ADHD

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
noen av deres som er medisinert?
event. med hva?

Gutten min skal snart inn på test for å se om han er en god kandidat til å få medisiner. kjenner jeg grugleder meg :)

Oppdatering:

Nå har vi fått testet ritalin en god stund, er gått over til 8 timer-kapslene som fungerer kjempebra! :) og har 4timerstabeletter hvis vi må ha litt ekstra tid .
Matlysten hannes er litt varierende, men vi påpasser at han får en god frokost innen medisinen funker, så han har gått opp i vekt det siste halve året :D

Skolesammenheng så har det eksplodert!!!!
Han får til mye matte (kunne ingenting i januar,ikke + og -  engang! )
Lesinga har han fått litt teket på, kan nesten huske alle bokstavene og sette sammen enkelte ord. men er blidd god til å huske ord (kjenner "bildet " igjenn" :)
Hjemme har han og lillesøster fått en fint forhold, endelig:D dem kan være sammen i flere timer i steden for toppen 5 min!
Og han får overnatte hos kompiser hurra!! :)))
Psoriasisen har stangnert,men ikke blidd bedre.
 skal ikke klage siden den bare økte og økte det siste året.

Min bruker Ritalin - Det fungerer godt for oss.
Vi har prøvd concerta - det hadde ingen virkning.

Jeg var veldig motstander av medisin - men føler vi har fått et helt nytt liv etter han begynte på medisin

så fint å høre:) har vært skikkelig motstander helt til nå, hjalp litt å prate med legen om hva som skjer under medisineringa[:)]

var det ritalin som varer kortest? syns hun prata så mye om de forskjellige at mulig jeg blander :)

ORIGINAL: LisaMari81

så fint å høre:) har vært skikkelig motstander helt til nå, hjalp litt å prate med legen om hva som skjer under medisineringa[:)]

var det ritalin som varer kortest? syns hun prata så mye om de forskjellige at mulig jeg blander :)

Ja, den varer bare i ca 6 timer hos oss. I legemiddelboka står det 8 timer. Vi har i tillegg en 4 timers dose vi kan gi han om kveldene blir vanskelige. Men stort sett unngår vi det. Det som er avgjørende her i huset er at konfrontasjoner på godt og vondt ikke tas i det medisinene er på vei ut av kroppen. Da er han mindre mottagelig. Sjansen for konflikter blir da mye større

okei,ja var snakk om en 4 timers dose i 1 omgang for å se om han takler skoledagen bedre:)
da skal jeg være litt var på det når medisinen er på tur ut i allefall ,greit å vite at slike ting kan skje:)

Jeg har en som er sterkt rammet av ADHD.

Ritalin måtte han slutte på,mistet håret av de.
Men det du må være obs på er at matlysten kan forsvinne litt av medisinene. Så vi måtte få i han mat før medisinene.
Har også prøvd Concerta men de funket ikke for oss.
Så han gikk øver på Strattera,funker litt men ikke optimalt. Så hverdagen kan være ganske tøff når medisinene ikke har full virkning[:(]

huff nei det kan ikke være en lett hverdag for dere da[:(]
Simen har nesten alt for god matlyst, så det vises kanskje fort hvis han får en slik bivirkning. gikk det lang tid før håret kom tilbake ?

ORIGINAL: Jærbu

Jeg har en som er sterkt rammet av ADHD.

Ritalin måtte han slutte på,mistet håret av de.
Men det du må være obs på er at matlysten kan forsvinne litt av medisinene. Så vi måtte få i han mat før medisinene.
Har også prøvd Concerta men de funket ikke for oss.
Så han gikk øver på Strattera,funker litt men ikke optimalt. Så hverdagen kan være ganske tøff når medisinene ikke har full virkning[:(]

Så synd at dere ikke finner noe som virker[:)]
Vi har også sliti litt med maten. Løsningen her er å få i han en god frokost, samt at han får middagen forskyvet til kveldsmat.Midt på dagen spiser han bare noe lett. Vi har også innført litt mer ønskekost. Gutten har vokst 15 cm og gått ned 7kg siden i sommer, så han må følges opp.

Har to gutter med ADHD å den eldste har en ganske kraftig grad, så har jeg ei lita tulle som skal til utredning hun også.

Kan jo nevne at jeg selv også har ADHD så de har arvet det fra meg.

Begge guttene mine bruker Ritalin og det funker kjempe fint, de har prøvd både conserta og strattera men de ble begge to veldig deprimert av disse så de gikk tilbake til Ritalin.

Jeg selv er pr dags dato ikke medisinert men skal om en stund prøve Ritalin selv for å se om det kan hjelpe til å roe ned min egen verdag.

Her i huset blir eldste mann på 12 medisinert med Equaym, hverken ritalin eller conserta funka her....

Anitra76 skrev:
Her i huset blir eldste mann på 12 medisinert med Equaym, hverken ritalin eller conserta funka her....

Skrev feil Equasym heter den

oppdatering fra oss med ritalin:)og tusen takk til alle dere som har svart meg :)

Anitra76 skrev:

Anitra76 skrev:

Skrev feil Equasym heter den

Hva er det? Er det det samme som eyeq oljen som fås kjøpt i kapsler?

Så flott at det finnes noe som virker så bra. Vi har prøvd ritalin på jenta vår for noen år siden - uten noe virkning. Og angsten hun sleit me da ble bare ti ganger verre....

Men jeg lurer på i hvor sterk grad dere merker ADHD'n hos barna deres? Føler jeg har så lite å sammenligne med. Jenta mi har egentlig dette som en tilleggsdiagnose - for hun ligger etter i utvklingen når det gjelder språk og mentalt.

Hun kan leke lenge ilag med både lillesøster og ei god venninne uten at det blir konflikter utover "søskenkjærlighet". Blitt mye mer sosial på skolen og leker med flere i friminuttene. Er nok litt urolig i kroppen når hun skal jobbe med spesped og i klassen - men kan også sitte å jobbe selvstendig i timene når hun får noe hun interesserer seg for og mestrer. Og det skal sies at hun som regel henter seg fort inn.

Jeg er ikke imot medisinering men ønsker å gjøre det det jeg kan for å legge til rette på andre måter før vi eventuelt prøver strattera. Pluss dette at hun er inne i en så god periode og jeg ønsker å følge med videre å se om det fortsetter.

Å så bra, dette er jo bare helt topp

Back
Topp