ØnskerSpireNÅ=ferdig
Forumet er livet
Hadde aldri klart å velge noen av delene . Måtte jeg absolutt gjort ett valg, hadde det sikkert blitt abort. Hadde aldri klart å gi fra meg barnet hvertfall !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Abort. Jeg hadde ikke klart å bære fram et barn, for så å gi det bort.
I teorien kan du nekte foreldreansvar, men det er jo ikkje eit valg nokon lar deg "komme lett unna med". Det kan og prege framtida di i forhold til å få barn igjen seinare.Jo det kan du gjøre. Barnefaren får jo babyen hvis han vil. Men hvis bagge foreldrene sier fra seg foreldreansvaret overtar barnevernet. Barnevernet har med adopsjon å gjøre.
Joda, om ein nektar foreldreansvar så må jo barnevernet gripe inn og ta vare på barnet, da vil barnet, slik eg har fortstått det, bli plassert i ein beredskapsheim i første omgang, og kan etterkvart bli adoptert bort. Men pga at biologiske foreldre har så sterke rettigheitar i Norge, så er det ein lang prosess, til og med når dei biologiske foreldrene ønsker det.Hvordan da? Om du nekter å ta vare på barnet ditt, vil ikke myndighetene heller la deg adoptere det bort?
Jeg spør fordi jeg ikke kan noe om adopsjon i Norge og vet ikke hvordan slike ting foregår.
Det syntes ikke jeg. Er nok i mange tilfeller mye lettere å fjerne en celleklump enn å bære frem en baby, føde, se den for så å gi fra seg barnet sitt med viten om at dere skal for alltid eksistere i samme verdenMerkelig at det føles bedre å ta livet av fosteret enn å gi det bort til noen andre...
Merkelig at det føles bedre å ta livet av fosteret enn å gi det bort til noen andre...
Synes du det er bedre å sette et barn til verden for så å gi det til barnevernet i Norge? Bli en kasteball i ett system som ikke fungerer. Hva slags liv blir det?
Om valget er å ta abort av en liten celleklump eller sette et barn til verden du ikke aner om vil få det bra. Så er valget egentlig veldig lett!
Adopsjon. .. Selvom det sikkert hadde endt med at jeg beholdt barnet![]()
du skrev å oppdage graviditet sent - derfor tenkte jeg senabort.
Jeg teor vi bare får være uenig. Det er mange som sliter med å ha adoptert bort barna sine. Det var jo mer vanlig også i Norge før. Tenåringsmødre el barn utenfor ekteskapet. Jeg tror ikke dette er en god løsning, mtp morsintinkt og følelser hos mor.
Jepp det blir valget mellom pest og kolera ...Er egentlig litt enig med begge to her jeg da. vi er jo alle forskjellige, heldigvis, og mange vil nok slite like mye med tanken på at de har "drept" et foster som å adoptere bort barnet.
Jeg syns det burde vært lettere å få velge dette![]()
Ingen av delene! Hadde aldri klart noen av dem.
Må si jeg er ganske sjokkert over hvor mange som velger abort fremfor adopsjon. Forstår at det må være fryktelig vanskelig å gi fra seg barnet sitt, men i mitt hode er det da mye verre å ta livet av det?? Kan ha forståelse for de som blir fryktelig dårlige, men da tenker jeg sånn på helsa løs dårlig.
Kan ikke se at det skulle være noen grunn god nok for at jeg ikke skulle kunne ta vare på barnet mitt selv, men om jeg måtte velge ville jeg definitivt latt noen andre få føle på gleden av å bli foreldre. Det ville nok være usannsynlig vanskelig, men likevel så verdt det.
Må si jeg er ganske sjokkert over hvor mange som velger abort fremfor adopsjon. Forstår at det må være fryktelig vanskelig å gi fra seg barnet sitt, men i mitt hode er det da mye verre å ta livet av det?? Kan ha forståelse for de som blir fryktelig dårlige, men da tenker jeg sånn på helsa løs dårlig.
Kan ikke se at det skulle være noen grunn god nok for at jeg ikke skulle kunne ta vare på barnet mitt selv, men om jeg måtte velge ville jeg definitivt latt noen andre få føle på gleden av å bli foreldre. Det ville nok være usannsynlig vanskelig, men likevel så verdt det.