Aaaarrghh.. Mødre... *langt*

Sicily

Forumet er livet
IKKE QUOTE!

Mamma er.. hmm.. en person man må lære å forholde seg til. Hun er veldig snill altså, er ikke det. Men vi har våre issues.

Vel. For lenge siden planla vi at vi skulle feire jul sammen med henne og kjæresten hennes i år. MEN ble enige om at vi gikk hver til vårt på kvelden, men ikke så sent for å åpne pakker fordi det ble så mye styr for oss å frakte alle pakkene bort til henne og for at vi skulle få lagt ungene. (Hennes idé hele greia og da er det best å bare si ja selv om jeg så mange fornuftige løsninger [8D])

Da avtalte jeg at pappa og farfar kunne komme bort til oss til pakkeåpning på kvelden, da. Siden de ellers er alene. Godt fornøyd med den løsningen.

Så, i dag, 4 dager før jul kommer bomba: nei, det hadde hun da aldri ment. Litt av kosen med julaften var jo pakkeåpning med ungene. Det hun mente, var at vi skulle slippe å frakte pakkene hjem til typen hennes hvis vi skulle spise der(de bor veldig nært hverandre), men at vi skulle ha dem hos henne og gå dit etter middag. Jaha???  Det har jeg ikke hørt et pip om før nå.
Det er så typisk mamma å si at det bare er en misforståelse fordi hun har gjort om på planene og vi nå skal ha alt hjemme hos henne.

Så planene med pappa fikk jeg bare gjøre om på, mente hun.. Hvorfor da? Forstår hun ikke knipa hun setter meg i? De hadde en veldig bitter skilsmisse og det betyr mye for meg at jeg klarte å lage en løsning så jeg får litt jul med begge foreldrene mine for første gang siden de flyttet fra hverandre. For det første vil det såre pappa at jeg gjør om i siste liten og han kommer til å bli forbanna pga han vet hvordan mamma er.

Jeg bilr så frustrert... Jeg hadde en skikkelig gråtetokt i hele går kveld pga jeg har vært syk og er så sliten og nesten ikke har fått ordnet noe til jul og det ble ikke bedre nå.. [:(]

Huff, dette var vondt å høre snuppa... [&o] 
Jeg anser deg som en sterk person, men alle har vi en akkiles, og mora di er kanskje din? Du MÅ stå på ditt.. Du gjør jo det beste for alle parter, det bør også mora di se.. Er så trist når en voksen dame oppfører seg som en drittunge (unnskyld)..
Hun må jo også se at sånn er det bare, sånn blir det, planene for i år..

ORIGINAL: Labambie

Jeg anser deg som en sterk person, men alle har vi en akkiles, og mora di er kanskje din? Du MÅ stå på ditt.. Du gjør jo det beste for alle parter, det bør også mora di se.. Er så trist når en voksen dame oppfører seg som en drittunge (unnskyld)..

Hahaha.. Ja, hun kan være skikkelig barnslig. Vi hadde en enorm krangel rett før bryllupet, og da slettet hun meg og mannen fra vennelista si på fb..[8D]

Nja, jeg tror det er enklere å bare forklare pappa at nå har mamma vært på ferde igjen enn å forklare henne hvor skapet skal stå.. Kan heller ha pappa og farfar bortover på bursdagen min eller 1.dagen, da.

signerer labambie!

men hvis du gir etter for mor di, kommer ikke hun bare til å fortsette sånn i all evighet?

ORIGINAL: *julilykke*

men hvis du gir etter for mor di, kommer ikke hun bare til å fortsette sånn i all evighet?

Det er ikke verdt det å starte krig i jula over dette. Hun forstår nemlig ikke selv hvordan hun oppfører seg og at det hun gjør er galt.Pappa har tross alt vært gift med henne og vet hvordan hun kan være.[8D] Så det er enklere å bare forklare det for han og gjøre om enn å ta det opp med henne.

Synes du bør sette mora di på plass altså... Det er sikkert ikke så stas for faren din å bli "byttet på" heller, om det er det som er gjengs hos dere..

usj så uuuutrolig frustrerende!!! æsj.. kjenner jeg blir irritert på dine vegne! vet akkurat hvordan det er selv! [&:][&:] men.. håper du får en fin jul!!! kanskje du kan ta det opp på nyåret? er da ikke rettferdig at du skal gå gjennom det der fordi hun ikke har selvinnsikt! æsj!!!

