Adventskalender

Mine skal få vanlig sjokoladekalender også skal vi lese snøsøsteren sammen:happy:

Veit ikke hvordan vi gjør det enda.. Styrer ikke med kalender til guttungen på 16 mnd, men har lyst på en felles kalender i huset for å telle ned til jul <3

Her blir det flaks kalender, så har ho blitt gitt en sjoko kalender, og farmora har laget pakkekalender for de 4 søndagene. :)

Her blir det flakskalender til meg og samboer :) Laget pakkekalender til gubben i fjor, men orker ikke det i år.

Sjokoladekalender (fra bestemoren), lese snøsøsteren sammen og tenne et lys som teller ned, i tillegg får de en aktivitetskalender av rampenissen her (bake pepperkaker, gå reflekstur, pynte, vaske, se en julefilm sammen etc.). Ikke noe dyre gaver eller aktiviteter, bare ting som er gratis og samler familien på en koselig måte.

Jeg begynner å få større barn, så her blir det pakkekalender med litt såpe, sminke og sokker/truser osv. Oooog selvfølgelig litt godteri :)

Ingen barn her enda :) men jeg har fått kalender fra body shop av mannen og han skal få pakkekalender av meg som han får hvert år.

Her blir det Elf on a Shelf :) Eldstemann elsket det i fjor, så satser på at det blir en slager i år også :)

Datteren min får pakkekalender, samboer får ølkalender, sminkekalender til meg selv. I tillegg har vi hver vår røde kors og flaks kalendere. Her er det smånissene som kommer natta før første desember å henger opp pakker. I tillegg har vi aktivitetslapper som plottes inn i pakkekalenderen hvor vi gjør ting sammen.

Så spennende. Hvordan sprell da?

Slike ting som en 5 åring elsker :troll::hilarious::p En morgen kastet vi en dorull ned trappen, "hang rampenissen Alvin fast" nederst i dopapiret som om han hadde rutsjet ned trappen.

En morgen hadde han tusjet ansikter på eggene :wideyed:
Samlet alle bamsene til lillegutt og satte de ved siden av en stor leketraktor vi har inne. Alvin satt på toppen og "hadde show" :cool:

Veldig gøy og finne på enkle, morsomme ting. Koster ingenting (forruten rampenissen på wish til 20kr) guttungen elsker dette! Prater om det mangen mnder etter jul, og savner når rampenissen legger brev igjen når han reiser på julaften. Veldig kjekk aktivitet :greet008

Ifjor delte jeg lego i 24 deler (i riktig rekkefølge) så de fikk sammen litt hver dag. Mye glede, men med lego technic er det veeeeldig mye jobb!

Back
Topp