Aerosleep madrass vs tisselaken

Avianna

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Jeg har lest mye bra om Aerosleep madrassene, med tanken på at de er best med å forebygge faren for krybbedød siden de er så pustende.
Tenker å kjøpe Aerosleep madrassene til Stokke Sleepi Mini sengene våre på nett.
Men da kan man jo ikke ha tisselaken på madrassen, siden den da ødelegger puste-funksjonen.

Det som jeg tenker da er at vi dropper tisselaken og heller ha en "tryggere" seng + madrass.
Hva mener dere andre om dette? Er det noe annet jeg bør tenke på? :)
 
Kanskje du kan bruke kladder i senga i stedet?
Så vidt jeg har forstått er dette noe engangs greier som puster bedre enn tisse laken. Jeg har selv kun brukt tisse laken da, men har vurdert å teste kladder - kom bare aldri så langt med min første fødte.
 
Jeg bruker ikke tisselaken etter anbefaling fra LUB, men har hatt en helt vanlig madrass og har i stedet kjøpt en tynn overmadrass fra IKEA. Det er faktisk veldig sjeldent vi har hatt noen uhell gjennom :)
Trekket på madrasset kan også tas av og vaskes.
Ved omgangssyke har jeg hatt to lag håndklær ved hodeenden. Kladder som nevnes over er også et godt tips :)
Hadde en gulpebaby så jeg hadde gulpeklut under hodet de første månedene, men da sov han forsåvidt i min seng. Og den gangen vi hadde giga omgangssyke skjedde det også i vår seng :hilarious: vi har overmadrass + madrassbeskytter og sistnevnte tok unna for det verste.
 
Har ikke aerosleep egen overmadrass i "3D", som skal være både tissesikker og pustesikker...? Var slik jeg forsto da jeg så på en madrasspakke fra aerosleep...
Men jeg synes det høres litt for godt ut til å faktisk være tilfellet... :confused004
 
Jeg bruker ikke tisselaken etter anbefaling fra LUB, men har hatt en helt vanlig madrass og har i stedet kjøpt en tynn overmadrass fra IKEA. Det er faktisk veldig sjeldent vi har hatt noen uhell gjennom :)
Trekket på madrasset kan også tas av og vaskes.
Ved omgangssyke har jeg hatt to lag håndklær ved hodeenden. Kladder som nevnes over er også et godt tips :)
Hadde en gulpebaby så jeg hadde gulpeklut under hodet de første månedene, men da sov han forsåvidt i min seng. Og den gangen vi hadde giga omgangssyke skjedde det også i vår seng :hilarious: vi har overmadrass + madrassbeskytter og sistnevnte tok unna for det verste.
What she said :) Brukte aldri tisselaken. Testet det en gang ved omgangssyke og syntes ungen ble klam i bakhodet, så var mye mer fornøyd med håndklær. Hadde også en tynn overmadrass i ull som kunne slenges rett i maskin. Tenker jeg gjør det samme denne gangen :)
 
Jeg har for øvrig ikke sjekka ut aerosleepmadrassene veldig nøye, da jeg synes den er i overkant dyr når det finnes like gode løsninger som er mye billigere :)
 
Tusen takk for svar! Jeg skal se litt nærmere på Aerosleep madrassen. Kan være at jeg kun trenger en overmadrass :)
Tenker siden dere andre ikke hadde behov for tisselaken skal jeg droppe den også. Foretrekker at barnet er trygt!
 
Synes forøvrig at det er litt vanskelig å finne Aerosleep madrasser til Stokke sleepi :rolleyes: men tror jeg har sett de før, så må lete litt igjen. Hvis noen vet hvor jeg kan finne de vil jeg gjerne ta tipset :D
 
Vi har kjøpt Aerosleep madrass med overmadrass som skal fungere som et absorberende lag så baby ikke blir liggende vått. Har jo ikke fått testet hvordan det fungerer in real life enda, men vi har pakket de opp. Kjøpte også aerosleep sitt laken. Vi forsøkte å stappe trynet ned i madrassen, og man puster virkelig som normalt gjennom dette, både med overmadrass og laken på. Så har troen på konseptet:happy:. (dyrt er det, man må velge hva man ønsker å legge penger i)

Vi kommer ikke til å ha et "tisselaken" over, da tenker jeg formålet forsvinner, og man likegodt kunne hatt en billigere vanlig madrass og spart pengene :p
 
Har et barn fra før og vi har aldri hatt behov for verken tisselaken eller kladder. Hun tisset aldri gjennom bleiene sine. Heller ikke etter hun sluttet med bleier har hun tisset i sengen, men det er jo også lenge etter hun flyttet over i stor seng. Hadde aldri omgangssyke før hun var over året og hadde begynt i barnehagen heller, men om hun hadde hatt det ville jeg nok lagt håndklær i sengen og sovet sammen for å eventuelt våkne hvis det skulle skje noe. Faktisk, de gangene hun var syk da hun var så liten pleide jeg ikke å sove noe særlig selv, bare duppe av gjennom natten for å passe på at hun hadde det bra.
 
Vil bare oppdatere her at jeg har funnet ut at det finnes en overmadrass fra Aerosleep til Stokke Sleepi Mini sengen - i tilfellet at noen som leser dette lurer på det :) Den er vanskelig å få tak i derimot, jeg må bestille den fra Aerosleep sin distributør, så anbefaler å bare kontakte Aerosleep kundeservice for info.
 
Sønnen min har sovet på aerosleep siden fødsel og sover godt i den fortsatt (2 år). Kommer absolutt til å kjøpe den på nytt. For meg som er engstelig hjalp det å vite at madrassen var «trygg»!
 
Back
Topp