Afipran

Prinsessi

Blir kjent med forumet
Er d noen så har erfaring me afipran mot kvalme? Evt. Kati på døgnet dokke tok d elle kati d funka best å ta d? Om måren, kvelden ol?

Jeg tok det de første ukene jeg var helt ødelagt av kvalme og oppkast. Når jeg begynte på de,så tok jeg en før jeg la meg,for å få sove om nettene.. Og etterhvert som det gikk av segselv,så tok jeg en på morningen istedenfor..da holdt jeg meg litt utover dagene. Er det stikkpiller du har fått eller? Det var det jeg hadde,og etter ett par uker syns jeg den mista litt effekten, også ble jeg så ekkel i magen etterhvert av de,. men de var god hjelp sånn helt i starten :D gikk over til Postafen etterpå,og syns dem funker mye bedre. Men så er jeg heldig og ikke blir trøtt av di,sånn som veldig mange blir da.. :)

Jeg ble ikke spesielt mindre kvalm av di, men di gjorde så jeg ikke kasta opp i endel timer.. :)

Eg fikk de i stikkpillerform når jeg ikkje klarte å holde på vannet jeg drakk en gang. Men jeg er ikke sånn super fan av å ta noe form for medikamenter når jeg er gravid så brukte vel bare sånn akkuratt når jeg måtte et par dager. Tror kanskje jeg brukte 2-3 til sammen. Da tok jeg de om mårningen. De hjelper ikke spesielt på kvalmen syns jeg men oppkasten. Slik at jeg klarte å holde på noe væske :)

Ahh.. Eg fekk de nettopp å me ska reisa til spania imårå så håper de hjelper litt på kvalmen:-//

Jeg fikk det i sist svangerskap i tab. form, ikke stikkpille, og de hadde god effekt. Tok de på morningen og det funka best.

Eg tok dei frå veke 6-9. Dei dempa kvalmen og gjor slik at eg slapp å spy heile tida. Spydde kun 2-3 gonga med tablettane . Var veldig takknemlig for at dei fungerte, for dei gjor slik eg klarte å fungere. Tok 1 tbl en halvtime før frokost og en i 15-16 tida. I dag er eg 10 veker og kjenner kvalmen held på å sleppe taket, så no klarar eg meg uten :-) God tur og håpar at dei fungerar bra for deg.Gløymte å sei at eg blei veldig trøtt av dei då... men heller det enn å spy døgnet rundt :-P

Jeg har vært forsiktig med å ta de, men har fungert godt de gangene jeg har tatt. Jeg har brukt de i pilleform.

Jeg synes ikke de var spesielt effektiv, jeg kastet opp med dem og var mye trøttere så jeg sluttet og bruke dem :-( Men vi er jo alle forskjellig så kan godt være de har effekt på deg :-D

Synes ikke afipran fungerte noe i det hele tatt, men når jeg begynte på postafen ble det en annen hverdag 

Back
Topp