Afipran

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Jeg fikk resept på afipran idag, etter 5 uker med kraftig kvalme og oppkast. Jeg håpet jeg skulle slippe å benytte kvalmestillende, vil helst unngå medikamenter i graviditeten. Afipran er jo godkjent for gravide, men kvier meg litt for å bruke det likevel. Noen flere her som tar Afipran? Innebærer det noen risiko?

Jeg prøvde det med min første for ti år siden. Det hjalp ingenting for meg, og jeg fikk bivirkninger i tillegg som rastløshet, som var ganske slitsomt oppå kvalme og oppkast! Håper det virker for deg! Har hørt mange sier at det fjerner brekningene og toppen av kvalmen.

Jeg bruker også Afipran nå. Legen ga meg først Phenergan, men da den ikke hadde effekt fikk jeg Afipran. Det innebærer ingen risiko bortsett fra hvis man tar dem i 3.trimester. De har ikke hatt stor effekt for meg foreløpig, så jeg får se om jeg bare slutter med dem også. Håper de hjelper deg!:)

Jeg har brukt afipran i dette svangerskapet og har hatt god effekt av det:) Kvalmen min har bedret seg mye siste uka, så håper jeg slipper å bruke det mer nå, men de tablettene berget meg virkelig noen uker:)

Tusen takk for svar alle sammen! :-) Da gir jeg de et forsøk, også dropper jeg de heller hvis de ikke har noen effekt! Begynner å bli rimelig lei av å henge over do nå, ja!

regner med legen ikke hadde gitt deg afipran hvis det hadde vært farlig for fosteret ;)

Husker ikke hva de het de jeg tok i min datters svangerskap. Men jeg fikk masse bivirkninger. Kramper, urolig, skjelving ol. Da syntes jeg det var bedre å kaste opp hver halvtime, enn å ligge å riste i senga :-)
Det som hjalp meg ,var en tur til healer :-)

Back
Topp