Abort?

TinaL

Forumet er livet
Hvis du hadde blitt gravid nå og det virkelig ikke passet i det hele tatt, kunne du tatt abort?

Tenker da at man har dårlig råd, liten leilighet, usikker jobb/utdanning/inntekt.

Nei, ikke når jeg vet hva som kommer ut av en graviditet. Det ordner seg ALLTID. (Iallefall i min familie...)

Hadde ikke hatt noe valg. Vi lever allerede for det minste en familie kan klare seg på. Kan jo ikke ruinere oss sjøl for en prinsippsak.

ORIGINAL: MariSafari

Nei, ikke når jeg vet hva som kommer ut av en graviditet. Det ordner seg ALLTID. (Iallefall i min familie...)

Signerer alt..

ømt tema egentlig..selv om jeg aldri har tatt abort..

tror jeg evt hadde beholdt uansett hvor dårlig jeg var første gang og evt kanskje fått meg en annen jobb.kan ikke si noe før jeg er i den situasjonen.hadde ikke gledet meg noe over et svangerskap nå men hadde sikkert gått bra med tiden..

Nei.....
Viss man ikkje vil bli gravid så fins det måter å forsikre seg om at det ikkje skjer.....

(med mindre det er snakk om voldtekt seff.....[&:])

Hadde nok gjort det ja..gjorde det for 7 år siden når størstesnuppa var 10 mnd..dreiv å søkte på jobber..hadde ikke arb.ledighetstrygd..og levde kun på hans inntekt..jeg var så dårlig(ekstrem sv.kvalme) klarte ikke å ta meg av snuppa,og hadde ikke sjans til å begynne i ny jobb..bodde 2 timer fra nærmeste fammilie..hadde ingen avlastning..så da gjorde jeg det..men det er meg..er vanskelig å sette seg inn i hvis man ikke er oppe i det selv..

Det er litt vanskelig å vite hva man hadde tenkt om man hadde komt oppi situasjonen.

Vi er så heldige at om vi skulle ha veldig dårlig råd en periode, så ville vi nok ha fått lånt penger av våre foreldre til vår økonomi var stabil igjen. Har ingen jobb nå, og jeg må ha jobb igjen før jeg kan tenke på å bli gravid, men vi hadde vel alltids klart det om det skulle skje.

Ville ikke tatt abort, ser bare ikke for meg at jeg ville klart det, og i allefall ikke om barnets far var sambo. Måtte isåfall ha vært om jeg var alenemamma og jeg skulle bli gravid med noen jeg ikke hadde et fast forhold med, men vet likevel ikke om jeg hadde klart det....

ORIGINAL: Neah

Hadde nok gjort det ja..gjorde det for 7 år siden når størstesnuppa var 10 mnd..dreiv å søkte på jobber..hadde ikke arb.ledighetstrygd..og levde kun på hans inntekt..jeg var så dårlig(ekstrem sv.kvalme) klarte ikke å ta meg av snuppa,og hadde ikke sjans til å begynne i ny jobb..bodde 2 timer fra nærmeste fammilie..hadde ingen avlastning..så da gjorde jeg det..men det er meg..er vanskelig å sette seg inn i hvis man ikke er oppe i det selv..

Huff.. Det var en fæl situasjon.. Da er det klart at man gjør det man må.. [X(]

ORIGINAL: kattekvinna

Nei.....
Viss man ikkje vil bli gravid så fins det måter å forsikre seg om at det ikkje skjer.....

ikke alltid alt det virker men går seff an å prøve så godt man kan:)
har hørt om de som blir gravid med p-plaster /p-piller/kondomer men det er sjeldent da:)
dumt å ikke bruke noe i det hele tatt hvis man ikke ønsker barn

Aldri i verden :(

ORIGINAL: lillebebis

Hvis du hadde blitt gravid nå og det virkelig ikke passet i det hele tatt, kunne du tatt abort?

Tenker da at man har dårlig råd, liten leilighet, usikker jobb/utdanning/inntekt.

Jepp, og jeg har ikke dårlig samvittighet for å si det[8D] Mulig jeg ville fått dårlig samvittighet av å gjøre det, men jeg er fullstendig for selvvalgt abort og tror ingen egentlig taper noe på det så lenge alle er enige[:)]

Vet så godt at jeg hadde ikke klart å leve med det valget hvis jeg hadde tatt abort..

nei , ikke sånn som situasjonen er i dag... veit hvor grusom angeren er[:(][:o]

ORIGINAL: Heidi_88

Vet så godt at jeg hadde ikke klart å leve med det valget hvis jeg hadde tatt abort..

Signerer begge!

Jeg hadde nok gjort det. Jeg går på medisiner som man ikke skal bli gravid mens man går på, pga STOR sjangse for misdannelser ol utenom det, så hadde ikke en ulykke vært den store krisen. Selv om jeg har sagt jeg ikke skal ha flere barn

ORIGINAL: kattekvinna

Nei.....

Jada, det er bare å la være å ha sex det. For det er jo den eneste måten som er 100% sikker[8D]

Back
Topp