ADHD-studien

mammamarte

Elsker forumet
Vi har fått invitasjon til å være med på en studie om ADHD, som en videreføring av Mor & Barn.
Litt i tvil om vi skal delta, det inkluderer en dag med utredning på Ullevål.

Er det noen andre som har fått?

Nei. men ei venninne av Thea har vært på det og mammaen syntes det var veldig spennende [:)]
Det var klart en lang dag men som hun sa så syntes datteren det var gøy og så på det som lek [:)]

Lurer på om de ikke fikk resultatet av undersøkelsen også, og da var det ikke bare om hun hadde eller ikke hadde ADHD, men litt mere sånn hva de kunne jobbe med, det var noe med at de skulle lese bøker med henne også i barnehagen og noe mere. Syntes selv det hørtes veldig spennende ut [:)]

Hadde vi hatt behovet ville jeg nok tatt i mot tilbudet.

Jeg tror ikke gutten min har ADHD, men vurderer allikevel å delta til gode for forskningen.
Vi må bare finne ut hvordan vi gjør det med lillesnuppa.

Har ikke fått tilbud vi [8|]

JEg var med i den mor barn undersøkelsen, men har heller ikke fått tilbud. Hadde svart ja, bare for å lære mere [:)]

Vi har ikke fått tilbud, men hadde vi fått det hadde vi takket ja.
Hadde vært morsomt å sett resultatet..

ORIGINAL: Love4two

JEg var med i den mor barn undersøkelsen, men har heller ikke fått tilbud. Hadde svart ja, bare for å lære mere [:)]

her og..[:)]

Da har vi meldt oss på. Blir spennende å se hva det går ut på og hvordan gutten min vurderes!

Spennende! Hold oss oppdatert da [:)]

ORIGINAL: mammamarte

Da har vi meldt oss på. Blir spennende å se hva det går ut på og hvordan gutten min vurderes!

Kom dette sammen med mor-barn undersøkelsen, eller kom det senere i et annet brev?

ORIGINAL: jas

Kom dette sammen med mor-barn undersøkelsen, eller kom det senere i et annet brev?

Det kom senere i et annet brev. Etter at jeg hadde returnert mor-barn undersøkelsen, så kanskje på bakgrunn av påstått aktivitetsnivå [8D]

ORIGINAL: jas

Det kom senere i et annet brev. Etter at jeg hadde returnert mor-barn undersøkelsen, så kanskje på bakgrunn av påstått aktivitetsnivå [8D]

De ønsker vel sikkert å finn eut litt mer om dette ja. For å være svært aktiv bør ikke bety ADHD [:)]
Det blir gøy å se hva som skjer [:)]

I morgen skal vi på utredning. Har nettopp fylt ut over 20 sider spørreskjema [8|]

Blir spennende å se hvordan dagen går!

Oiiiii det var da omfattende.
Masse lykke til i morgen [:)]

Så spennende!! Gleder meg til oppdatering! Masse lykke til [:)]

ORIGINAL: Love4two

Oiiiii det var da omfattende.
Masse lykke til i morgen [:)]

Her var det en tråd jeg hadde gått glipp av gitt. Men masse lykke til!!

Det var en lang og innholdsrik dag!

Det startet med legeundersøkelse. Han måtte hoppe, hinke, sparke stor ball og kaste liten ball på blink.
Så var det undersøkelse av reflekser og koordineringsøvelser, som å plukke opp penger i en boks på kortest mulig tid, og ta på nesa med øynene lukket.
Han var ganske flink, men ikke alltid like god til å følge instrukser [8D] F.eks var han mer opptatt av å se på pengene og kommentere at "se der er min bokstav" enn å gjøre det fortest mulig.
Dagens høydepunkt var da han fikk sykle på trehjulssykkel så fort han klarte ned den lange gangen [:D]

Neste punkt var nevrologisk undersøkelse med psykolog. Det var maaaaaange mange oppgaver, og flere var vanskelige å forstå for både meg og gutten min.
Han skulle f.eks peke ut riktig neste kloss i et mønster, peke på hvilken kopp bilen var gjemt i, hvilken boks klistremerket lå i, hvilken kanin som var stor og gul, liten og blå og trist, stor og gul og glad osv.
Han ble ganske frustrert og ville helst gjøre ting på sin måte, noe som ikke falt i smak hos psykologen. Det måtte mye luring og lirking til, og "jobbedruer" og kjeks.
Tålmodigheten ble også testet. Han måtte stå stille med øynene lukket i sikkert ett minutt. Og måtte sitte stille til psykologen klappet i hendene før han fikk spise kjeksen som lå på bordet.

Jeg ble intervjuet lenge, og måtte virkelig vri hjernen for å huske når han begynte med forskjellige ting, hvor ofte vi har konflikter, hvor lang tid vi bruker på legging osv osv.

Vi ble også testet sammen. Vi skulle leke i 4 minutter, og så skulle jeg få han til å rydde opp uten å ta på lekene. Ikke enkelt å få han til å rydde nye spennende leker helt alene [8|]

Tilbakemeldingen var det minst spennende ved hele dagen. De hadde oppsummert han godt, men det kom ikke noe nytt frem.

Det er utrolig viktig forskning, håper vårt bidrag hjelper på!

Dette ble langt, så takk hvis du kom gjennom! 

Det var mange og varierte oppgaver for han,ja! Tenker han var sliten på slutten av dagen [;)]

De mener ikke at han har Adhd da eller?
Kjempeflott at dere stilte opp! [:)]

Ja, han var temmelig sliten i går ettermiddag.

Nei, verken vi eller de tror han har ADHD. Til det er han alt for flink til å konse. Men at han er travel er helt sikkert [:D]

Back
Topp