Adventskalender til toåring?

Blir ingen gavekalender her i år, for jeg tror ikke hun kommer til å skjønne noe av det enda. Men planlegger sånn smått en aktivitetskalender med baking, tegning og andre juleaktiviteter :)

Nei, vår får ikke. Han er 2,5, men skjønner jo ikke noe særlig av det ennå. Julegaver skjønner han veldig godt, men kalender tror jeg ikke han hadde sett poenget med ;)

Han skal få sjokoladekalender når han blir større.

Det fikk de, da var det kjøpt inne en pakke duplo og det kom en klosse eller et dyr eller figur hver dag i pakken.

Eller, eldste var 1,5, mellomste nesten to og yngste muligens ikke mer enn året.

Nei, min er 3 i januar, men vi skal ikke ha sjokolade- eller gavekalender. Men jeg har tenkt vi skal ha rampenisse i år :) Og han kommer nok med en pakke hver søndag i advent.

Last edited:
Får pakke hver søndag i advent. I år blir det noen instrumenter fra søstrene grene :)

Jeg lager også til min yngste som er 15 mnd i desember. Eldste var også ca. like gammel, par mnd eldre første gang hun fikk.
Jeg har leker, smoothie, klær, Hårbånd, bøker masse forskjellig.

Vi kjøpte en pakke med 24 nummererte poser til å henge på en tråd når barna var helt små.
Hadde ting som klementin, fruktpose, kjeks og lignende oppi.
Ble åpnet etter barnehagen så de dagene det var noe som ikke ville holde seg fra 1. desember frem til den dagen så puttet vi det i posen om morgenen

Min 2 åring får pakkekalender. Han har eldre søsken som får, og hadde absolutt skjønt at hun fikk noe ikke han fikk :P

Jeg har kjøpt sånn 5 pk med anleggsmaskiner og 5 pk med lekebiler og fordelt 1 i hver pakke. Så får de lørdagsgodt på lørdagene og litt tegnesaker, sokker og votter i resten :)

Nei, min er 3 i januar, men vi skal ikke ha sjokolade- eller gavekalender. Men jeg har tenkt vi skal ha rampenisse i år :) Og han kommer nok med en pakke hver søndag i advent.

Sånn tenker jeg å gjøre det til min også. :) Jeg gleder meg veldig til rampenisse. :hilarious:

Jeg tror det er litt tidlig for min enda, vi venter nok til neste år. Skal bake litt og gjøre koselige ting, men organiserer det ikke i form av kalender. Han skal få julestrømpe på morgenen på julaften og besøk av nissen i år, da :D

Sånn tenker jeg å gjøre det til min også. :) Jeg gleder meg veldig til rampenisse. :hilarious:

Haha ja også :hilarious: og jeg vet at han kommer til å elske det konseptet. Han har jo ikke heeelt skjønt at nisse og jul er en egen greie heller. Jeg sa at pappaen snart har bursdag, så da kunne hn informere om at vi skulle gi pakke fra han, mamma og nissen. Men nisser står hvertfall høyt i kurs her. :p

Får sjokoladekalender, det fikk han i fjor når han var to år også. Pakkekalender liker jeg ikke :p

Ja set gjorde han, pakkekalender er tradisjon her i huset, nå er hal 14 år og vi har hatt pakkekalender siden han var 1 år

Nei det har de ikke. De har jo ikke begrep om det så da har vi valgt å bruke de pengene på noe annet.

Min yngste er 15 mnd i desember og får sjokolade kalender. Han er veldig opptatt av å få det samme som sine søsken og legger seg sist så er vanskelig å gjemme det for han. Men ikke sikkert han kommer til å spise dne hver dag da. De to andre ble veldig fort lei sjokolade kalenderen.

Vi hadde til minste på 2,5 år i fjor, og han elsket det, men vi hadde året før også kjempestas å åpne pakker, også telte vi dager igjen til jul. Han fikk dinosaursfigurer (kjempeinteresert i dinosaurer), badeskum, sokker med kult mønster, smoothiebiter fra matbutikken, pepperkakeformer, glitter til å lage julepynt osv :)

Hadde legokalender da han var 2 tror jeg. Playmo da han var 3. Utfordring å åpne bare én luke :hilarious:

Back
Topp