adventskalender

skravla

Gift med forumet
skal dere kjøpe/lage adventskalender til barna i år? evt hva da?

jeg laget en kalender til sambo for 11 år siden, som julie skal få i år! så tenke jeg at sambo skulle få noen pakker der også![:)]

i julie sine pakker tenkte jeg bare å legge smågaver som feks, tusjer, klistremerker, fargeblokk, hårspenner, hårstrikk, truser, sokker, små dyr og på julaften en ny dvd sånn at dagen ikke blir så lang![:)]

Yes!! [:D]Har kjøpt 3 presanger allerede[:D][8D] Nissedrakt (som hun får den dagen d er nissefest/juleavslutning i bhagen), en liten nisse, nisselue. Så tenkte jeg fargeblyanter, aktivitetshefter, snop i helgene, osv[:D]

Jeg har brodert kalender til Adrian, så det blir pakkekalender her [:)] Kommer til å putte oppi småbiler som han samler på, tegnestifter, sokker, mynter til å putte på sparebørsen, rosinesker, kanskje en liten sjokolade i ny og ne, diverse aktiviteter osv.

Jeg og sambo skal ha hver vår Flax-kalender.

Jepp, Tobias skal få![:D]
Mamma har brodert og kjøpt 24 gaver! Luxus!![:D]

ORIGINAL: RonjaR

For en snill mamma du har!!! [:D]

ORIGINAL: junigull*08

Yes!! [:D]Har kjøpt 3 presanger allerede[:D][8D] Nissedrakt (som hun får den dagen d er nissefest/juleavslutning i bhagen), en liten nisse, nisselue. Så tenkte jeg fargeblyanter, aktivitetshefter, snop i helgene, osv[:D]

det var lurt! den skal jeg kopiere![:)]

heldig dere er da!! stas med besteforeldre!!

Mange gode tips til pakker her[:)]

Jeg har en brodert pakkekalender fra jeg var lita som jeg skal henge pakker på i år[:)]
I noen pakker blir det små sjokoladenisser, og har kjøpt mye på apoteket, de hadde masse utvalg i pakkekalender-gaver, som badeskum, små vaskekluter som vokser i vann og slikt. Og ei bok og en dvd. Julaften får ho ei julestrømpe med litt snop og ei litt større leke.

[:D]JA!!! [:)][:)]  KJøpte en kjempe fin en i fjor på Europris :) med store lommer..
Siden Christian skal dra rundt 6-8 des og ikke kommer hjem før 12 januar ([:(][:(][:(]) så har han sagt at han skal lage pakke kallender til meg og Isak [:D]  Men jeg har kjøpt litt små ting som biler, hansker, sokker om han trenger litt start hjelp... er mer spent på mine gaver [;)]  tenkte å tipse han om sminkeservietter, deodorant, hårstrikk og sånne ting som er kjekt å få påfyll av!!  Gleder meg veldig!![;)][;)] 

Tror jeg vil ha mere glede av denne enn Isak.. haha...[:)]

ORIGINAL: Anho3

[:D]JA!!! [:)][:)]  KJøpte en kjempe fin en i fjor på Europris :) med store lommer..
Siden Christian skal dra rundt 6-8 des og ikke kommer hjem før 12 januar ([:(][:(][:(]) så har han sagt at han skal lage pakke kallender til meg og Isak [:D]  Men jeg har kjøpt litt små ting som biler, hansker, sokker om han trenger litt start hjelp... er mer spent på mine gaver [;)]  tenkte å tipse han om sminkeservietter, deodorant, hårstrikk og sånne ting som er kjekt å få påfyll av!!  Gleder meg veldig!![;)][;)] 

så koselig da!![:)] kjekkt med pakke til seg selv også!!

men hvorfor skal han bort så lenge?[:-][:(]

Ja her skal jeg lage pakkekalender i år [:D] Har kjøpt ett par ting til nå,da kjøpte jeg mårenkåpe & ett Mikkemus spill til han (ALT er Mikkemus for tiden) hehe Men kom gjerne med idea til ka eg kan kjøpe mer? [:D]

Så snill mamma du har da [:D]

Kjell olav har hatt pakkekalender begge 2 årene. Mamma har laget en til han (brodert) og i år ville hun kjøpe pakker og henge på den siden det var hun som laget den og siden da ble det mer spennende for oss også sa mamma [8D]

Men eg husker en gang eg var liten så fikk eg 1.des et lite plastikk-juletre i kalenderen og de 22 neste dagene fikk jeg lys, glitter og kuler o.s.v. til å henge på treet og på julaften fikk eg stjerne til toppen. Så hver morgen når eg opnet kalenderen var det rett opp og pynte mer, syns det var kjempe gøy [:D] Lurer på om vi skal gjøre det i år eller vente til neste år men vi skal hvertfall gjøre det.
Ett år fikk jeg foresten "julekrybbe" (Stall) første dagen og en og en figur (maria, josef, vise menn, ku, sauer o.s.v.) til og på julaften fikk jeg jesusbarnet i krybben [:)] Denne hadde jeg også på rommet mitt og har den enda fremme hver jul

Blir pakkekalender her også! Har brodert kalender i høst, men vært litt usikker på om vi skulle vente til neste år med pakkene. Synes egentlig han er litt liten til å skjønne at det er noe spesielt med adventstiden, og ikke bare at han får pakker hver dag..
Men etter litt om og men med megselv blir det kalender!

Oppi:
filmer (cars og madagaskar - hadde de på tilbud til 49kr for noen uker siden)
etpar småbøker (kjøpte dem i høst til 29/39kr)
små biler
flytende såpe formet som en delfin
Perlesett
aktiviteter
Kakeformer (til bakedag)
Småpenger til grisen
Puslespill i en liten boks, er 4 puslespill oppi (solgte på jysk ifjor til 10kr, den ble kjøpt og glemt, hehe)
Snop på lørdager
På julaften blir det julesnop

De siste pakkene har jeg tenkt å finne i London om etpar uker[:)]

ORIGINAL: skravla

ORIGINAL: Anho3

så koselig da!![:)] kjekkt med pakke til seg selv også!!

men hvorfor skal han bort så lenge?[:-][:(]

Han jobber på seismikk båt, 5 uker på og 5 uker av.... Han var hjemme jula i fjor, så denne jula blir han borte!! MEN hjemme neste år[:)][:)] 

Jeg vet ikke enda. Blir sikkert ikke nok tid til å sy eller brodere en kalender nå før jul. Blir vel å spørre mamma eller svigermor om å sy for jeg har 10 tommeltotter og det blir bare skjevt og stygt når jeg gjør det. Har aldri vært min greie, men klarer faktisk å sy en knapp i en bukse om jeg må[8D] 

jeg blir ikke helt enig m megselv om han skal få eller ikke.. jeg tror ikke han skjønner greia helt enda og er redd d blir hyl og skrik når han ikke får åpne de andre pakkene som henger der med en gang. usikker.. har litt tid på meg da [:)]

ORIGINAL: Loo

jeg blir ikke helt enig m megselv om han skal få eller ikke.. jeg tror ikke han skjønner greia helt enda og er redd d blir hyl og skrik når han ikke får åpne de andre pakkene som henger der med en gang. usikker.. har litt tid på meg da [:)]

Jeg skal henge på en og en pakke i år!
Sånn at det på morran henger EN pakke hver dag..
Tror ikke det går så bra å ha alle pakkene på.. Han står opp alene i helgene f.eks, og vips så var alle pakkene åpnet hehehe

Back
Topp