Afipran

Ransua

Gift med forumet
Hei,

Da jeg helt siden fødsel har slitt med melkeproduksjonen hos meg, har jeg nå fått "Afipran" av fastlegen.

Er det noen her inne som har erfaring og vil dele?

Hei,

Da jeg helt siden fødsel har slitt med melkeproduksjonen hos meg, har jeg nå fått "Afipran" av fastlegen.

Er det noen her inne som har erfaring og vil dele?
Har ingen erfaring. Men fikk du Afipran (kvalmestillende)for å øke melkeproduksjon?
I Felleskatalogen står det at Afipran anbefales ikke under amming.

Har ingen erfaring. Men fikk du Afipran (kvalmestillende)for å øke melkeproduksjon?
I Felleskatalogen står det at Afipran anbefales ikke under amming.
Sjekket dette først da jeg kom hjem dessverre, og legekontoret var selvsagt stengt.

Vet den er i utgangspunktet brukt mot kvalme, men at den også kan brukes for å øke melkeproduksjonen. Hadde vært litt greit å høre om andres erfaringer rundt dette.

Sjekket dette først da jeg kom hjem dessverre, og legekontoret var selvsagt stengt.

Vet den er i utgangspunktet brukt mot kvalme, men at den også kan brukes for å øke melkeproduksjonen. Hadde vært litt greit å høre om andres erfaringer rundt dette.
Da ville jeg ringt barsel og hørt om de vet noe om det. Siden det er helg og legekontor er stengt.
Aldri hørt at Afipran brukes for å øke melkeproduksjon.
Håper du får svar.
Har du prøvd vørter øl? I hvertfall den hjelp for min del.

Da ville jeg ringt barsel og hørt om de vet noe om det. Siden det er helg og legekontor er stengt.
Aldri hørt at Afipran brukes for å øke melkeproduksjon.
Håper du får svar.
Har du prøvd vørter øl? I hvertfall den hjelp for min del.
Vørterøl har ikke hjulpet her, nei.

Avventer til noen andre har svart - i tilfelle noen har erfaring:-)

Snakk med ammehjelpen og en ammekyndig lege.
Hvis du sliter med melkeproduksjonen, bør du finne ut årsaken først.
Har du hatt babyen på puppen 24/7 hvor alt annet har blitt ordnet for deg i noen døgn?

Snakk med ammehjelpen og en ammekyndig lege.
Hvis du sliter med melkeproduksjonen, bør du finne ut årsaken først.
Har du hatt babyen på puppen 24/7 hvor alt annet har blitt ordnet for deg i noen døgn?
Det har jeg. Og årsaken er avdekket - ønsker ikke å gå inn på det her.

Ta en telefon til tryggmammamedisin[emoji4] De har kanskje tips og navn på medikamenter som kan hjelpe

Husker ikke om det var afipran det var, men har snakket med et par som har fått kvalmestillende og fått hjelp til å øke melkeproduksjonen av det :) Men ville sjekket med tryggmammamedisin og evt barsel/fastlege! :)

Har ikke hatt behov for det selv, men vet om flere som har hatt hjelp av afipran. Masse lykke til, det er verdt å prøve. :)

På RELIS en side som er för helsopersonal vett eg de sier oki till afipran før å øka melkeproduksjonen.
Har selv brukt den.
En av bivirkningen er att du kan bli deprimerad.

Var selv nylig hos min lege for å få afripan. Han las en ganske ny artikkel om at det skal være begrenset bruk, da det har blitt sett at mor kan få alvorlige bivirkninger og at de er usikre på hva grad det kan gå utover barnet ved lengre bruk. Han skrev ut en 5 dagers kur til meg, det er helt ufarlig å bruke i kort periode. MEN jeg har desverre ikke merket forskjell. Økt produksjon er en bivirkning som 1 av 100 kan oppleve, så det er ingen garanti..

Back
Topp