Advarsel: doppler

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
-

Last edited:
OJJ:O da kjøper jeg ikke det:) penger spart:P

Har aldri hørt at det skal varme opp, men blir jo brukt av både jordmødre og leger. Så det er ikkje farlig i små mengder?:p
Eg har alltid hørt og lest at dei frarådar det fordi mange blir veldig stressa om dei ikkje skal finne hjertelyden. Og er det ein doppler uten høreklokker blir barnet veldig stresset av å høre sin eigen hjerte lyd.
Er nok veldig bortkasta penger. Skjønner førstegangsfødende og andre veldig nervøse damer. Men eg syns at sånne ting kan heller jordmor og lege styre med.:) men er nok sikkert veldig kjekt å få høre hjertelyden heime og. Spesielt dei første vekene fram til mann begynner å kjenne spark!

Har aldri hørt at det skal varme opp, men blir jo brukt av både jordmødre og leger. Så det er ikkje farlig i små mengder?:p
Eg har alltid hørt og lest at dei frarådar det fordi mange blir veldig stressa om dei ikkje skal finne hjertelyden. Og er det ein doppler uten høreklokker blir barnet veldig stresset av å høre sin eigen hjerte lyd.
Er nok veldig bortkasta penger. Skjønner førstegangsfødende og andre veldig nervøse damer. Men eg syns at sånne ting kan heller jordmor og lege styre med.:) men er nok sikkert veldig kjekt å få høre hjertelyden heime og. Spesielt dei første vekene fram til mann begynner å kjenne spark!

alt med måte :-) min lege og jordmor mener man bør holde seg til kontrollene, pågrunn av sterk stråling!

Jordmor frarådet meg å kjøpe en slik doppler, angelsound skal vist være værst! Det har med stråling å gjøre. Den jordmor/leger har, er en spesiell som ikke sender ut sterke strålinger :)

Aldri sett poenget i grunn. Kan ikke se d er no beroligende m å bruke, men d er nå meg. Og je har mistet to ganger i 2 trimester.. Er d grunn til bekymring så får man jo sjekk hos Gyn.pol/føden/lege alt ettersom..

takk! var dette jeg og fikk beskjed om. De dopplerene jm og lege bruker koster ein plass mellom 4000 og 6000 kr og er av eit helt annet kaliber enn de en kan kjøpe selv for 400kr.. jm kalla det billig stråling! alle vet jo at røngten er skadelig for gravide/foster!

Samme her :-D
Jeg har også brukt det! Men som de over sier: med måte. Er ikke sånn at jeg gjør det hver dag!

Jeg blir stresset/ urolig av og til, pga jeg har mistet før. Jeg får ingen ekstra kontroll/ oppfølging av lege fordiom. Tenker det er bedre for spiren at jeg sjekker 1 gang i uken/ annenhver uke fram til jeg kjenner liv, framfor at jeg skal bekymre meg daglig i flere uker. Er jeg stresset, har heller ikke spiren det bra.

Men har denne advarselen i bakhodet, å det gjør til at jeg prøver å unngå å bruke den..

E akkurat pga sånne advarsla æ har klart å la være å kjøpe, selvom d e hardt. Har kjempelyst, mn overlate til lege/jordmor å lytte på kontrollan:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Bra det blir advart mot bruk av doppler. Har fått beskjed av vanlige leger, gynekolog og spesialister på fostermedisin om at man IKKE skal bruke doppler. Ville ikke tatt i det med tang. Synes det er alt for mange som bruker det uten å være klar over farene rundt bruken av det. Burde vært skrevet mer om det på sider som BV og lignende.

Doppler er farlig, og jeg kommer til å kaste min faktisk! Jeg VET farene ved å bruke det, og ei jeg vet om har faktisk fått et barn som er multihandicapet og hun brukte doppler ofte men ikke hver dag! Nå er jeg redd siden jeg har brukt den noen ganger. Tror jeg bare må komme meg hjem å hive den! Egoistisk å ha en slik en, når man vet det koker hjernen til babyen. Værre enn å røyke er det!

Blir for dumt å skade babyen for å roe seg selv ned, tenker ihvertfall jeg! Angrer på at jeg brukte min venninne sin en gang jeg nå, for man merka at den lille ikke likte det! Jeg får heller engste meg litt, uten å skade den lille.

Så bra det er så mange fornuftige jenter her!! :blob10 :blob3 :blob5 :blob6 :blob7 :blob9

Iallefall ikke bortforklaringer på at "det kan jo gå greit" Når man vet det koker hjernen til babyen. Da er det sunnere å være litt stressa

Back
Topp