ADHD

ORIGINAL: Tøsa FTW

Når jeg leser dette så blir jeg bare mer og mer overbevist om at jeg må ha meg til legen snart.
Jeg har alltid slitt med konsentrasjonen, og aldri hatt tålmodighet til å gjøre lekser.
Jeg er litt lat, men samtidig utrolig rastløs.
Greier ikke gjøre det samme, være på samme sted lenge i gangen.
Orker ikke gjøre noe mer enn 5 minutter før jeg holder på å dø av utålmodighet.
Sliter veldig med å sette meg ned med lekser, samtidig som jeg har et temperament som ikke er sunt for verken meg eller de rundt...
Jeg er impulsiv og nøler ikke med å gjøre ting som jeg ikke burde gjort... tenker lite på konsekvenser der og da.
Så er jeg sosialt tilbakestående, og har alltid være veeeeldig barnslig for alderen.

det er som du skulle beskrevte meg dette for jeg har lenge gått å lurt på om jeg har det selv bare å jeg har dyseleksi i tilegg å jenter med det har vel store sjangser for at de har adhd å :/

Har en samboer som har det, og han går det veldig bra med. Han har påenmåte vokst det litt av seg. Som barn var han ekstremt hyper og ukonsentrert, og gikk på medisiner. Nå merkes det bare på at han er ukonsentrert hvis det er noe teoretisk han må gjøre. Også er han litt rastløs av seg. Men han er også ekstremt flink på praktiske ting!!

Tenker ikke noe særlig over at J kan få det, men vi kommer til å følge det godt opp hvis vi merker tegn til det. Viktig med tidlig oppdagelse, og riktige tiltak :)

Jeg har selv ADD, altså jeg mangler hyperaktiviteten. Har selv bestemt at jeg ikke vil medisineres, da jeg følte at ritalin fucka opp kroppen og hodet.
Synes det går veldig greit egentlig, om man ser bort fra at jeg har kort lunte og kan bli veeeldig sint. Men jeg har lært meg å kontrollere aggresjonen [:)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg har selv ADD, altså jeg mangler hyperaktiviteten. Har selv bestemt at jeg ikke vil medisineres, da jeg følte at ritalin fucka opp kroppen og hodet.
Synes det går veldig greit egentlig, om man ser bort fra at jeg har kort lunte og kan bli veeeldig sint. Men jeg har lært meg å kontrollere aggresjonen [:)]

Det står det respekt av!! Misunner deg......, eg er nok alt for glad i medisinen min til å ville slutte med det første.

Yes, har diagnosen ADHD eg også:)
Har gått på 60 g ritalin daglig,men nå som eg er gravid går eg ikkje på noke..
Funker helt ok,er en god del meir vimsette da... :D
Har mykje energi,så eg ser ikkje på ADHD`en min som noke problem.
Den hjelper meg til å få gjort masse,rekke over alt...

MEN,er veldig spendt på om ungen min blir en duracell kanin som meg eller meir avslappa og rolig som faren.. Håper litt på det siste,eller så kan det blir meget aktivt i heimen:D

ORIGINAL: Lykkelig84

Yes, har diagnosen ADHD eg også:)
Har gått på 60 g ritalin daglig,men nå som eg er gravid går eg ikkje på noke..
Funker helt ok,er en god del meir vimsette da... :D
Har mykje energi,så eg ser ikkje på ADHD`en min som noke problem.
Den hjelper meg til å få gjort masse,rekke over alt...

MEN,er veldig spendt på om ungen min blir en duracell kanin som meg eller meir avslappa og rolig som faren.. Håper litt på det siste,eller så kan det blir meget aktivt i heimen:D

Glømte og skrive noke som eg er veldig, IMPULSIV..Men det følger jo ofte med denne diagnosen..
Kan bli ganske dyrt og vere så impulsiv!! Sleit veldig økonomisk ei stund,handla før eg tenkte.... komt seg litt det nå,men hender av og til ennda....
Og konsentrasjonen uten medisin,betraktlig dårligare.....
Er ikkje aggresiv eller veit ikkje helt kva eg kan sei eg er..
Har VELDIG kort lunte! (Ikkje på jobb,då holde eg det veldig i sjakk!!!!)
Kan av og til gå litt utover samboeren,men han tar det med et rolig sinn:)
Han er fantastisk... og det seier eg til han kvar dag:)

Springe på fjell,eller å generelt trene i seg sjølv hjelper masse for meg og alle mine rotette tanker som dukker opp... Grubblette..

Back
Topp