Afipran

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Noen her som tar de? Som kjenner noen bivirkninger?
Leste på de og der står det at de skal gjøre så maten passerer magen fortere og sørge for raskere avføring... Og ja, det gjør de!!! Men rekker næringsstoffene å taes opp da?

Leste på de og der står det at de skal gjøre så maten passerer magen fortere og sørge for raskere avføring... Og ja, det gjør de!!! Men rekker næringsstoffene å taes opp da?

Du kan fint ta afipran, næringa blir tatt opp. For selvom maten passere fortere, så e fordøyelsessystemet våres treigere pga graviditeten:)

Jeg tok afipran og mistet kraft i armer og bein,klarte så vidt løfte beina opp trappa.. byttet til postafen og det hjalp meg:)

Jeg har tatt afipran en periode og hadde ingen bivirkninger av dem i det hele tatt. Og næringsstoffer blir tatt opp så det trenger du ikke bekymre deg for.m

Jeg har brukt afipran, ble bare trøtte av de og uten virkning mot kvalme. Ingen andre bivirkninger :)

Brukte også Afipran i starten av svangerskapet, ingen merkbare bivirkninger :-)

Hørte de anbefalte postafen fremfor afipran nå..? Før var det motsatt..?
Afipran ble tatt av markedet en stund, de måtte justere dosen. Men nå er den trygg å bruke. Legen min brukte den selv når hun var gravid og sa at det er individuelt, og man bare må prøve seg frem :)

Jeg har vært mer eller mindre sengeliggende i tre uker pga.ekstrem kvalme, men fikk beskjed av legen min om at de ikke ville anbefale eller gi meg medisiner før jeg evt.blir innlagt.. Høres jo ikke ut som at dere andre har fått samme beskjed..? Så rart at det praktiseres så ulikt o_O -men det er vel sånn helsenorge fungerer..

Jeg har vært mer eller mindre sengeliggende i tre uker pga.ekstrem kvalme, men fikk beskjed av legen min om at de ikke ville anbefale eller gi meg medisiner før jeg evt.blir innlagt.. Høres jo ikke ut som at dere andre har fått samme beskjed..? Så rart at det praktiseres så ulikt o_O -men det er vel sånn helsenorge fungerer..

Jeg har vært sofaliggende og sykemeldt i 5 uker, og legen min vil heller ikke gi medisiner.. begynner jo å bli mektig lei, men er veldig kritisk til medisinering selv, så det passer meg bra. Bare håper denne kvalmen går over snart!

Herlighet så dumt! Skulle tro det var bedre for de at du fikk en resept på tabletter slik at du slapp innleggelse??

Jeg har vært sofaliggende og sykemeldt i 5 uker, og legen min vil heller ikke gi medisiner.. begynner jo å bli mektig lei, men er veldig kritisk til medisinering selv, så det passer meg bra. Bare håper denne kvalmen går over snart!
Så rart de ikke vil gi noe som kanskje virker..

Herlighet så dumt! Skulle tro det var bedre for de at du fikk en resept på tabletter slik at du slapp innleggelse??

Klarer å holde på maten, så jeg slipper heldigvis det, men hun mente ihvertfall at de ikke vil gi medisiner med mindre det blir så ille o_O -så da synes jeg det er veldig rart at man får så forskjellige beskjeder.. Hvem skal man stole på :confused004

Min fastlege ville heller ikke gi meg særlig med tabletter. Men så var jeg på privat ul hos en tidligere overlege /fødselslege og han skrev ut til meg umiddelbart. Han mente jeg så likbleik ut og spurte hvordan jeg hadde det, og når jeg svarte fikk jeg heavy kvalmedempende . Hadde ligget i fosterstilling på badet hadde det ikke vært for de. Fremdeles kvalm og til tider relativt heftig, men får i meg mat! Så jeg tror det er stor forskjell på fastleger og spesialister....

Jeg har tatt de siden uke 6. Legen ga de men ville ikke at jeg skulle ta mer en 1-2 tabletter om dagen, maks 3. Jeg synes egentlig ikke at det hjelper hverken mot oppkast eller forstoppelse. Afipranen hjelper ikke på selve kvalmhetsfølelsen, men skal stoppe brekningene, men har kastet opp veldig mye likevel, så vurderer å bare slutte med de.

Har vært sykemeldt av og på siden uke 6 nå, er 12 uker idag :D og håper kvalmen gir seg snart!

Jeg også får i meg både mat og drikke - bare at jeg er konstant kvalm uansett og kaster opp et par ganger om dagen og ellers brekker meg.. så er ikke no fare med tanke på dehydrering eller vektnedgang.. har faktisk lagt på meg et par kg etter at jeg ble gravid..

Jeg sluttet fort på det.. Ble nok litt for sterkt for min ømtåelige mage :p bruker bare naturlig måte nå med masse fiberrik mat og store mengder med vann

Back
Topp