abort

elispk

Elsker forumet
hva synes dere om abort??

jeg å er egentli helt i mot abort-- låg å tenkte i senga i går om jeg var gravid hva jeg ville ha gjort. synes det er veldi vanskli!!! herregud,ta bort et barn må være det værste en kan gjøre.. enbørr stå får sine handlinger syns jeg . MEN nå har vi veldi dårlig økonomi,mye lån osv. vi klarer oss bra selføgeli men hadde de kommet en til før jeg er ferdi med utdanniga mi tror jeg vi hadde hatt problemer ja.. men det å ta vekk broren eller søsteren til mathias.. offf. så grusomt!!! håpåer på at jeg ikke blir gravid så jeg slipper de valget ja!!!!

Kjempevanskelig spørsmål..... Er imot abort som en lettvint løsning fordi man ikke har tenkt seg om. Men i spesielle situasjoner er det klart det er det beste. Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å gjort det....[8|] ( men det skal sies at om jeg hadde blitt gravid nå hadde jeg sikkert tenkt tanken )

for å si det rett ut så synes jeg det aller værste når det er snakk om aborter er når folk dømmer andre pga deres avgjørelse!!!!!!!!!!!!!!!!!
husk at det finnes utrolig mange individuelle ting som er avgjørende for en avgjørelse. er ikke alle som liker å fortelle grunnen heller, og dessuten har ingen andre enn dem det gjelder noen rettighet på vite det heller. respekt er en utrolig bra vei å leve etter mener da jeg.

ikke at jeg er perfekt, kan fort dømme andre desverre, og jeg hater meg selv for at jeg gjør det, men mennesker er det vi heter =)

jeg kunne ikke tenkt meg å ta abort selv, for jeg synes ikke det er et bra alternativ, hvertfall ikke nå etter jeg har sett hva for en skjønn skapning enn kan lage =)
men hadde jeg blitt gravid nå vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grått, pga penger og skole.. så her er det full prevansjon. alle mulige forhåndsregler tatt.

for å si det rett ut så synes jeg det aller værste når det er snakk om aborter er når folk dømmer andre pga deres avgjørelse!!!!!!!!!!!!!!!!!
husk at det finnes utrolig mange individuelle ting som er avgjørende for en avgjørelse. er ikke alle som liker å fortelle grunnen heller, og dessuten har ingen andre enn dem det gjelder noen rettighet på vite det heller. respekt er en utrolig bra vei å leve etter mener da jeg

Tror nesten jg må sig denne jeg.

ORIGINAL: Mirage

jeg synes vel ikke stort. Det er ikke min jobb å dømme andres avgjørelse. Abort er for MEG uaktuelt.. Ikke av hensyn til fosteret faktisk, men av hensyn til mine egne følelser.. hva andre gjør får de bestemme selv [:)]

Signerer deg

Først og fremst...takk Annicken...veldig fint sagt av deg...man blir forhåndsdømt...ingen tvil om det[&:]

For skal jeg være ærlig, så har jeg hatt abort, en frivillig og en ufrivillig...er litt vanskelig å prate om dette...men jeg prøver allikevel...[:)]
Når jeg var 14, på min første ordentlige fest så ble jeg VELDIG full og endte opp på ett soverom...jeg husker ikke så mye annet...enn at da jeg våknet sto det en eldre herremann over meg...og inni meg...en som jeg tidligere på kvelden hadde hatt en kjempekoselig samtale med...han gjorde sitt han og ble ferdig med det...skjønte ikke helt hva som hadde foregått...
Men så forsvant mensen min, men jeg var ung og ante rett og slett ingenting...men tok 2 tester og 1 hos lege...viste seg at jeg var nesten 12 uker på vei...legen sa dette var min egen avgjørelse, men han ville anbefale abort pga min unge alder...hadde knapt 1 uke på å bestemme meg...veide for og imot...lysten på en liten en var der...men jeg var tross alt bare en liten jentunge som knapt var kommet ut i verden...så jeg tok det VELDIG tunge valget med å ta livet av mitt eget barn...i mine øyne er nemlig det ett barn med engang det er skapt...den dag i dag...så er datoen aborten ble utført på veldig tung for meg[:(]

Men året etter på skoleavslutningen på skolen så knakk jeg sammen...blødde verre...forsto ingenting...da viste det seg at jeg hadde hatt en SA...ble bare sjokkert...for var jo ikke klar over dette[&:]

Men det verste som kom i ettertid var at jeg fikk vite at det var bare en 40-60 % sjanse for at jeg skulle kunne bli gravid igjen pga noe gikk galt under den frivillige aborten...så dere kan tro sjokket var ENORMT når vi fant ut at vi skulle ha nydelige Oliver...for jeg gikk jo på p-piller også[:D]

Dette ble langt...men virket som ikke så mange hadde vært borti abort før, så ville bare skrive litt[:)] Takk for at dere leste[:)]

fikk en tåre i øyet, ikke bare en men mange da jeg leste historien din snuppa.
for den store avgjørelsen som du måtte stå overfor da du var så ung, det må bare være så ubeskrivelig vanskelig. - og alt som nå følger med. tenker på selve datoen og dagen og alt som hører med.
 vet ikke riktig hva jeg skal si..
annet enn hipp hurra for nyyyyyyyydelige lille oliver =)

Opp til hver enkelt om de vil ta abort eller ikke, ikke noe jeg vil mene noe om. Bortsett fra at jeg mener det er feil å bruke abort som prevensjon! Hadde ikke klart å ta abort sjøl (dvs skal aldri si aldri, ved voldtekt hadde jeg nok gjort det), men hva andre gjør blir opp til dem.

ORIGINAL: Odas mamma

Opp til hver enkelt om de vil ta abort eller ikke, ikke noe jeg vil mene noe om. Bortsett fra at jeg mener det er feil å bruke abort som prevensjon! Hadde ikke klart å ta abort sjøl (dvs skal aldri si aldri, ved voldtekt hadde jeg nok gjort det), men hva andre gjør blir opp til dem.

Signerer denne jeg.

ORIGINAL: nannaanita

Synes det er greit ved voldtekt og hvis man absolutt ikke har mulighet til å ta seg av barnet (kjenner ei som tok aboert fordi hun hadde kreft bla.), men ellers er jeg mot abort hvis det er bare fordi du ikke vil ha barnet

Veldig enig med deg[:)]

Back
Topp