Adapter til bilstol

Solsikke321

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg har bare sett disse "vognene" der man setter bilstolen oppi ett understell. Hvordan fungerer dette? Bruker man understellet på vognen også er det en adapter mellom bilstolen og stellet?

Synes det ser praktisk ut for kortere turer? Eller er det ikke noe som egentlig er nødvendig?

Adapter ja. Veldig greit sånn på butikken synes jeg.

Det er noen typer understell og bilstoler som ikke trenger adapter, men de fleste bruker adapter. Vi hadde adapter mellom babyjogger understell og besafe babystol, men brukte det bare.. 2 ganger. Her var det helt unødvendig. Virker å være veldig forskjell, noen klarer seg ikke uten, for andre var det bare overflødig, så vanskelig å si på forhånd om det trengs kanskje :)

Finnes det adapter til de fleste understell da?
Har Emmaljunga vogn fra 2013(husker ikke modell alkuakk nå)

Finnes det adapter til de fleste understell da?
Har Emmaljunga vogn fra 2013(husker ikke modell alkuakk nå)

Du må se etter spesifikt etter kombinasjonen din bilstol og ditt understell, noen kombinasjoner finnes ikke, men mange finnes :)

Syns adapter er veldig kjekt når man bare skal en kjapp tur i butikken feks. Slipper å vekke baby hvis han/hun har sovnet også slipper man å bære på bilstolen.

Klarte oss utmerket uten til eldste, for hadde ikke. Men kjøpte en zapp xtra som hadde med adapter til maxicosi som er det babysetet vi har hatt, så da har vi brukt det til jentene, og det er veldig greit den perioden de bruker babystolen. Da bodde hjulene til zapp'en i bilen og tar jo nesten ingen plass, også smatt vi på bilstolen i stedet for å være den, type inn på butikken og sånn

Hadde helt sikkert klart oss uten, men veldig kjekt å ha likevel. Det blir fort tungt å bære bilstolen og de færreste butikker har store nok handlevogner til at vårt sete gikk oppi hvertfall.
Til en Emmaljunga finner du adapter til de fleste bilstoler vil jeg tro.

Vi hadde også klart oss uten, det var ikke livsnødvendig liksom. Men med en baby som nesten ikke sov på dagtid var det veeldig fint og ikke måtte vekke henne hver gang vi skulle inn noe sted.

Har bare tatt med bilstolen jeg:-) om vi feks skulle på butikken har jeg satt bilstolen oppi handlevognen og tatt en stor kurv med hjul å trillet etter, eller puttett henne i bæreselen, voknet kanskje litt til men sovnet fort igjen.

Og har jeg skullet feks på kjøpesenter så tar det gjerne litt tid uansett hvor lite jeg skal gjøre og da er ikke det noe særlig uansett at hun ligger i bilstolen så da har jeg flyttet henne over i vogn:-)

Vi syns det var veldig greit når vi bare skulle kjapt inn steder enten det var butikk, sykehus, lege, osv. De selger masse adaptere billig på finn (ihvertfall til de mest populære vognene/bilstolene), så ville ikke kjøpt ny.

Vi syns det var veldig greit når vi bare skulle kjapt inn steder enten det var butikk, sykehus, lege, osv. De selger masse adaptere billig på finn (ihvertfall til de mest populære vognene/bilstolene), så ville ikke kjøpt ny.
Har bare tatt med bilstolen jeg:) om vi feks skulle på butikken har jeg satt bilstolen oppi handlevognen og tatt en stor kurv med hjul å trillet etter, eller puttett henne i bæreselen, voknet kanskje litt til men sovnet fort igjen.

Og har jeg skullet feks på kjøpesenter så tar det gjerne litt tid uansett hvor lite jeg skal gjøre og da er ikke det noe særlig uansett at hun ligger i bilstolen så da har jeg flyttet henne over i vogn:)

Ja,usikker på om det er nødvendig, men skal sjekke ut prisen også ta det derfra. Tenker at det ihvertfall ikke er nødvendig å bruke mye penger på noe slikt. Det er nok av ting som må kjøpes :woot:

Ja,usikker på om det er nødvendig, men skal sjekke ut prisen også ta det derfra. Tenker at det ihvertfall ikke er nødvendig å bruke mye penger på noe slikt. Det er nok av ting som må kjøpes :woot:

Tenk over hvilken situasjoner du kan møte på hvor det kan være kjekt å ha. For det kan jo varriere for alle.

For meg personlig har det svær skjeldent oppstått situasjoner hvor jeg har måttet bære noe særlig på bilstolen, og de gangene det har skjedd, hadde det heller ikke hjulpet med adapter på vognen.

