Abort?

Jeg hadde nok ikke tatt abort, hadde ikke klart det nå som jeg har snuppa og vet hvor fantastisk resultatet av en graviditet kan bli[:)] Når det er sagt er jeg fullstendig for selvbestemt abort, det er hver sitt valg!

Jeg hadde aldri tatt abort, er man voksen nok til å ha sex får man være voksen nok til å ta de mulige konsekvensene av det også! Forstår at folk som har gjort det som er mulig for å beskytte seg og alikevel blir gravide hadde tatt det valget, men har man ubeskyttet sex med vilje og viten har jeg ingen forståelse for de som velger abort - abort er tross alt ikke et prevensjonsmiddel!
Ellers så finnes det jo helt spesielle situasjoner som f.eks voldtekt som gjør at man velger abort og det er jo en helt annen side av saken...

ORIGINAL: SofieHenriette

Jeg hadde nok ikke tatt abort, hadde ikke klart det nå som jeg har snuppa og vet hvor fantastisk resultatet av en graviditet kan bli[:)] Når det er sagt er jeg fullstendig for selvbestemt abort, det er hver sitt valg!

sign [:)] Bytter bare hun ut med han [;)] Pluss at jeg tror jeg hadde vært så redd for at jeg ikke hadde klart og bli gravid igjen[8D] og da hadde jeg på en måte "rotet" bort sjangsen [;)]

men samtidig så forstår jeg at folk tar det valget, men ikke meg...

ORIGINAL: MariSafari

Nei, ikke når jeg vet hva som kommer ut av en graviditet. Det ordner seg ALLTID. (Iallefall i min familie...)

Signerer denne. Familie og barn er det beste med livet[:D]
ordner seg alltid for snille jenter[;)]

Sånn som situasjonen vår er nå hadde jeg ikke gjort det. Hadde jeg blitt gravid for 5 års siden (da med x-en) hadde ikke valget vært vanskelig. Dessverre.

Abort er en privatsak i mellom en kvinne og en mann, og ingen utenforstående kan eller burde blande seg i deres valg, uansett om det ikke stemmer overens med hva en selv ville valgt. Jeg synes de som klarer å ta det valget, er sterke på hver sin måte. Uansett hvilket valg de ender opp med.

ORIGINAL: kattekvinna

Nei.....
Viss man ikkje vil bli gravid så fins det måter å forsikre seg om at det ikkje skjer.....

(med mindre det er snakk om voldtekt seff.....[&:])

jeg gikk på p-piller, tok de hver dag og ikke glemt 1 pille på de 3 åra jeg har gått på de!
her sittter jeg med ei litta snuppe på snart 9 mnd på fanget!!
så det kan skje..

men til sp. jeg TRUR ikke jeg hadde gjort det..
men skal aldri si aldri..

Hadde aldri klart det, ivertfall ikke når jeg vet at vi har mer enn nok penger og kjærlighet å gi til et nytt barn!

ORIGINAL: MariSafari

Nei, ikke når jeg vet hva som kommer ut av en graviditet. Det ordner seg ALLTID. (Iallefall i min familie...)

Sign :)

Det hadde jeg gjort! Tatt abort altså.Vil gi barna mine en oppvekst i økonomisk trygghet! Og det mener jeg er å ta ansvar.så forskjellig er vi altså.....

Hadde eg vært yngre sånn mellom 20-25 år hadde eg nok tatt abort.

Men nå som eg har bikka 30 år , så hadde eg nok beholdt( siden det e uvisst kor mange egg eg har igjen i "rugekassa")

Gudsjelov for at vi har selvbestemt abort i Norge, og at det er ingen som har noe med hva vi gjør[:)]

Vet ikke helt.. Hadde mannen vært klar for 3 og virkelig ønsket seg det, så kanskje jeg ville beholdt. Men her måtte det jobbes KRAFTIG for å få nr 2, så er redd forholdet ikke tåler nr 3. Ønsker i utganspunktet ikke å ta abort, men av hensyn til de to barna jeg har ville jeg synes det var vanskelig å gjennomføre et svangerskap som kanskje skilte mamma og pappa. Men ville DEFINITIVT vært en vanskelig situasjon å komme opp i !

ORIGINAL: Lussa88

nei , ikke sånn som situasjonen er i dag... veit hvor grusom angeren er[:(][:o]

Sign....

hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg blitt nokså deprimert tror jeg, for det hadde absolutt ikke passet. men jeg hadde aldri klart å ta abort med tanke på at vi sleit sånn med å få til det lille mirakle vi har, så det hadde nok ordnet seg til slutt likevell[;)]

aner ikke..har opplevd å bli gravid på p-pillene hele to ganger så stoler ikke på prevensjon i det hele tatt..vi vurderer sterilisering vi[:)]
Har opplevd to aborter, og to fødsler..ønsker ikke å bli gravid nå, men av erfaring vet jeg at den makten har visst ikke jeg.

Blir faktisk veldig provesert at noen her sier ja til dette. Unnskyld meg. Jeg ville hverfall aldri i livet gjort det. Forstår faktisk ikke at mammaer som har kjent den morslykken og sett hvor vellskapt den lille babyen er når han/hun blir født kan mene noe sånnt. Det er å ta et liv, et uskyldig liv.. uansett hva folk sier. Hjertet slår faktisk i uke 6 el 7. Alle organer er ferdig dannet i uke 10!
Faktisk flere jeg kjenner som har tatt abort som har angret noe helt forferdelig etterpå og fått store problemer. Handler ikke om at jeg ikke forstår mors situasjon feks i forhold til økonomi osv. Jeg syntes kjempe synd på mammaer som har det vanskelig. Men det er faktisk hjelp å få hvis man ber om det. Syntes hverfall det er skummelt at man har en holdning som sier det er ikke så farlig, passer det ikke med baby nå er det jo bare å velge den bort...

VELDIG vanskelig situasjon å havne i. Men jeg tror nok ikke jeg hadde klart å tatt abort. Har en veldig støttende familie, som jeg vet ville hjulpet meg hvis det ble problemer økonomisk. Og etter å ha født verdens beste sønn, tror jeg ikke at jeg hadde klart å "fjernet" evt. søsken! Jeg gleder meg som bare det til nr 2, men vil bruke all min tid på nr 1 ei god stund til først ;)

Dette er typisk  brann-fakkel tema BTW..

(håper det kan diskuteres uten at det blir fight her inne da [;)])

ORIGINAL: Vesten

Dette er typisk  brann-fakkel tema BTW..

(håper det kan diskuteres uten at det blir fight her inne da [;)])

Var bare et spørsmål, og synes alle har vært saklige til nå :)

Back
Topp