Adventskalender???

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Skal dere lage adventskalender i år?? Hva med en liten tips tråd om hva man kan putte inni?? Hvor mye bruker dere ca på hver gave? Jeg tenkte å ha en litt større gave på den 24 ellers er ingenting planlagt enda. Synest også at når man først lager en slik kalender å bruker en del penger på det, så burde det være skikkelige ting som barna har nytte av, og ikke noe til 10 kr av prinsipp som bare blir liggende å flyte !! :)

Bruker lage det til jentene samt mannen:) det går i hårstrikk, sokker, viskelær, blad å noe godter. Større gave på julaften, et spill el:) tar gjerne også mot tips:) morro å få inspirasjon:)

Jeg har en gutt som elsker Lego så tenker det blir litt legoting og biler. Men også aktiviteter som å lage pepperkaker, julepynt, dra på badeland, lese julehistorier. Nå er han jo litt over 3 år så tenkte kanskje å gi en kinotur også.

Jeg kjøpte en svær lego eske ifjor til ca 300kr på tilbud, og delte innholdet i 24 :-) og på de dagene som fallt på en lørdag samt den 24, så fikk han en liten goderi i tilegg;-) blir nok å gjøre noe lignende i pr også :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min plan for årets julekalender til mine to søte små er både "pakkar" og opplevelser. På laurdagen skal dei få laurdagsgodtet sitt som pakke. Minst ein gong i veka skal dei få opplevelser som kino, bakedag, juleverkstad,henta juletre, teater o.l.
Dei dagane dei skal få noko i pakkane skal guten min få Lego og frøkner mi på 2 år få singsangkort. Ho har allereie to bokser med singsangkort og skal få boksen med julesangar. :)

Jeg har 2 jenter og bruker å ha hårpynt,truser,soker osv + godter da selvfølgelig. Har brukt å ha det slik at de får noe godt annenhverdag og noe nyttig de andre dagan. Julaften har de fått ny pysjamas + en film de kan sitt å kos sæ i/med på mårran :)

Ja, jeg er bortskjemt, og jeg fikk gavekalender da jeg var liten av mormor. Det samme gjorde de to andre kusinene mine, men etter at hun ble pensjonist ble det litt vanskeligere å få gitt noe spesielt hver eneste dag, så hun begynte å gi oss en gave hver søndag i advent. Det var veldig koselig, og da fikk vi gjerne litt finere ting enn om det skulle være en haug med småting. Jeg vet ikke om jeg lager pakke-kalender i år. Isåfall gjør jeg nok som mormor, og heller begrenser det til søndagene, og heller har en sjokoladekalender til resten av ventetiden =)

Ja, jeg skal lage til snuppa i år. Blir første året jeg lager :) Har allerede begynt å kjøpt inn litt småtterier på ebay faktisk ;) Bl.a: Billig pysjamas, hårklemmer og øredobber med klips (siden hun maser om øredobbber, men hun er bare 2 1/2 år, så vi får vente noen år med hull i ørene). Kommer til å kjøpe truser, sokker, godteri og litt leker :)

Selvsagt skal lillemor få adventskalender, jeg får det jo fortsatt:-):-) Hun får ikke træl. Kinobilletter, teaterbilletter, julebok, blad, hårbånd, smoothies, sjokolade på lørdagene, truser, kjoler..

Har også begynt til min 3 åring. Venter en på noen pakker fra ebay ;)

men det blir litt truser, sokker, scooby doo leker og slikt, og en litt større gave på julaftenxsmile9

Back
Topp