Adventskalender!

Frisør1

Gift med forumet
Jeg ønsker å lage en aktivitetskalender til Simen i stedet for pakkekalender, to venniner og meg skal gå sammen om det[:D] "Dobbel Action" leste i et gammelt foreldre og barn, der var det masse fine tips!! Bake lussekatter, bake julebrød, lage pepperkakehus, spise kveldsmat/middag ute med kakao og grille ved bålet, male, perle osv!! Høres ikke det koselig ut??? Så kan man skrive aktivitetene på en lapp, sammen med en twist eller noe[:D]

Men hvor kan jeg få kjøpt en pakkekalender???? Finner ingen nettsider som selger...og det er vell for tidlig å finne i butikkene...

Er nok ikke altfor lenge til du finner pakkekalendere i butikken, så hvorfor ikke vente? [:)] Du kan jo gjøre klar "pakkene" og feste de når du finner kalender. Er fortsatt halvannen måned til 1 desember [8D]

Plantasjen har vel allerde begynt å selge ([:'(]). Jeg likte godt idêen din, kom med flere forslag da. [:D]

Panduro har kansje.

Hadde en haug med forslag i dag tidlig, men nå har jeg koblet ut ha ha[8D] Kan skrive inn noen forslag til når jeg kommer på dem[:D]

Takk for forslag jenter!![:D]

Jeg har funnet en kalender på ei dansk nettside...den var så fiiiin!!!

Merket er maileg:

Hmm...bildet kom ikke opp...må være noe feil her...[8|]

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0006/4912/products/14-0467-00_red_A_large.jpg?1285978591

Her er linken.

Dette var en kjempegod ide!!
Den tror jeg at jeg stjeler!!

Tror nok at jeg kjøper små papirposer på scappebutikk.
Og scrapper på posene.
henger de på en snor med klesklyper... Det høres utrolig koselig ut!

ORIGINAL: 1100

Dette var en kjempegod ide!!
Den tror jeg at jeg stjeler!!

Tror nok at jeg kjøper små papirposer på scappebutikk.
Og scrapper på posene.
henger de på en snor med klesklyper... Det høres utrolig koselig ut!

Ja ikke sant!!!

Hvis du abonnerer på foreldre og barn var det en stor artikkel der i fjor på senhøsten, maasse tips!![:D][:D][:D]

det står både i november (kalenderen) og desember (andre tips ang jula) [:)]

æ gleeeede mæ så!

Edit: retta mnd fra okt, nov til nov, des

så spar kjøp hadde i kundeavisen vi fikk i posten her om dagen.... 24 klyper mde 24 små nummererte poser... ganske fin egentlig!

en kjempe god ide, men tror jaggu jeg venter til neste år... tror ikke Julian skjønner så mye av det hele i år....

Har laget lappene ferdig, har maaange forslag!

- vi lager kubelys som lukter godt (kanel og anisstjerner, samt klistremerker)
- vi pynter med julelys i hagen
- vi skal på juleforestilling/ kino/ ---
- vi lager lussekatter (13.des)
- vi perler serviettholdere som skal pynte bordet på julaften.
- vi skal på kafe'
- vi går på biblioteket og låner julebøker
- vi lager pepperkaker
- pepperkakehuset skal pyntes
- vi lager nellikappelsiner

har mange fler tips om noen ønsker

ORIGINAL: Double Action

Har laget lappene ferdig, har maaange forslag!

- vi lager kubelys som lukter godt (kanel og anisstjerner, samt klistremerker)
- vi pynter med julelys i hagen
- vi skal på juleforestilling/ kino/ ---
- vi lager lussekatter (13.des)
- vi perler serviettholdere som skal pynte bordet på julaften.
- vi skal på kafe'
- vi går på biblioteket og låner julebøker
- vi lager pepperkaker
- pepperkakehuset skal pyntes
- vi lager nellikappelsiner

åå, dette fikk jeg og skikkelig lyst til å gjøre nå[:)] har du flere tips? [:D]

har mange fler tips om noen ønsker

Her er flere tips snuppha [;)]

[font="harrington, serif"]
Julekalender

2010
[font="harrington, serif"]? [font="harrington, serif"]I kveld skal vi lese en ekstra bok før leggetid.
[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I ettermiddag skal vi ake, etterpå spise kvelds ute.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi pynter vinduet med rød juletape.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi går tur på biblioteket å låne julebøker.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Filmkveld!
Vi rigger oss til med puter, pledd og noe knas i ei skål
[font="harrington, serif"].
[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager julegodt til fuglene.[font="harrington, serif"]
?
[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager julekort.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I dag skal vi lage pepper-kaker.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I dag skal vi på jule-forestilling.

[font="harrington, serif"]13.
[font="harrington, serif"]I dag er det Lucia, og vi baker lussekatter.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Pepper-kakehuset skal pyntes.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi perler serviettringer som skal pynte bordet på julaften.

[font="harrington, serif"]22.
[font="harrington, serif"]Vi baker julebrød og spiser til kvelds.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I dag skal vi lage julekaker.

[font="harrington, serif"]21.
[font="harrington, serif"]I dag skal vi kjøpe juletre.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager juledekorasjoner og pynter ytterdøra.

[font="harrington, serif"]23.
[font="harrington, serif"]I kveld skal vi pynte juletreet.

[font="harrington, serif"]24.
[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Julestrømpe og barnas julemorgen på TV!

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager gipsfigurer. (kan gis bort i gave)

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I dag skal vi gå på kafe’
[font="times new roman, serif"]
?
[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi henger opp julelys i hagen.
?
[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi drar i svømmehallen i dag.[font="times new roman, serif"]

?
[font="harrington, serif"]Juleverkseted. (glitter, lim og den slags - og såseververe sutne smånisser nissegrøt)
?
[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi skriver ønskeliste og sender den til[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]julenissen.

[font="times new roman, serif"]?[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi klipper snøkrystaller i silkepapir og henger opp på vinduet.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]I dag lager vi julegodter.

[font="harrington, serif"]?[font="harrington, serif"] [font="harrington, serif"]Vi pakker inn julegaver.

[font="times new roman, serif"]?[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi går til sentrum og er med på å tenne julegrana.

[font="times new roman, serif"]?[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager kubelys som lukter godt.

[font="harrington, serif"]?[font="times new roman, serif"] [font="harrington, serif"]Vi lager lyslykter av glass. (puntes med silkepapir, glitter mm)

- i natt skal du sove over hos bestemor/ bestefar evt ha overnattingsgjest....

Linmt kopiert fra dokumentet som jeg har laget for kalenderen.
noen av disse ser jeg kan bli vanskelig å gjøre i år, men det er der vi samarbeider, frisør1 og jeg, for å finne hva som egner seg for 2-åringer

Back
Topp