Advarer mot sengepolstring?

Oi, hørtes skummelt ut. Men hvor mye av sånne artikler skal man høre på..? Hva gjør at de kveles da, legger sengekanten seg over ansiktet til barnet? Og hvordan i alle dager kan de sette seg fast i den?

Oi, hørtes skummelt ut. Men hvor mye av sånne artikler skal man høre på..? Hva gjør at de kveles da, legger sengekanten seg over ansiktet til barnet? Og hvordan i alle dager kan de sette seg fast i den?

De samme spørsmålene sitter jeg med.

Har lest om dette tidligere, og i den sammenhengen forsto jeg det som at det ikke er selve polstringen, men snørene den er festet med som har vært problemet. Er visst vanlig med litt lengre snører i USA enn de som er vanlige her i Norge. Kan ikke se hva som kan være skadelig så lenge de er godt festet.

Jeg oppfattet det som at faren er at de legger seg helt inntil og puster inn i sengekanten, akkurat som når de legger seg på magen og puster ned i madrassen.

De anbefaler jo at babyen skal ligge i en seng hvor det ikke er annet enn babyen og en dyne oppi. Men ærlig talt, hvilke babyer klarer å sove slik? Min vil i hvert fall ha det litt tett rundt seg ellers sover han rett og slett ikke... Så han har både sengekant og sengeslange i sprinkelsengen sin

Har hatt sengekant på til de to eldste var halvannet år ca, da reiv og sleit de i den så :p
Kommer til å gjøre d samme med lillesnuppa nå. Den er festa med band nede og oppe, og jeg har knyta dobbelsløyfe så en baby får den nok ikke løs :)

Forstod også det som at de ligger inntil og puster ut/inn samme luft..
Babynest er isåfall også fyfy! ;)

Når kan de evt begynne å ha ting i senga?

Nest og slanger og alt skal jo da være fyfy. Jeg hadde med nestet mitt på sykehuset, og var nå ingen som sa noe da. Før man sydde nest pakket mange håndklær/tepper etc rundt for å få den tette følelsen de sover så mye bedre i. Det må jo være "verre" det, da de kan rulle seg opp eller noe. Nestet er jo stilleliggende. Mi si ligger så rolig, enn så lenge, at jeg tror ikke det er noe problem :)

Bebisen vår liker å ha nesa mot noe når han sover, deriblant babyverden. Jeg har skjønt det sånn at bebisen har den refleksen at de snur seg bort hvis de ikke får puste ordentlig..

Snuppa vår ligger også med nesa inntil noe ja :)
Enten en gulpeklut, puppen eller en bamse hun er blitt veldig glad i :)

Back
Topp