Aceton farlig under graviditet?

Hønemora89

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Septembergull'17
Jeg har tatt shellac på neglene og tenkte ikke da på hvordan dette fjernes. Det fjernes nemlig med ren aceton på neglene i 10 min! Forsøkt å Google menn finner ingen gode svar på om det er skadelig for fosteret eller ikke. Og neglelakken må jo bort.. Huff.. Noen som vet? Evt har noen tips?

Jeg tror hovedgreia er at du ikke skal puste inn den skadelige avdampingen. Så lenge det er god ventilasjon på neglbordet når de tar på de tuppene med aceton på, så trooor jeg ikke det skal være noe problem altså. Uten å sitte med fasiten altså. Hvor langt er du på vei forresten?

Okei. For det går jo an å gjøre det selv, bare kjøpe aceton. Og da kan jeg jo sitte ute! Jeg er 9+2 :)

Hvor får man kjøpt aceton? Jeg har sånn lakk på tåneglene, har hatt fransk manikyr der nå. men nå må den snart fjernes!

Neglelakkfjerner får man vel tak i på vanlig matbutikk? Men trodde ikke det var aceton i de lenger. Lukter ihvertfall ikke sånn som det gjorde før.

Men den shellacen får du ikke av med vanlig neglelakkfjerner :/ nå har jeg brukt aceton og lakken er fjerna. Setter ikke på det igjen når jege r gravid :)

Det kan du! Jeg anbefaler å dynke bomulsspads og teipe padsene fast på hver finger med mindre du kjøpte med deg sånn hjemmefjerningssett :)

Sjekk hmsdatablader for stoffet. Der skal det stå eksplisitt om det er farlig for gravide

Aceton er jo veldig farlig for alle, men tror MYE utliftning er tingen her, gjør det ute om mulig, går vel sikkert fint

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp