Adventskalender

heges79

Elsker forumet
Dere som skal ha adventskalender? Hva tenker dere å gjøre? Jeg lagde småpakker ifjor, men usikker på om jeg skal bare kjøpe en sånn sjokoladekalender eller noe.. synes kanskje det blir litt vel mye pakker og tar litt bort gleden når det skal være en stor dag med pakker..samtidig så synes jeg det er så koselig med en sånn pakkekalender... jada, jeg er en skikkelig vinglepetter..
Evt hvis jeg går for pakkekalender.. Noen tips? [:D]

jeg går for sjokoladekalender som i fjor. Jeg tror han har mer glede av det faktisk, i denne alderen. Han bryr seg egentlig ikke så mye om gaver enda, men sjokolade derimot..håhåhå! jeg har heller ikke råd til å legge så mye i en kalender,og da kan det fort hende det bare er dritt han ender opp med - og da er det jo ikke noe vits uansett. han får nok gaver på julaften :)

han får nok gaver på julaften :)
ORIGINAL: monjen

jeg går for sjokoladekalender som i fjor. Jeg tror han har mer glede av det faktisk, i denne alderen. Han bryr seg egentlig ikke så mye om gaver enda, men sjokolade derimot..håhåhå! jeg har heller ikke råd til å legge så mye i en kalender,og da kan det fort hende det bare er dritt han ender opp med - og da er det jo ikke noe vits uansett. han får nok gaver på julaften :)

Veldig enig med deg [:D] Nå har det nettopp vært bursdag med en million gaver..og sikkert 2 millioner til jul.. Tror jeg går for sjokolade jeg også :) Det er ihvertfall noe som slår an [:D]

Jeg har kjøpt hello kitty kalender til snuppa[:)] Og star wars kalender til eldstemann på 5 år[:)] Jeg prøvde å fiske litt med eldstemann om han hadde lyst på pakkekalender i år og når han spurte meg om hva det er så var den saken enkel[:D] Da får han det ikke i år for det er jo litt jobb og dyrt så det er greit å slippe det så lenge jeg kan[:)] Hvis de begynner å mase om pakkekalender for de hører om det i barnehagen får jeg bare gjøre en deal med dem at de kan få en litt større gave en dag i uken. For eksempel i helgen eller noe[:)] At jeg kjøper en film eller andre ting som de har glede av[:)] Utgangspunktet blir det ikke pakkekalender og heller de kalenderne jeg nevnte og kanskje en liten sjokoladekalender utenom[:)]

ORIGINAL: Amyrlin

Sebastian kommer til å få en SingSang kalender. Synes han er for liten til sjokoladekalender enda. Jeg har en slik -> http://fava.no/nor/butikk/SingSang/Sanger-og-aktiviteter-som-hoerer-julen-til og kommer til å pakke inn hver sang, med noe ekstra på julaften. [:)]

Dette virker som en fantastisk idè! [:)][:)][:)]
Hadde egentlig begynt på pakkekalender, men tror jammen jeg har ombestemt meg[:D]

Blir Ole Brumm sjokoladekalender fra Europris i år... Har begynt å brodere en kalender, men den blir ikke ferdig til denne julen (mest sannsynlig ikke neste heller...ikke mye tid til håndarbeid om dagen...hehe). Når den en gang blir ferdig blir det pakkekalender (og nei - gidder ikke brodere to kalendere - da blir det to pakker per dag på samme kalender - en til hver av ungene...hehe)

Jeg er veldig usikker enda..

Blir ikke sjokoladekalender her, han har så og si ikke fått sjokolade enda, og så lenge han ikke bryr seg så gidder jeg ikke å tilby han det.

Tenker litt på pakkekalender med duplo i, men er ikke sikker. Jeg holder også på å sy kalender til han, men har ikke sjangs å bli ferdig til 1. desember.

kjøpt inn masse plastdyr som de skal få hver dag.de elsker dyr,så dette var en grei løsning synes jeg.....men skal også putte oppi en liten sjokkis ting på lørdagene,og noen biler innimellom dyrene[8D] iom at de er så små enda så får de gave hver dag.
jentene får pakkekalender.men de åpner anna hver dag.første og siste dagen får de begge to,og på lørdagene siden det er sjokolade får de begge to.

ORIGINAL: monjen

Signerer, bortsett fra at i fjor fikk ikke Sebastian noen ting. Og han bryr seg om gaver, men ikke mer enn sjokoladen. [:)]
Vet ikke om vi kommer til å lage så voldsom julekalender noen gang før han er ganske stor, jeg. Jeg har aldri hatt pakkekalender, og ikke savnet det heller. Tror det har lett for å bli mye smådritt som Monjen skriver. For jeg er ikke så oppfinnsom på billige ting [8D]

Back
Topp