aaarghh, roastbeef...

Maggie2015

Glad i forumet
Fuuuck... glemmer jo helt at jeg er gravid! Spiste akkurat tre skiver roastbeef i lunsjen, det er jo så godt! Jaja, spist er vel spist... Var jo fersk roastbeef, så får håpe det går bra? Æsj altså! Forrige svangerskap var jeg helt nazi på hva jeg skulle og ikke skulle spise, men denne gangen tenker jeg jo ikke på det i det hele tatt! Lagde meg i går kjeks med brie, og kjærestne bare; kanskje ikke jeg skal spise det? Jeg bare, åh, fordi det er melk (fordi jeg tåler ikke melk så godt), men dåh, fordi jeg ikke skal spise det som gravid!

Flere surrehuer her?
 
Ja! Kjenner meg godt igjen. Seinest i går benka jeg meg ned med det eneste jeg kunne tenke meg å spise, nemlig fårepølse! Men så kom jeg jo på det, spekemat... Så jeg er ikke bare surrehue, men også helt tullete. Tør jo ikke spise noen ting som er "forsiktig"mat... Så da biter jeg tenna sammen og holder meg unna alt som ikke er helt sikkert x-D
 
Ja! Kjenner meg godt igjen. Seinest i går benka jeg meg ned med det eneste jeg kunne tenke meg å spise, nemlig fårepølse! Men så kom jeg jo på det, spekemat... Så jeg er ikke bare surrehue, men også helt tullete. Tør jo ikke spise noen ting som er "forsiktig"mat... Så da biter jeg tenna sammen og holder meg unna alt som ikke er helt sikkert x-D
Ja, jeg gjør jo det jeg og, spiser ikke røkelaks engang, men så var det å huske på at jeg var gravid da! Blir nok enklere når jeg får tatt tul og fortalt et par stk, er jo bare 5+2 enda, så lang vei dit føles det som :p
 
Ja, jeg gjør jo det jeg og, spiser ikke røkelaks engang, men så var det å huske på at jeg var gravid da! Blir nok enklere når jeg får tatt tul og fortalt et par stk, er jo bare 5+2 enda, så lang vei dit føles det som :p

Vi er akkurat like langt på veg, og jeg er helt enig! Skal bli så godt å få tydeligere tegn på at det er liv inni der etterhvert :)
 
Last edited:
Spist er spist, og risikoen i Norge er jo generelt liten, så dett går sikkert bra. :) I forrige svangerskap spiste jeg masse salami og sognemorr fordi det fristet sånn da jeg var kvalm, var kommet ganske langt i kvalmeperioden før jeg fikk vite at salami også var spekemat. Jeg tenkte spekemat var slikt som fenalår og strandaskinke. Gikk bra her. Poenget er jo bare at selv om risikoen er liten, så er konsekvensene ganske store HVIS man skulle få i seg toxoplasmose eller listeria som gravid, så da er det best å la være. :)
 
Me er nok fleire i samme båt. Har opptil fleire ganger "gløymt" at eg er gravid og har ete ting som eg egentleg ikkje skal eller bør..
 
Jeg er i grunn veldig nøye på det, men i går fikk jeg medium-well biff. Jeg var så sulten at jeg hadde gått i bakken om jeg ikke fikk spist. Har såååå lyst på salami å, men det får jo vente
 
Back
Topp