Synes du bør sette mora di på plass altså... Det er sikkert ikke så stas for faren din å bli "byttet på" heller, om det er det som er gjengs hos dere..

Det er heldigvis ikke vanlig.. Får ta det med mannen når han kommer hjem hva vi skal gjøre. Hun hadde gitt seg om han hadde vært der.. Jeg prøvde jo å si at det umulig kunne være en misforståelse, for jeg husker ordrett hva hun sa da vi avtalte det til å begynne med, men det har hun jo "aldri sagt".. [:(] Broren min var der og pleier vanligvis å støtte meg, men er ikke så lett for han eller å megle hele tiden. Ihvertfall ikke siden han bor sammen med mamma.

Gjennomfør dagen slik DU har planlagt det ut i fra det du har forstått i avtalen mellom mora di og deg[;)]
Det hadde eg komt til å gjort (er skillsmissebarn sjølv)!
Da du være med begge foreldrene dine på denne dagen[;)] 

Syns DU ska gjør som du først hadde planlagt.. å mora di må bare foholde sæ til at du har to foreldre!!
Man må kansje gjør ting som man får litt klump i halsen av.. meeen syns det er veldig rettferdig. å ungen din kan jo evt åpne gavene fra mora di hos ho/typen[;)]

Håper det ordner sæ..

ORIGINAL: *Julekula*

Syns DU ska gjør som du først hadde planlagt.. å mora di må bare foholde sæ til at du har to foreldre!!
Man må kansje gjør ting som man får litt klump i halsen av.. meeen syns det er veldig rettferdig. å ungen din kan jo evt åpne gavene fra mora di hos ho/typen[;)]

Håper det ordner sæ..
sign [:)]

Lykke til,håper du finner ut av det[:)] ikkje lett med familie av og til [;)] har heldigvis ikkje sånne problemer -enno iallefall

Kan ikke fatte at du vurderer å droppe faren din for en så vanskelig dame, stakkars fyr.

Om hun setter i gang helvete... Ja, da hadde jeg sagt at da driter vi å komme i det hele tatt på julaften. Hadde spurt faren din om dere bare kunne komme til han spise der også. Om det ikke gikk hadde jeg spist hjemme og gått til pappa etterpå.

Hvorfor lar du henne sjefe over deg på denne måten. Hun har sikkert blitt sur for at du skal til faren din for pakkeåpning. Hvorfor la henne få spille alle sånn som hun vil.

Syntes utrolig synd på faren din om du dropper han[:(]

har ikke orket å lese alle svarene du har fått.....men skjønner at det ikke er like lett...[:(]

Men hva med å ta noen pakker til mora di og åpne sammen med henne ( de fra henne f.eks) og så pakk opp resten sammen med pappaen din hjemme hos dere....

Masse lykke til, og håper at det ordner seg til det beste for dere alle

Slik du beskriver din mor høres ut som min bestemor på en prikk! (det har hun "aaaldri sagt", kjenner det såå igjen). Har funnet ut at det beste ved slike "misforståelser" er å ta på meg skylda selv, men likevel stå på mitt.. litt som de andre sier over her, si at det var du som misforsto, men nå har du altså lagt planer som gjør at du får tilbringe litt tid med begge foreldre på julaften.

Er jo litt trist at din far må vike (virker som han er forståelsesfull, men likevel) for din mors nykker.

Jeg syns du skal holde fast på avtalene du har gjort.  Høres ut som en vanskelig mor å forholde seg til, og det blir aldri bedre om man danser etter slike piper[:)]

ORIGINAL: Camillas Gutta

hadde ikke hatt samvittighet til å droppe pappan min om det var meg!!!
jeg ville gjennomført det slikt du først planla!! mor di er voksen! hun bør sjerpe seg litt..hun er tydeligvis vandt til få det som hun vil..
nei jeg hadde blitt enormt skuffa hadde jeg vært pappan din, og du ditsja meg!!! på JULAFTEN liksom!!!
du sa jo selv at han er alene på aften...nei, det hadde alldri fallt meg inn å droppa han!

sign!!

Back
Topp