abstinenser..

2 tette

Glad i forumet
drikker omtrent 2 liter pepsi max om dagen.! og det får jeg ikke lov til..

røyker 25 om dagen ( 10-15 nå) og det får jeg ikke lov til..

For 4-5 år siden drakk jeg 5-6 liter Cola om dagen, men da gikk jp over til Pepsi Max så det var ikke like hardt.. (men det var vanskelig..)

Noen tips på hvordan jeg skal håndtere dette.. Tenker selvfølgelig på babisen i magen, men syns det er hardt for det..

Noen som har vært i samme situasjon??

Takk for hjelpen...

(SKRYTT: har ikke drukket Pepsi max i dag!!! enda..)

ikke tenk på det du vil ha heletiden...
og når du får koffein sug så ta deg noe friskt å spise og drikke... feks. juice eller noe i den duren...

Har ikke andre tips enn at du kanskje bør trappe ned istedet for og slutte på dagen...?
Jeg gikk fra 6 kopper om dagen før jeg ble gravid til 0 kopper i starten av graviditeten. Slet med myyye hodepine pga dette. [:@]

Har ingen tips...du må finne motivasjonen i deg selv, og kanskje ta deg selv litt hardt i nakken? [:)]

Men lykke til! Er sikkert ikke så lett, da begge er noe som kan gjøre og har gjort deg avhengig!

Veit akkurat hvordan du har det med røyken..... Jeg måtte kutte ned, før jeg sluttet helt, har ikke røykt på tre uker...sliter med abstinenser, men...
Det som hjalp meg var å tenke på det som kunne gå galt, jeg ville ikke gå rundt å tenke på om det var røyken sin skyld hvis jeg mistet. Litt brutalt, men det hjalp meg[:)]

Var "avhengig" av te og pepsi max før graviditeten jeg og, kunne drikke 10-12 kopper te og mange glass pepsi max hver dag. Jeg var altfor treg til å oppdage at jeg var gravid, tok til slutt test og da var jeg alt 7 uker på vei, hadde gitt opp å bli det etter MAAANGE skuffelser, og dermed bråstoppa jeg tvert med all te og all pepsi, tenkte at alle tekoppene kunne ha skadet babyen så har ikke rørt siden.

Jeg savner min kjære tekopp men skal ikke drikke før babyen er født. MEN saken er at jeg spiser noe forferdlig mye nå da, hver gang jeg fikk lyst på noe før drakk jeg te...og nå spiser jeg...kan jo bli et stort problem kan man si....

Back
Topp