A4 mamma?

Hmm, det spørs hva du mener med anbefales, og gjøre etter boken. Hvis du mener ting vi blir anbefalt fra besteforeldre, naboer og barnløse venner, så er det selvsagt ikke noe jeg tar hensyn til. Derimot følger jeg de aller fleste offentlige anbefalinger.

Jeg er f.eks. opptatt av at barna mine skal spise sunn mat. Siden det å ha blitt mamma ikke har gjort meg synsk, så følger jeg derfor anbefalingene til helsedirektoratets ernæringseksperter. Hører dessverre av og til mødre som påstår at de tror at de vet best, og at saft eller annen sukkermat er det beste for akkurat deres barn. Så forskjellige tror ikke jeg at barn er.[8D][;)]

Akkurat som sunn mat er den samme typen mat for oss alle, så er det den samme typen bilsikring som er tryggest for alle barn. Alle barn sover tryggest på ryggen, ingen barn har godt av gåstoler, osv., osv.. Jeg synes vi er heldige som har tilgang til mer kunnskaper enn tidligere generasjoner, og har mulighet til å gjøre bedre valg for våre barn. Kommer aldri til å forstå de som skryter av å ignorere flest mulig av de godt dokumenterte anbefalingene. Kan vel konkludere med at jeg er stolt av å være A4 mamma, og gjøre kunnskapsbaserte valg for barna mine.[:)]

Satt også og lurte på hva en A4 mamma egentlig er?
For jeg vet egentlig ikke om jeg er en sånn?

Hva legger dere i A4?

Jeg tror jeg følger de offentlige rådene..

ORIGINAL: Frøken Lillan

Hehe, det er rart at besteforeldrene våre, eller foreldrene våre, ikke minst VI har overlevd! :-)

De fleste "regler" om hva man skal og ikke skal har kommet i ettertid, og det blir bare flere og flere av dem.

Greit å følge med på anbefalingene, men skal man gå etter boken så tror jeg vi blir gale etterhvert.

Hvert sitt barn - hvert sitt behov! :) jeg er IKKE a4

Kan ikke få sagt det bedre![;)][:D]

Back
Topp