Abc klinikken

Chris10

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei jenter :happy:
Noen av dere som har erfaring fra abc klinikken eller vurderer å føde der?

Forrige fødsel syns jeg badekar var veldig smertelindrende (er generelt veldig glad i badekar).Vurderer derfor om abc kan være noe å prøve denne gangen, men veldig usikker.
 
Fødte på ABC for fire år siden i badekar. Veldig bra opplevelse. Deilig å slippe sykehusfølelsen. Fødte på vanlig fødeavdeling to år før, og det blir jo noe helt annet. På ABC er det jo bare en dør inn til føden og kirurgen, hvis det skulle bli nødvendig. Vil absolutt anbefale ABC. Da er du også (nesten) garantert enerom med stor dobbelseng etter fødsel, med mindre barnet trenger ekstra overvåking. Var jo som et hotellrom, og mor og far får være i fred. Fikk heldigvis komme dit også etter første fødsel, for skulle egentlig føde på ABC den gangen også.
 
Fødte på ABC for fire år siden i badekar. Veldig bra opplevelse. Deilig å slippe sykehusfølelsen. Fødte på vanlig fødeavdeling to år før, og det blir jo noe helt annet. På ABC er det jo bare en dør inn til føden og kirurgen, hvis det skulle bli nødvendig. Vil absolutt anbefale ABC. Da er du også (nesten) garantert enerom med stor dobbelseng etter fødsel, med mindre barnet trenger ekstra overvåking. Var jo som et hotellrom, og mor og far får være i fred. Fikk heldigvis komme dit også etter første fødsel, for skulle egentlig føde på ABC den gangen også.

Å så fint å høre! Så man kommer ikke på vanlig barselhotell heller men eget rom på abc? Spiser man i restauranten og sånn uansett?
 
Vi fikk ligge på rom i som lå i gangen med ABC. Hadde to venninner som fødte dagen før meg begge gangene, og de lå på annen barselavdeling. De lå sammen med andre som hadde født på flermannsrom. Der var det visst mye støy, og litt slitsomt. Far fikk vel ikke overnatte heller. Mulig det finnes enerom der også, det vet jeg ikke. Skulle egentlig dit da jeg hadde født nr en, men fikk snakket meg til å komme på rommene ved ABC, siden barnet var helt friskt og at jeg egentlig skulle føde på ABC.
 
Å så fint å høre! Så man kommer ikke på vanlig barselhotell heller men eget rom på abc? Spiser man i restauranten og sånn uansett?
Ja mor får gratis mat nede i første etasje, men far må betale hvis han skal spise. Tror det var 450 kr per natt også for far for å overnatte.
 
Jeg vurderer å søke fødeplass på ABC, det høres veldig fint ut.
 
Back
Topp