Honningblomsten
Forumet er livet
ORIGINAL: Alexandra82
ORIGINAL: UnniMoor
ORIGINAL: Alexandra82
ORIGINAL: UnniMoor
Sånn er det for meg da:
- Når jeg skal gjøre skolearbeid uten medisinene mine, så blir jeg så sliten i hodet at jeg har lyst til å gråte.
- Det er veldig vanskelig å planlegge ting, til og med små oppgaver.
- Jeg føler hele tiden at jeg er dummere enn alle andre, og at jeg ikke kan klare vanlige oppgaver som jeg kommer til å få i arbeidslivet(Jeg skjønner selvfølgelig at jeg må prøve og øve uansett).
+ mye mere.
Altså, det tar lengre tid for meg å legge to og to sammen for å få et svar.. Sånn kan man si det[:)]
Hvordan fant de ut at du hadde ADHD? Bare utifra symptomer eller ble det tatt flere tester?
(hvis det er greit jeg spør da)
Jeg gikk mye til barneværnet på grunn av masse greier + depresjon.. (Ikke noe som gjaldt foreldrene mine.. Bare ting jeg gjorde).
Å snakket mye med de, som sendte meg videre til barne og ungdoms psykiatrien, fordi på grunn av alt som hadde skjedd, skolegreiene og depresjonen, så tenkte de at det var best å få sjekket det ut videre. Det er jo lettere å få depresjon når man har ADHD.
Der snakket jeg gjevnlig med ei dame der som fant ut at hun ville ta masse tester, å det var da vi fant det ut. Eller, hun fant ut at jeg hadde ADD. Men senere var jeg hos ei annen, som ga meg ny diagnose, ADHD[:)]
Da var jeg som sakt 15 år, å gikk i 9 klasse.
Vet du hvorfor?
Har det med at man ikke får konsentrert seg og føler at man faller litt ut?
Har du forsøkt eller blitt anbefalt Omega3-kuren?
Ja, det er vell noe med at man føler at man ikke er like flink som alle andre. Å så er det det at jeg blir så sliten i hodet av å tenke.. hehe..
Jeg har tatt mye Omega3 hvertfall.. Når jeg var gravid så tok jeg det hver dag.
Jeg klarer ikke merke så stor forskjell på meg selv. Men de rundt meg merker visst stor forskjell fra da jeg ikke tar medisiner. Jeg er mer reflektert, og har mere saklige tanker, hehe[:)]