Abort eller ikkje?

Bolla92

Andre møte med forumet
Har en sønn på 3,5 år med enn annen enn han jeg er sammen med nå. Den nye samboeren min har jeg vært sammen med i knappe 5 mnd, og jeg har nå funnet ut at jeg er ca 8 uker på vei. Er meget usikker på om jeg skal beholde eller ikke!
Føler jeg er kommet langt ut i svangerskapet allerede, og er redd jeg kommer til å angre om jeg tar abort, men likevell føler jeg meg ikke klar for å bli tobarnsmor, og ha to forskjellige fedre på barna i en alder av 22..
Noen råd?
 
Vanskelig å si noe svart hvitt synes jeg. Synes man skal ha høy terskel for å ta abort. Hører også med å tenke på hvor stabilt forholdet du er i nå er? Men samtidig synes jeg ikke man skal bringe uønskede barn til verden. Tror du ikke at du vil elske barnet dersom du beholder det og at det blir en velsignelse? Det riktige tidspunket for å få barn er vel egentlig aldri?? Lykke til med avgjørelsen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenker at er du usikker så vil du aldri angre på de barna du har fått, men en abort kan man gjerne angre på... Men mye avhenger av situasjonen og hva du personlig ønsker. Kanskje du kan snakke med noen om det? Er det ikke amatea som driver rådgivning?

Lykke til uansett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
få rådgivning fra noen med kompetanse. Om du er redd du angrer så burde du nok ikke gjøre det. skal du ta abort så vær 200% sikker, snakk med barnefar om det å prøv å bli enig dere i mellom.. Jeg selv syns ikke det er gyldig grunn til abort at man bare har vært sammen 5 mnd.. Men det er du som skal ha barnet så du må være sikker..
 
Eneste grunnen som gjør meg usikker er at sambo vil beholde, og at jeg er minimum 8 uker på vei.. Hadde det ikke vært slik hadde jeg nok tatt abort uten å være spesielt usikker på valget!
 
Er ikke bare det at vi har vært sammen så lite.
Sist jeg ble gravid var eg 17 og hadde vært sammen med barnefar 1 mnd, begge var studenter og det var ikke noe lett på noen måter, særlig økonomisk. Vi klarte å holde sammen, men kun pga GOD hjelp fra svigerforeldrene da.
Denne gangen er jeg lærling, og økonomien er heller da ikke på topp. Jeg ville bli ferdig med utdanning før jeg evt ble gravid gjen, men sånn ble det ikke da prevensjonen tydligvis ikke har fungert på meg.
Jeg er livredd for å plutslig stå alene med to barn og to forskjellige fedre i en alder av 22, det vil jeg lite..
 
Er han en god stefar til 3 åringen din da? Dere må sette dere ned å ta en skikkelig alvorsprat. Fortell han om dine frykter, kanskje han har noen også ? Prat ut om det å bli ENIGE ^^,
 
Prat ut om det med samboeren din. Er du/dere fortsatt i tvil, ville jeg ha tatt kontakt med Amathea eller jordmor eller fastlege eller noe, for å få pratet med noen.
 
Håper du kommer frem til en avgjørelse du kan være trygg på og fornøyd med! Og henger meg på det de andre sier at de nok kan være lurt å prate med noen. En objektiv tredjepart kan hjelpe deg å tenke gjennom de viktige spørsmålene og gi deg mer klarhet :)
 
Dere må nok bare snakke sammen om dette, og gjerne med noen med mer kompetanse. Håper dere kommer frem til noe som på det tidpunkt er det rette for dere begge, og at dere ikke kommer til å angre uansett hvilken vei dere går :)
 
Jeg tror den der "to barn med to forskjellige fedre" greia ikke forsvinner uansett alder, du kan være 25/28/30 år og fortsatt ikke vite at han du er sammen med skal vare for alltid, eller at du rekker få alle barna du ønsker med han. Jeg fikk første da jeg var 20, ble slutt når han var 1 1/2 og traff en annen, ble gravid når jeg var 25, midt i studier, og tenkte det samme som deg, hvordan vet jeg at dette skal vare? Og var livredd for at det skulle bli slutt, for da satt jeg der i en alder av 26 med 2 barn og forskjellige fedre. Men det ordnet seg med studier og økonomien, og enn så lenge er vi fortsatt sammen, han er 1 år nå sønnen vår, og jeg er gravid på ny! Det ordner seg alltid har jeg skjønt :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Tenker du på hva andre skal synes om at det er to ulike fedre eller er det du selv som tenker sånn? Du sksl uansett ikke skamme deg. Det er slettes ikke uvanlig det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer med avgjørelsen <3 må være deilig å ha tatt valget, nå kan du begynne å glede deg:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gratulerer :-D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Du kommer nok ikke til å angre på det <3 masse lykke til videre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp