abortloven i England "link"

sas

Gift med forumet
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/1997864/Abortion-debate-MPs-vote-to-reject-limit-cut.html

Skjønner ikke at det går an jeg. Er jo en grunn til at vi har 12 ukers grense her i Norge. 24 uker??!!! Har jo alltid visst det da, men nå var det en debatt om de skulle gå ned til 20 uker men ble nedstemt.
Seriøst, en kvinne bør vel kunne klare å bestemme seg FØR det har gått så lang tid vel, hva er vitsen med å vente så lenge hvis man har visst fra dag 1 at man er gravid, barnet er friskt og det baer er slik at det ikke passer akkurat da.

Hva mener dere?

Det er drap!![:(]

ORIGINAL: MissOLD!

for min del er abort drap om det er 12 eller 20 uker,men meg om det...

Signerer denne.
Jeg fikk meg virkelig en vekker da jeg så vår lille på UL.

Grensen på 12 uker er for meg altfor drøy.

Abortdebatten med sine meninger er enten/eller - så vi må være kritiske til å hagle løs på et så ømtålelig tema. På hverandre, mener jeg. Tror de færreste har et ambivalent forhold til dette.

ORIGINAL: GuttemammaX2

Husk Sas at det er ikke alle som finner ut at de er gravide før det har gått en lang tid.. ( du husker vel historien jeg fortalte deg??)
MEN er enig i at det er veldig langt på vei for å få innvilget abort....

nei har ikke hørt den historien. Det var nytt for meg. Men du, hvis du leser hvert ord jeg skriver så ser du også at jeg referer til dem som har visst at de var gravide på et tidlig stadiet...

...og meg.

ORIGINAL: skravlehue

helt sykt at de får ta abort helt frem til uke 24! da er det jo faktisk et foster der inne! er jo det ved 12 uker også, men....

baby er det som er inni der. Vet de fleste kaller det foster til det ser dagens lys samme hvor ungt det er, men jeg kaller det baby jeg.

ORIGINAL: ~Rosa~

Siden du spør - jeg synes ikke abort skulle være lov i noe tilfelle annet enn for å redde morens liv dersom hun risikerer død!
Så jeg synes jo hver eneste uke utover dag 1 er trist...

FOr en nydelig signatur. Jeg er egentlig en abortmotstander, men kan forstå visse situasjoner,dømmer dem ikke.
Dette sitatet liker jeg: Når noen forteller deg at en abort er en sak mellom en kvinne og hennes lege, glemmer de noen.

FY FAEN!!!!!!! DA KAN MAN JO OVERLEVE!!! JÆVLA MORDERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SIGN, men verre er det jo får stakkaren inni magen i uke 24 da[:(][:(][:(] de kan jo til og med høre!! syke syke mennesker[:(][:(][:(] gråter nesten jeg!!![:(][:(][:(]

for de som sent får vite at noe er alvorlig galt med fosteret..at barnet enten ikke er levedyktig eller det står om mors liv så synes jeg at de norske reglene om å sette igang fødselen innen uke 24 er akseptable.
men er det kun utifra ønsket om ikke å få barn så er uke 12 evig seint nok

dette med abort er utrolig vanskelig.. å man får ta abort her i norge også hvertfall opp til uke 20, om det ikke var uke 22(husker ikke hva de sa til meg)
men for dem som er imot abort, ville dere heller få flere syke barn enn å ta abort?

sier ikke selv at jeg er for abort, men noen gang kan det være best.

får abort med tungtveiende medisinsk bekreftelse opp mot uke 24 i norge

Herregud!!! [:'(] Når jeg var 24 uker vei hadde jeg kjent liv i magen i 9 uker!!!!! [:(][:(][:(][:(]

Barnemordere!!!!!!!! [:@]

ORIGINAL: MagicaPia

dette med abort er utrolig vanskelig.. å man får ta abort her i norge også hvertfall opp til uke 20, om det ikke var uke 22(husker ikke hva de sa til meg)
men for dem som er imot abort, ville dere heller få flere syke barn enn å ta abort?

det burde være opp til foreldrene å ta den avgjørelsen...ikke alle andre som har en "MENING" om hva de burde gjøre.
mener ingen burde føle skyld for at de velger å avslutte et svangerskap opp mot prematurgrensa.
de som føder et multifunksjonshemmet barn må leve med det barnet og de valgene de tar. og i velferdsnorge er det ikke mye hjelp å få.

er selv tante til to små engler.... og har ligget på sykehus med ei som fikk et multifunksjonshemmet barn for mange år sia. ho fortalte om en gang barnet hennes hadde stoppet å puste på sykehuste som baby...hun ringte i snora og legen fikk  gjenopplivet barnet.
hun sa at hadde hun vist da det hun vet idag så hadde hun aldri ringt på men latt barnet få dø..for det livet barnet har hatt har vært så uverdig for både barn og foreldre. å fy faaaan det er sterkt å høre en mor som ELSKER sitt funksjonshemmede barn si det!!!!  men det sier vel sitt om hva de sliter med

ORIGINAL: lctj

ORIGINAL: MagicaPia

det burde være opp til foreldrene å ta den avgjørelsen...ikke alle andre som har en "MENING" om hva de burde gjøre.
mener ingen burde føle skyld for at de velger å avslutte et svangerskap opp mot prematurgrensa.
de som føder et multifunksjonshemmet barn må leve med det barnet og de valgene de tar. og i velferdsnorge er det ikke mye hjelp å få.

er selv tante til to små engler.... og har ligget på sykehus med ei som fikk et multifunksjonshemmet barn for mange år sia. ho fortalte om en gang barnet hennes hadde stoppet å puste på sykehuste som baby...hun ringte i snora og legen fikk  gjenopplivet barnet.
hun sa at hadde hun vist da det hun vet idag så hadde hun aldri ringt på men latt barnet få dø..for det livet barnet har hatt har vært så uverdig for både barn og foreldre. å fy faaaan det er sterkt å høre en mor som ELSKER sitt funksjonshemmede barn si det!!!!  men det sier vel sitt om hva de sliter med

uff, så forferdelig[:(]

er helt enig med d du sier! 
men jeg synes ikke man skal si at man er for abort uansett, for jeg tror ikke man egentlig vet hva det vil si å f eks få flere syke barn.
 det er ikke lett med syke barn, og noen gang bør man kanskje tenke på barnet også..

er ikke for abort uansett.
men som sagt over så er jeg tante til to små engler...satt i gang i uke 21 og nermere 23.
to SVÆRT SYKE barn.
og jeg sjønner at foreldrene valgte å avslutte svangerskapene... for det er de som foreldre som skal ha ansvaret for disse barna...ikke bare til de er 18...men resten av livet.

.

Helt sykt!!!![:o] Jeg kunne jo tatt abort nå jeg da.. Nei huff, virkelig sykt!!![:'(][:@]

Back
Topp