Advendtskalendergaver

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Jeg starter litt tidlig jeg, er jo bare noen mnd til de må være klare.

Jeg skal lage 4 kalendere i år, det er 96 gaver det, og jeg trenger tips i bøtter og spann på små gaver som ikke koster all verden, og som ikke bare er kassefyll.

Gutt 40 år
Gutt 11 år
Jente 9 år
Gutt 1 år

Kjør på med tips :)
 
Så flink du er :) Hva slags type gaver skal det være? Hjemmelaga? Opplevelsesgaver? Budsjett for ting som skal kjøpes?
 
Jeg er åpen for det aller meste :)

Har vel sett for meg et maxtak på 500 pr kalender (litt +- derfor jeg starter nå¨hehe)

Hjemmelagde, ting vi kan gjøre sammen alle sammen (evt minus 40 åringen), kjøpte gaver etc etc.

Den 13. får alle en ingrediens hver til lussekatter og så baker vi det, det har vi gjort de siste årene og det funker fint.
 
Lusekattene var fin. Jeg ga 3 åringen en kakemannform en dag jeg planla vi skulle bake kakemenn. Ellers kjøpe et lekesett som inneholder flere ting og så åpnes det en ting hver dag noen dager. Malebok + pensler + maling + malefrakk ble fire dager sist kalender. Kinobillett? Noe mat de er glad i? Minsten blir vel glad bare han får pakke ;)
 
hva med dupplo? libero ting vis du sparer poeng til 1åringen
 
Tusen takk for tips :)

Duplo blir det nok på minsten, og noe lego på de to store.

Kjør på med flere tips ;) Kanskje jeg ender opp med å lage kalendere til en nevø 11 år og en niese 4 år også.
 
Jeg bruker å kjøpe et puslespill og dele brikkene i gavene ;) en sikker vinner her i huset ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
strikka ting lue osv vis du strikker svigerfar fikk en ny sokk hver dag i 22 dager. dag 23 fikk han milo og dag 24 fikk hanparene til de sokkene han hadde fått hehe
 
Flaxlodd, juicekartong, votter, hue, sokker, treningsbag, kapteinsabeltann ting, pil og bue, filmer, sengesett av fotballag, hårvoks, penner, markeringstusj, hals, skjerf...

Sent from my Nexus 10 using BV Forum mobile app
 
Jeg har kjøpt lego og pakket inn dag for dag, og jeg har kjøpt puslespill og pakket inn dag for dag. Begge veldig populært. Sist år hadde jeg masse sokker og boxere samt litt skolestasj, luer etc. ting han trenger. I tilegg så pakket jeg inn en liten sjokolade hver dag. :)
 
Ikke begynt m advent kalender. Men kjøpt første julegaven.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Dere er jammen tidlig ute;) men sikkert utrolig godt. Her blir d ingen gavekalender, men har begynt å tenke tanken på at må kjøpes julegaver k år og;)
 
Minsten ser ut til å være fan av vennebyen, så det blir forhåpentligvis noen greier med motiver derfra, kanskje dvd også.

Så blir det 1 dag med lussekattbaking
1 dag pepperkakebaking
1 dag med produksjon av kakao på pinne
1 dag med laging av julepynt
Juletrepynting den 22.
Julaften har vært år vært et julehefte og litt tegnesaker.

Satser på å få strikket 2-3 par med ullsokker til hver, løshals, lue og 2 par votter. Kalenderene begynner snart å se grei ut på papiret iallefall, ihvertfall til de tre barna her hjemme hehe, verre og legge føringer på baking og pynting med de to andre barna, og 40 åringen ;)
 
Ja, i år skal jeg være ferdig før desember.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nei Gud for en deprimerende lesing! Begynt med adventskalender! Vi har jo ikke kommet halveis i året å sommern har jo såvidt begynt! Makan
 
Begynt med adventskalender og har mange julegaver ferdige også :)

Det er da ikke deprimerende, det er lurt, da kan jeg bruke hele adventstiden på å kose meg med ungene og småle for meg selv over alle som stresser rundt.
 
Back
Topp