Adecco?

*Meya*

Forumet er livet
Er det noen andre her som jobber for Adecco? Er de okay i de fleste tilfeller, eller? Gubben sliter noe voldsomt med de...

Jeg har jobbet for Manpower i en bedrift. Alle de andre som jobbet der via byrå var fra Adecco, og det var alltid noen som hadde problemer med de! De hadde også mye dårligere lønn og vilkår generellt enn hva jeg hadde..
Anbefaler Manpower på det sterkeste, fikk kjempegod oppfølging av dem[:D]

Mannen min jobber for Adecco på samme sted som jeg jobber, men jeg jobber for Kelly. Adecco har bare tullet siden han startet der, men nå var det liksom begeret fult på en måte, fordi han "ringte inn egenmeldingsdag for sent", han forsøkte klokken åtte, men da var det bare opptatt, og så gikk jeg til barnehagen med lillemor og han sovnet, så jeg kunne ikke passe på. 0945 kom jeg hjem, og ba han om å ringe igjen. Det var visst for sent.

På grunn av den dagen, fjernet konsulenten hans overtiden fra tre andre dager, bare sånn fordi liksom...

Han har jo også lavere lønn enn meg hehe... Han vil bytte til Manpower da. NGT tar jo fra alle mulige vikarbyråer da, så det er sikkert ikke noe problem.

ORIGINAL: *Meya*

Mannen min jobber for Adecco på samme sted som jeg jobber, men jeg jobber for Kelly. Adecco har bare tullet siden han startet der, men nå var det liksom begeret fult på en måte, fordi han "ringte inn egenmeldingsdag for sent", han forsøkte klokken åtte, men da var det bare opptatt, og så gikk jeg til barnehagen med lillemor og han sovnet, så jeg kunne ikke passe på. 0945 kom jeg hjem, og ba han om å ringe igjen. Det var visst for sent.

På grunn av den dagen, fjernet konsulenten hans overtiden fra tre andre dager, bare sånn fordi liksom...

Han har jo også lavere lønn enn meg hehe... Han vil bytte til Manpower da. NGT tar jo fra alle mulige vikarbyråer da, så det er sikkert ikke noe problem.

What?? det kan vel ikke være lov vel?
Men nå når du sier det, så hadde de jeg jobbet med de samme problemene.. Konsulentene kunne gå inn og endre på timelistene etter eget forgodtbefinnende... Nei, Adecco i Bergen er ikke noe å rope hurra for!

Bare vær obs på at det er ikke sikkert han får jobbe samme plassen om han skifter til Manpower. Det er en "uskreven" regel at man ikke får bytte byrå man jobber for, og fortsatt jobbe på samme plassen.. Er ikke sikkert bedriften dere jobber hos godtar det heller. Men det er jo lov å prøve[;)]

Han har snakket med teamleder, og ansettelsesansvarlig, og det skal være greit.

Det er andre som har gjort det der oppe også, han er ikke den første! Flere har måttet gjøre det for å få ut feriepengene siden de ikke kan ta de ut før juni uten å måtte ta tre hele uker ferie i strekk.

Jeg har jobbet for Adecco og Manpower, og selv om det er vikarbyrå og man ikke blir ansatt på samme måte som i andre bedifter men på kontrakter så er det litt forskjellig. Men så lenge man har kontrakt så gjelder de samme reglene som om man var ansatt i en vanlig bedrift og de skal jo følge arbeidsmiljøloven.
Jeg har aldri hatt noe problem med noen av disse byråene. Hadde vel aldri fått meg jobb uten dem.

Mannen min hadde ikke noe problem med å FÅ jobb heller hehe, det er nå som han har jobbet der, at han sliter ;)

Det var første jobben han søkte på etter at han ble oppsagt der han jobbet pga nedskjæringer, så sånnsett var han jo heldig.

Jeg har derimot en helt annen erfaring med Adecco når det kommer til å få jobb da, fikk helt feil saksbehandler tror jeg, hun var skikkelig kvass og ville ikke sende meg ut til kunder siden jeg hadde stryk på eksamen på vitnemålet fra ett kurs jeg tok.

Hjalp ikke at jeg hadde seks i alle standpunktskarakterene hehe.

Det er en del folk hvor jeg jobber, som er hos oss igjennom adecco, de er ikke videre fornøyd de heller.
De har dårligere lønn enn oss faste, å skifttillegg ol. får de heller ikke.

ORIGINAL: *josefine*

Det er en del folk hvor jeg jobber, som er hos oss igjennom adecco, de er ikke videre fornøyd de heller.
De har dårligere lønn enn oss faste, å skifttillegg ol. får de heller ikke.

Nei, de får ikke skifttillegg, det er mange vikarbyrå som ikke har det, så det er de ikke alene om, og de får generelt dårligere vilkår på overtid også.

Back
Topp