Det var en lang og innholdsrik dag!
Det startet med legeundersøkelse. Han måtte hoppe, hinke, sparke stor ball og kaste liten ball på blink.
Så var det undersøkelse av reflekser og koordineringsøvelser, som å plukke opp penger i en boks på kortest mulig tid, og ta på nesa med øynene lukket.
Han var ganske flink, men ikke alltid like god til å følge instrukser [8D] F.eks var han mer opptatt av å se på pengene og kommentere at "se der er min bokstav" enn å gjøre det fortest mulig.
Dagens høydepunkt var da han fikk sykle på trehjulssykkel så fort han klarte ned den lange gangen [:D]
Neste punkt var nevrologisk undersøkelse med psykolog. Det var maaaaaange mange oppgaver, og flere var vanskelige å forstå for både meg og gutten min.
Han skulle f.eks peke ut riktig neste kloss i et mønster, peke på hvilken kopp bilen var gjemt i, hvilken boks klistremerket lå i, hvilken kanin som var stor og gul, liten og blå og trist, stor og gul og glad osv.
Han ble ganske frustrert og ville helst gjøre ting på sin måte, noe som ikke falt i smak hos psykologen. Det måtte mye luring og lirking til, og "jobbedruer" og kjeks.
Tålmodigheten ble også testet. Han måtte stå stille med øynene lukket i sikkert ett minutt. Og måtte sitte stille til psykologen klappet i hendene før han fikk spise kjeksen som lå på bordet.
Jeg ble intervjuet lenge, og måtte virkelig vri hjernen for å huske når han begynte med forskjellige ting, hvor ofte vi har konflikter, hvor lang tid vi bruker på legging osv osv.
Vi ble også testet sammen. Vi skulle leke i 4 minutter, og så skulle jeg få han til å rydde opp uten å ta på lekene. Ikke enkelt å få han til å rydde nye spennende leker helt alene [8|]
Tilbakemeldingen var det minst spennende ved hele dagen. De hadde oppsummert han godt, men det kom ikke noe nytt frem.
Det er utrolig viktig forskning, håper vårt bidrag hjelper på!
Dette ble langt, så takk hvis du kom gjennom!