Feks de tankene jeg gjorde meg selv:
lege/helsestasjon: hvor jeg bor får man ikke ta med vogn inn til legekontor/helsestasjon pga dårlig plass etc så det hadde vært lite vits å hatt det for å gå de 10 meterene fra bilen og til bygget hvor jeg måtte satt fra meg vognen i gangen eller utenfor.

Butikken: jeg foretrakk bæretøy på butikken. Jeg ukeshandler for det meste og da var det upraktisk å gå rundt med et vognunderstell med en bilstol oppå uansett, det var best å ha på bæretøy å bruke vanlig handlevogn. Prøvde de handlvognene med babyinnsats noen ganger, men det var bare travelt synes jeg, vognene der er ofte store og lite oversiktlige og når babyen plusselig ikke var fornøyd med å ligge der endte jeg opp med å bære henne rundt uansett, så med bæretøy får jeg frie armer og lille jenta koser seg. og om jeg skulle et kjapt ærend så jeg heller ikke at jeg kom til å orke å dragse rundt på understellet til vognen etc. Så de gangene tar jeg enten bare med meg jenta i armen inn, eller hele bilstolen og enten bærer bilstolen det korte stykket eller setter bilstolen i en handlevogn.

Tenk over hvilken situasjoner du kan møte på hvor det kan være kjekt å ha. For det kan jo varriere for alle.

For meg personlig har det svær skjeldent oppstått situasjoner hvor jeg har måttet bære noe særlig på bilstolen, og de gangene det har skjedd, hadde det heller ikke hjulpet med adapter på vognen.

Feks de tankene jeg gjorde meg selv:
lege/helsestasjon: hvor jeg bor får man ikke ta med vogn inn til legekontor/helsestasjon pga dårlig plass etc så det hadde vært lite vits å hatt det for å gå de 10 meterene fra bilen og til bygget hvor jeg måtte satt fra meg vognen i gangen eller utenfor.

Butikken: jeg foretrakk bæretøy på butikken. Jeg ukeshandler for det meste og da var det upraktisk å gå rundt med et vognunderstell med en bilstol oppå uansett, det var best å ha på bæretøy å bruke vanlig handlevogn. Prøvde de handlvognene med babyinnsats noen ganger, men det var bare travelt synes jeg, vognene der er ofte store og lite oversiktlige og når babyen plusselig ikke var fornøyd med å ligge der endte jeg opp med å bære henne rundt uansett, så med bæretøy får jeg frie armer og lille jenta koser seg. og om jeg skulle et kjapt ærend så jeg heller ikke at jeg kom til å orke å dragse rundt på understellet til vognen etc. Så de gangene tar jeg enten bare med meg jenta i armen inn, eller hele bilstolen og enten bærer bilstolen det korte stykket eller setter bilstolen i en handlevogn.

Hadde samme erfaring. Mye trapper hvor vi ferdes hvor vogn bare er upraktisk. Både jeg, mannen og baby foretrakk bæretøy, og vi ble raskt gode på forflytning mellom bilstol og bæretøy uten å vekke sovende baby. Dette gjorde jo også at vi kunne droppe babystolen så fort baby satt godt og stødig med støtte - 5,5 mnd gammel, og kunne ta i bruk den mye tryggere stol nr 2 istedetfor babystolen. Så brukstida hadde vært kort og det var uansett få steder vi hadde bruk for det.

Men vi kjøpte jo adapter fordi vi ikke tenkte så langt på forhånd og alle sa det var sååååååå lurt :hilarious:

Hadde samme erfaring. Mye trapper hvor vi ferdes hvor vogn bare er upraktisk. Både jeg, mannen og baby foretrakk bæretøy, og vi ble raskt gode på forflytning mellom bilstol og bæretøy uten å vekke sovende baby. Dette gjorde jo også at vi kunne droppe babystolen så fort baby satt godt og stødig med støtte - 5,5 mnd gammel, og kunne ta i bruk den mye tryggere stol nr 2 istedetfor babystolen. Så brukstida hadde vært kort og det var uansett få steder vi hadde bruk for det.

Men vi kjøpte jo adapter fordi vi ikke tenkte så langt på forhånd og alle sa det var sååååååå lurt :hilarious:

Ja jeg var veldig nær å kjøpe det selv, heøt til jeg faktisk tenkte meg godt om hvordan hverdagen vår er/kom til å bli, å innså at det kanskje var 1 av 10 scenario hvor jeg så for meg at det knskje hadde kunne blitt brukt. Da innså jeg at den ene gangen jeg kanskje så for meg skulle vi fint klare oss uten:-)

Back
Topp