Adventsdikt?

x1xFragle

Elsker forumet
Finnes det noen andre adventsdikt enn den; "..så tenner vi ett lys, ett lys for glede..."?

Vi har lyst på noe nytt å lese opp på adventssamlingene i barnehagen :)
 
ORIGINAL: sorciere_

Dytter for deg ;)

har du prøvd å google??


Åjada! Men min beste venn Google og jeg er visst ikke helt på vink i dag[:-]
 
* dytte *

Treng også tips, men det e fordi vi skal sende advents-gave til bestemora til Julie, som ikke bor her. [:D]
 
Æ fant den her:


Det første lys vi tenner
og skuer mot det blå
Det første lys vi tenner
Guds Sønn vi venter på

Det annet lys vi tenner
for Jesus gjør vi det
Det annet lys vi tenner
snart får vi stjernen se

Det tredje lys vi tenner
nå kommer julen snart
Det tredje lys vi tenner
se stjernen lyser klart

Det fjerde lys vi tenner
hør englesang er nær
Vi folder våre hender
for nå er julen her
 
Og den her:

Advent

Tekst: Sigurd Muri (melodi: Jeg folder mine hender små)


Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå.
Vi venter på det lille barn,
som i en krybbe lå.

Nå tenner vi det andre lys,
da kan vi bedre se.
Vi venter på at Gud, vår Far;
vil gi sin sønn hit ned.

Nå tenner vi det tredje lys,
det er et hellig tall.
Vi venter på at kongen vår
skal fødes i en stall.

Nå tenner vi det fjerde lys,
og natten blir til dag.
Vi venter på en Frelsermann
for alle folkeslag.
 
Back
Topp