Abortrisiko- det går oftest bra :)

er så fryktelig redd for at spiren bare skal forsvinne... tørr ikke å være helt lykkelig enda, er så sikkert på at det kommer til å ende i abort. Fryktelig å gå rundt å tenke slik.. men er ikke så lenge til uke 6 bare ca 10 dager til<3

Etter å ha mistet to ganger selv skjønner jeg godt hva du mener. Men jeg tror det er viktig å være positiv og ha trua! Selvfølgelig kan det gå galt, men da var det ikke meningen dette barnet skulle bæres frem.
Positivitet
 
Jeg har aldri mistet før, har vært gravid en gang før og det ble en nydelig gutt.

Er det kun ved blod man vet man har mistet? Leser om veldig mange som mister og det skremmer meg .
 
Jeg har aldri mistet før, har vært gravid en gang før og det ble en nydelig gutt.

Er det kun ved blod man vet man har mistet? Leser om veldig mange som mister og det skremmer meg .
Har heller ikke mistet noen gang, men mener å ha hørt at blod og magesmerter sammen er et ganske dårlig tegn, men at det kan gå fint om de kommer hver for seg. Vil jo tro det varierer litt med tanke på hvor langt man har kommet også.
 
6+0 kommende onsdag [emoji173]️ Vet ikke om jeg finner så mye trøst i slik ‘’statistikk’’, for det kan skje noe gjennom hele svangerskapet.

MEN, jeg er ikke negativ og har alltid troen på at det skal gå bra.

Jeg tenker slik, at om det skulle gå galt, så var det ikke meningen denne gang. Litt for å hjelpe meg selv psykisk også :)
 
Jeg har aldri mistet før, har vært gravid en gang før og det ble en nydelig gutt.

Er det kun ved blod man vet man har mistet? Leser om veldig mange som mister og det skremmer meg .
Ikke for å skremme, men jeg mistet i uke 10 sist. Fikk påvist tom forstersekk og måtte ta utskrapning. Alt virket til å være som normalt. Hadde masse symptomer og blødde ikke. Så er ikke kun ved blødning og magesmerter man mister.
 
Jeg håper så inderlig vi kommer forbi uke 12 (og selvfølgelig enda lenger) denne gangen. Aldri kommet lenger enn uke 9-10 de andre gangene. Det kan jo ikke gå galt for femte gang, det har vi bestemt oss for!
Samme her! :)
 
Er redd jeg mister
Er 6+4, men hcg stigningen var bare 3200-3900 på 45 timer. Så skal inn til UL i morgen.
 
5+1 idag, vil bare komme meg over 12-ukeren [emoji51][emoji30]
 
Hei. Er 6+2 i dag. Men er ganske redd for å miste igjen. Hadde en MA i januar. Da stoppet utviklingen i den uka jeg er i nå. Så krysser fingrene for at d går godt denne gangen. Venter spent på TUL den 17 juli.
 
Lånte fra april 2014 - forumet. Vet ikke helt hvor dataene er henta fra, men syntes det var oppløftende å se denne i forrige svangerskap, også fordi man da har litt flere delmål å strekke seg etter :) For de aller fleste av oss kommer svangerskapet til å ende i en herlig febbisbebbis, og det kan være litt fint å tenke på om man føler seg redd :Heartred

25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
Jeg har nå vært på en del forum, og det er første gang jeg ser denne statistikken. Denne jeg linker til derimot, har jeg sett mange ganger. Hva som stemmer blir vanskelig å si da.. https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137625222-abortrisiko-for-alle-oss-som-lurer-og-bekymrer-oss/ Og så har man denne også; https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php Den synes jeg er litt kjekk :)
 
Back
Topp