AAP og graviditet..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen som har erfaring med dette ? Nå har jo ikke AAP vært så lenge enda, men kanskje noen gravide der ute går på AAP å kan hjelpe meg litt ? Jeg er snart 13 uker på vei nå, har ikke fortalt det til NAV enda pga sommerferie osv, men her om dagen fikk jeg innkallelse til et 4 ukers kurs, som starter til mandag.
Da måtte jeg krype til korset å be legen min om sykemelding, for jeg er så vidt utenfor døra om dagen, sliter med ekstrem kvalme og hodepine.

Hvor lenge kan jeg være sykemeldt før jeg mister AAP ? Jeg vil jo prøve å følge opplegget jeg blir gitt så fort jeg klarer, men det nytter bare ikke nå. Kan ikke miste AAP heller, for da sitter jeg med ingenting etterpå.

Prøvde å ringe saksbehandleren min, men fikk ikke tak i henne, så får prøve igjen senere..
Men hvis noen her har erfaring så hadde det vært kjempefint [:)]

*dytt* [:)]

hvorfor skal du miste aap om du er sykemeldt??
enkelte på aap har jo i sin plan at de skal hvile mest mulig, så syns det hadde vært veeeldig firkantet t.o.m. fra nav å ta fra deg pengene fordi du har svangerskapskvalme...
men, jeg vet ikke...

jeg går på aap, er gravid, og er innrullert i et tiltak. der gikk de vell ut i fra at jeg kom til å bli sykemeldt på slutten av svangerskapet, hørte aldri noe om at jeg skulle miste støtten da!
og du vet du opparbeider deg rettigheter til normal permisjon på aap!!??!!

Dette har jeg også lurt på.. Jeg er i samme situasjon, men min saksbehandler sa at man bare kan være 4 uker sykemeldt før man går ut av systemet.. !
Og at man kun har rett på engangsstønad ved fødsel. Syns dette er merkelig, og ganske knotete å finne ut av selv.

det siste er hvertfall ikke sant!!
dete dobbelt og trippelsjekket jeg før vi ble prøvere...
etter 6 mnd på aap, har du opptjent de vanlige rettighetene til permisjon.
både lengde, %-sats og far sin del!!!

men før, da det var enten rehabilitering, attføring eller tidsbegrenset utfør, fikk man kun engangsstønad og 6 uker permisjon...

ORIGINAL: solstråla

hvorfor skal du miste aap om du er sykemeldt??
enkelte på aap har jo i sin plan at de skal hvile mest mulig, så syns det hadde vært veeeldig firkantet t.o.m. fra nav å ta fra deg pengene fordi du har svangerskapskvalme...
men, jeg vet ikke...

jeg går på aap, er gravid, og er innrullert i et tiltak. der gikk de vell ut i fra at jeg kom til å bli sykemeldt på slutten av svangerskapet, hørte aldri noe om at jeg skulle miste støtten da!
og du vet du opparbeider deg rettigheter til normal permisjon på aap!!??!!

Ja, vet at AAP er pensjonsgivende inntekt og grunnlag for foreldrepenger, nettopp derfor jeg lurte på om jeg kunne miste AAP etter så og så lang tid sykemeldt, og dermed miste den retten.
Det kan jeg jo ikke. Da får jeg heller sitte å dø på kurs [8|]
Men er nå sykemeldt i 14 dager (halve kursperioden), så falt ut av det kurset nå da. De skulle ikke ha nytt sånt kurs før i November, men som jeg sa til saksbehandleren min; Så fort jeg ikke er sykemeldt mer og føler meg oppegående nok til å fungere som vanlig, så VIL jeg gjøre noe. Jeg er ikke typen som utnytter systemet. Men jeg ville heller ikke sette familien på vent pga AAP, for det kan jo ta år..
Så jeg håper de finner på noe lurt til meg når formen er fin.
Det som er så dumt med AAP er at ALT tar flere mnd. Jeg fikk beskjed i april/mai om dette kurset, og nå til mandag begynner det. Så jeg har jo bare gått på vent [&o]

Typisk min uflaks å være superdårlig utover disse 12 første ukene, passer så utrolig dårlig nå [:'(]

Back
Topp