abort for 4 uker siden men fortsatt gravid

Høstmor

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Håper noen her inne kan hjelpe meg litt fort.
Jeg tok en medisinsk abort for fire uker siden, og fikk beskjed om å ta en graviditetstest etter fire uker for og se at det hadde gått bra. Og i dag tok jeg testen og der står gravid!!
Hva skal jeg gjøre nå, er 11+4
Kan et foster overleve noe slikt uten og bli skadet?
Har noen andre opplevd dette??
trenger desperat litt hjelp nå

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt til legen for å få en skikkelig sjekk..

Trodde det kunne vise positivt på test i vertfall 6 uker etter en sånn abort jeg ? Men jeg vet ikke altså..

Vanlig prosedyre etter medisinsk abort er å bli innkalt til HCG-måling ved blodprøver etter tre uker.. Skeptisk til denne tråden, ja.. Det vl jo vises positivt på tester i lang tid etter abort..

Dra til legen i mårra!

ORIGINAL: alvelinn

Trodde det kunne vise positivt på test i vertfall 6 uker etter en sånn abort jeg ? Men jeg vet ikke altså..

stemmer det[:D] jeg tok en medisinskabort og fikk beskjed at testen kunne vise possitivt inntil 6 uker etterpå.. jeg testa possitivt helt inntil det hadde gått 5 uker. [:)] så du er nok ikke gravid lenger..

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Sicily

Vanlig prosedyre etter medisinsk abort er å bli innkalt til HCG-måling ved blodprøver etter tre uker.. Skeptisk til denne tråden, ja.. Det vl jo vises positivt på tester i lang tid etter abort..

Hva er poenget med å si sånt? Det er sikkert ulik praksis rundt forbi.

Fordi å gi en pasient beskjed om å ta en test etter fire uker er ikke normalt. HCG henger jo igjen i kroppen lenger enn det, og det vil jo da vise gravid selv om hun kanskje ikke er det. Kanskje hun har misforstått hvordan testingene skulle gjøres? Grunnen til at man skal ta blodprøver for å måle hcg er jo for å sjekke om det stiger eller synker, det vil ikke en test ta hensyn til, også er det jo for å holde pasienten i systemet og passe på at sitasjoner som dette ikke oppstår.

ORIGINAL: arquinne

Hva er poenget med å si sånt? Det er sikkert ulik praksis rundt forbi.

Fordi å gi en pasient beskjed om å ta en test etter fire uker er ikke normalt. HCG henger jo igjen i kroppen lenger enn det, og det vil jo da vise gravid selv om hun kanskje ikke er det. Kanskje hun har misforstått hvordan testingene skulle gjøres? Grunnen til at man skal ta blodprøver for å måle hcg er jo for å sjekke om det stiger eller synker, det vil ikke en test ta hensyn til, også er det jo for å holde pasienten i systemet og passe på at sitasjoner som dette ikke oppstår.

dette fikk ikke jeg beskjed om[;)] jeg fikk bare beskjed om å teste etter 5-6 uker.. var aldri tilbake på sykehuset.

Etter å ha jobba mange år i helsevesenet er det ingenting som forundrer meg lenger. Ikke umulig at hun ble bedt om å ta en test.

Sorry Sicily, men synes du bestandig har hurpete svar til andre.

Jeg ble ikke det[;)]

Har ikke fått beskjed om noen blodprøve-og i brevet jeg fikk med meg fra A-hus står det tydelig skrevet at en skal vente med og ta graviditetstest til 4 uker etter "inngrepet" da det kan vise falskt positivt svar i inntil tre uker etter "inngrepet".

Beklager at jeg spør og er rådvill da. Skal ikke spørre noe mere

ORIGINAL: snartmamma12

Har ikke fått beskjed om noen blodprøve-og i brevet jeg fikk med meg fra A-hus står det tydelig skrevet at en skal vente med og ta graviditetstest til 4 uker etter "inngrepet" da det kan vise falskt positivt svar i inntil tre uker etter "inngrepet".

Kan da ikke være så vanskelig å skjønne at du så klart må dra til legen igjen, da? Er ikke så mye vi her inne kan gjøre. Er vanlig å teste positivt lengre enn 4 uker, og da må du jo uansett til legen for å få tatt en måling hvis du vil vite det sikkerrt og raskt..

Kan da ikke være så vanskelig å skjønne at du så klart må dra til legen igjen, da? Er ikke så mye vi her inne kan gjøre. Er vanlig å teste positivt lengre enn 4 uker, og da må du jo uansett til legen for å få tatt en måling hvis du vil vite det sikkerrt og raskt..

Hun spurte da bare for å få råd og andres erfaringer....[8|]

jg tok medisinsk abort for ett år siden. på A-hus. fikk beskjed om og ta en ny test 5-6 uker senere og ta kontakt med de igjen om den viste positivt etter 6 uker.

Håper noen her inne kan hjelpe meg litt fort.
Jeg tok en medisinsk abort for fire uker siden, og fikk beskjed om å ta en graviditetstest etter fire uker for og se at det hadde gått bra. Og i dag tok jeg testen og der står gravid!!
Hva skal jeg gjøre nå, er 11+4
Kan et foster overleve noe slikt uten og bli skadet?
Har noen andre opplevd dette??
trenger desperat litt hjelp nå

Ei jeg kjenner opplevde det. Sier hu ihvertfall. Og den gutten er frisk og fin den dag idag.  [:)]

ORIGINAL: alvelinn

kan det. gjorde det med meg. kan ta lang tid for enkelte til hcg hormonet er ute av kroppen

Jeg fikk ikke beskjed om å ta en test en gang.. Det er "bare" 4 år siden

jeg ble ikke innkalt etter 3 uker..

Jeg ble aldri innkalt til noe blodprøver etter en medisinsk abort[;)]

Mener å huske jeg også måtte ta en test noen uker senere.

Men har du blødd????

Back
Topp