Er det ingen her inne med erfaring dra ABC,Oslo?

Hei!
Du har lagt tråden på rett sted, men av erfaring ser jeg at det underforumet gjerne ikke får så mange svar på spørsmål.
Jeg flyttet derfor tråden din til generelt, hvor noen forhåpentligvis ser og svarer - og så flyttes den tilbake på et senere tidspunkt.
Håper det er i orden!

Mvh
Moderator Steffen
 
Lurer på det samme selv - skal dit første gang på onsdag. Har ei venninne som fødte der og var veldig fornøyd, men litt smalt å bare høre på henne :)
 
Min plan var å føde der (endte ikke slik pga misfarget forstervann) og har veldig god erfaring derfra.
Hadde oppfølging hos jordmor der under svangerskapet, utrolig hyggelig og dyktig dame som tok seg god tid og fikk meg til å føle meg trygg og ivaretatt. Rommene er store og mer koselige enn på vanlig fødeavdeling (hvertfall enn den jeg endte opp på på vanlig avdeling på Ullevål, kun en seng og flombelysning). Her var det dempet belysning, stor dobbeltseng, badekar, egen dusj/do, lenestol og en sånn ball til å sitte på. Når vi kom til sykehuset for føding ble vi godt tatt imot, og det å ligge i badekaret var såå delig når riene tok til. Vil absolutt føde der neste gang hvis det lar seg gjøre og anbefaler alle å søke der ;-)
 
Min plan var å føde der (endte ikke slik pga misfarget forstervann) og har veldig god erfaring derfra.
Hadde oppfølging hos jordmor der under svangerskapet, utrolig hyggelig og dyktig dame som tok seg god tid og fikk meg til å føle meg trygg og ivaretatt. Rommene er store og mer koselige enn på vanlig fødeavdeling (hvertfall enn den jeg endte opp på på vanlig avdeling på Ullevål, kun en seng og flombelysning). Her var det dempet belysning, stor dobbeltseng, badekar, egen dusj/do, lenestol og en sånn ball til å sitte på. Når vi kom til sykehuset for føding ble vi godt tatt imot, og det å ligge i badekaret var såå delig når riene tok til. Vil absolutt føde der neste gang hvis det lar seg gjøre og anbefaler alle å søke der ;-)
Takk for utfyllende svar :) ABC høres ut som en "drøm" og man glemmer nesten at man skal være der pga fødsel :D
 
Kjempe fornøyd med ABC. Fikk dessverre ikke fullført fødselen der, men både oppfølgingen før fødsel, døgnet jeg tilbragte på fødestuen og barseloppholdet var veldig bra. Du kan når som helst "kaste inn håndkle" og gå over til "vanlig" fødeavd. Barselavd er også helt knall. Stort hotellrom med eget bad [emoji4] De er også supersøte der :)
 
Lurer på det samme selv - skal dit første gang på onsdag. Har ei venninne som fødte der og var veldig fornøyd, men litt smalt å bare høre på henne :)
Hvordan var ditt inntrykk av ABC? Jeg fikk et svært godt inntrykk av både de ansatte og avdelingen :) Tipper du har termin før meg, men jeg skal nok inn ikke så lenge etter deg. Oppdater meg gjerne på hvordan fødselen gikk på ABC ;)
 
Hvordan var ditt inntrykk av ABC? Jeg fikk et svært godt inntrykk av både de ansatte og avdelingen :) Tipper du har termin før meg, men jeg skal nok inn ikke så lenge etter deg. Oppdater meg gjerne på hvordan fødselen gikk på ABC ;)
Har fått veldig hyggelig oppfølging der og har hatt siste kontroll før fødsel. Så får vi se hva det ender opp med. Skal oppdatere når jeg har født.
 
Jeg fikk vår første på vanlig avdeling på Ullevål, og valgte ABC på de to andre. Og jeg må si at den støtten og roen og hjelpen jeg fikk på ABC var som natt og dag fra samlebåndsfødselen på vanlig avdeling.

Jeg har hatt veldig raske fødsler da. Og mitt største behov har vel vært å føle meg trygg og få lov til å la kroppen jobbe i fred mens det sto på.

På vanlig avdeling ble jeg tvunget til å sitte i fødestol som tok helt knekken på ryggen min. Ikke fordi det fungerte for meg men fordi det gav jordmor en bedre arbeidsstilling. Vi var helt overlatt til oss selv til jeg hadde full åpning og rev istykker alarmen i desperasjon.

På ABC ble jeg møtt av en rolig jm som hadde tid til meg. Som snakket rolig med meg og som hjalp mannen min slik at han fikk være delaktig. Som oppfordret meg til å finne en stilling som passet meg best og som loset meg trygt igjennom det hele. På barsel fikk vi, til tross for et liggedøgn mindre, mye mer ro rundt oss og babyen. Ingen masing om å få til ammingen. Bare en haug med rause milde damer som gav inntrykk av at de hadde hav av tid til meg og min baby. Jeg er fortsatt takknemlig for at jeg fikk benyttet meg av det tilbudet de to siste gangene.

Dersom vi får en liten en til vil vi helt klart søke oss dit igjen.
 
Back
Topp