ADHD

har ei søster på 16 som har d

ORIGINAL: madde3

Nei,men har et barn over 6 år med ADHD..

Har dere prøvd medisiner da?

ORIGINAL: Giganta

ORIGINAL: maikaen

Går hun på noe medisiner?

nei ikkje enda... ho har prøvd kostregulering no ei stund.. mat utn hvit mel, sukker.. ingen saft, juice eller brus.. bare vann... men sia ho e tenåring, så e ho ikkje så flink å la være å spise søtsaker..

dem vurdere å prøve ut medisin når ho fløtte t norge igjen.. ho bor nu på gran canaria m ho mamma.. dem vil ha ho i nærheta BUP når ho bynne m medisin.. ekje helt sikker på kossn medisin d da evt e snakk om!

Nei,men har et barn over 6 år med ADHD..

Har dere prøvd medisiner da?

Ja han har gått på medisiner i nesten 1 1/2 år nå.Begynte først på Ritalin,men etter en liten stund gikk vi over på Concerta...

Jenta mi er 4 og sliter veldig med uro,har nå fått tilbud om medisin.Det jeg lurer på er hva du merket ble anderledes,var det bare uroen som ble bedre eller mistet han seg selv(om du forstår hva jeg mener)?

Går hun på noe medisiner?

nei ikkje enda... ho har prøvd kostregulering no ei stund.. mat utn hvit mel, sukker.. ingen saft, juice eller brus.. bare vann... men sia ho e tenåring, så e ho ikkje så flink å la være å spise søtsaker..

dem vurdere å prøve ut medisin når ho fløtte t norge igjen.. ho bor nu på gran canaria m ho mamma.. dem vil ha ho i nærheta BUP når ho bynne m medisin.. ekje helt sikker på kossn medisin d da evt e snakk om!

Dette har vi også prøvd,men det funket ikke.

nei d gikk ikkje helt m søstra mi heller... men ho slit m depresjon i tillegg da..

men får se kossn d blir når ho kommer hjem igjen.. ho e no positiv sjøl t å prøve medisin[:)]

Har vært til utredning hos bup i 2 år og fått diagnosen ADHD,de snakker nå om medisinering .Synes det er litt skummelt da.Er ikke sikker på hvilken piller det er snakk om,men har lest litt om ADHD medisiner og de skal ikke barn under 6 år ha.....så jeg vet ikke hva de finner på enda.

Har vært til utredning hos bup i 2 år og fått diagnosen ADHD,de snakker nå om medisinering .Synes det er litt skummelt da.Er ikke sikker på hvilken piller det er snakk om,men har lest litt om ADHD medisiner og de skal ikke barn under 6 år ha.....så jeg vet ikke hva de finner på enda.

Nei er ikke lett,men samtidig så er det en lettelse når man får den diagnosen....(hvis du forstår)

Men er utrolig godt de fant det ut så tidlig syns jeg,det kan "redde" mye av hennes skoletid..:)

Vet at medisinering er skummelt,men noen ganger så er det nødvendig...Ved siden av piller,så er jeg veldig streng på at han ikke får i seg for mye sukker produkter...For det gir da en bedre virkning..
Har også kommet så langt at vi kan ha pillefri dager....Håpet er at en dag skal han kunne fungere helt uten medisiner....

Ja,bup har vært til stoooor hjelp og de er veldig glade for at vi kom inn med henne så tidlig.
Det er det med skolen jeg tenkte på jeg også.
Vi skal snakke med en lege i neste uke om det.Det skader jo ikke å prøve:)

Tusen takk for at du svarte på spørsmålene mine:)
Dere får ha lykke til videre med gutten deres:)

Back
Topp