ADD

millin

Elsker forumet
Noen snille damer der ute som har erfaring med denne diagnosen og som kan fortelle meg litt om det?
Tenker da både på symptomer og hvordan jeg som pårørende (ikke nærmeste) kan hjelpe...

Finner så lite på nett synes jeg...

hmmm.. no har æ ikke nå pensumbøker foran mæ så klare itj å gi dæ så my forklaring på det..men ænkelt forklart e det ADHD uten hyperaktiviteten!Det vil si at det medføre my konsentrasjonsvaska +++

Hvis det e tilfelle bør barnet te utredning, for man treng ofte medisinering i forhold te det også..for å klar bl.a. å "sorter tankan! sine..

Min fetter har add. Og fra han var liten så har han alltid vært "tilbakestående" manglet sosiale antenner.

Han er nå sikkert rundt 17-18 år,og han har sluttet med medisinene[:)]

ORIGINAL: tipp

Min fetter har add. Og fra han var liten så har han alltid vært "tilbakestående" manglet sosiale antenner.

Hvilket nivå er han på i dag da? Er han på samme nivå som andre 17 åringer?
Har nemlig en i nær familie som blir 16 i mars, men han er langt ifra lik andre 15 åringer. Mer som en 10 åring egentlig....og ingen venner. Ingen. Får så vondt av han og aner ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe. Vanskelig å vite hvordan jeg skal behandle ham. Kan jo ikke behandle ham som andre 15 åringer, men ikke som en 10 åring heller....

ORIGINAL: MieMath

Har nemlig en i nær familie som blir 16 i mars, men han er langt ifra lik andre 15 åringer. Mer som en 10 åring egentlig....og ingen venner. Ingen. Får så vondt av han og aner ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe. Vanskelig å vite hvordan jeg skal behandle ham. Kan jo ikke behandle ham som andre 15 åringer, men ikke som en 10 åring heller....

han er på samme nivå som de på alderen hans.han er en smart gutt[:)] 

trist at han ikek har noen venenr. har en annen fetter som har adhd,han har heller ikke venner.han er 13 år og stooor koser seg på hytten sammen med mormoren sin.var på hytten med han i sommer, og han hadde ingen venner med seg. kjempe trist. Min tante fortalte noen historier ang "vennene" hans[&o].

ORIGINAL: MieMath

han er på samme nivå som de på alderen hans.han er en smart gutt[:)] 

trist at han ikek har noen venenr. har en annen fetter som har adhd,han har heller ikke venner.han er 13 år og stooor koser seg på hytten sammen med mormoren sin.var på hytten med han i sommer, og han hadde ingen venner med seg. kjempe trist. Min tante fortalte noen historier ang "vennene" hans[&o].

Sånn er det her også. Han elsker å være på hytta med mormor og morfar... Og det er jo bra, men en gutt på 15 bør jo ha noen kompiser... Tenker bare tilbake til jeg selv var 15. Da var det jo KUN venner som stod på agendaen. Det er jo ikke noe vondt i gutten. God som gull. Han "bare" er tilbakestående og mangler sosial inteligens.

Har så vondt av han, og det river i hjertet mitt at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre for ham. [:(] Vil så gjerne...

e har ADD jeg fikk diagnosen da jeg var 21 ca..har masse kaoz i hodde mit[8D] kan samenligne det me at at for eks at du har en hel hau me tver i hodde me forskjelige ting på å så skal du prøve å få me deg å som skjer..hender mange ganger når e e på besøk hos folk at jeg "detter"ut på en måte å så plutsli så siter di å prater om noe helt ana..hehe..
jeg går ikke på medesiner nå som e e gravid å det merker e godt..blir sliten av mit eget hodde[8D]
jeg har lese å skrive vansker i tileg

men flere av bbokstav diagnosene(,adhd,autist og asbergersyndrom)er noen som er beslekta me bokstav spektere som di kalrer di dignosene..det er et ganske vit spekter og man kan ha tilegs diagnoser når man for esk har ADD eler andre bokstav diagnoser..
jeg kan ganske mye om ting inne for dette område lever me diagnose selv,,min søsken å mamma har diagnoser å min datter e på utredning

Back
Topp