ABC-Klinikken Ullevål

Winkie

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hei,
jeg tror jeg har bestmet meg for at jeg har lyst til å føde på ABC Klinikken. Jeg har lest litt om det, kontra å føde på ordinær avdeling, og det virker mye mer innbydende og hyggeligere. Ikke ønsker jeg å benytte meg av smertestillende heller.
Er det noen som har erfaring derfra? Hvor lang tid i forveien bør vi evt søke om plass?
:)
 
Jeg har ikke erfaring derfra selv, men har hørt flere som ikke kan få rost de nok. Så jeg tror at for de som ønsker en sånn løsning er det maks. :)
Tror du bør søke plass veldig snart :)
 
Har ingen erfaring med føding fra før, men i Oslo bør man visst søke i uke 8 for å få plass der man vil.
Gynekologen søkte for meg da jeg var 7+6 på Rikshospitalet og jeg fikk brev uken etter om at jeg hadde fått plass og time til ordinær ultralyd.
Så ville kommet meg til lege/jordmor så fort som mulig hvis jeg var deg! Man kan sette opp et nr 2 ønske også tror jeg. Er man uheldig må man jo til Bærum eller AHus.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har allerede fått fødeplass på Ullevål, ordinær fødeavdeligen. Er det kanskje mulig å endre ønske for avdeling når det er internt..? Jeg tror jeg skal sende dem en mail, jeg. :)
 
Jeg skal føde på ABC-klinikken ved Ullevål i april. Legen kan IKKE søke for deg. Mange leger tror de kan det, men det stemmer ikke. Du må selv sende en mail direkte til ABC-klinikken hvor du skriver litt om deg selv, hvorfor du ønsker å føde der, eventuelt tidligere svangerskap, BMI osv. For å få føde hos dem må en ha et normalt svangerskap, ikke ha for høy BMI og å være motivert for å føde med kun naturlig smertelindring. Jeg er førstegangsfødende og vil bare si at jeg syntes det er utrolig koselig på ABC. Store rom med badekar, eget bad, cd-spiller, vanlig dobbelseng og en fin atmosfære. Ikke sykehuspreget i det heletatt. Om noe skulle skje under fødsel, eller om det skulle bli for heftig er det kun ei lita dør mellom ABC-klinikken og den vanlige fødeavdelingen på Ullevål. Jeg har truffet flere som har søkt plass ved ABC og ikke fått det, så søk så raskt som mulig. Jordmødrene der er kjempekoselige og en merker godt at klinikken ikke har mange fødende pr døgn (2-3 i snitt om dagen tror jeg) og de som jobber der har god tid til deg. Lykke til!! :)
 
Og kan legge til at hvis du føder på ABC er kjæresten også sikret å få sove på rom sammen med deg og bebisen :) Rommene er som et vanlig hotellrom, og er også inne på ABC-klinikkens område, så hvis du trenger hjelp til amming eller noe annet er jordmødrene like i nærheten.
 
Takk for gode svar! :)
Jeg tenker å sende dem en mail i morgen for å høre om mulighetene for plass. Det blir spennende å se hvilken tilbakemelding jeg får. Krysser fingrene for plass! :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Jeg måtte ta keisersnitt ved forrige fødsel pga at babyen roterte feil på vei ut og ble liggende å stange i bekkenet mitt.. Svangerskapet var helt problemfritt, bortsett fra at jeg gikk over å ble satt igang.. Kunne jeg søkt ABC? Eller må man ha født vaginalt for å komme dit?


Septemberbaby2014❤️
 
Det skal sies at legene forsikret meg om at det ikke er noe som tilsier at jeg ikke kan føde vaginalt neste gang..


Septemberbaby2014❤️
 
Back
Topp