A4 mamma?

Tyramor

Glad i forumet
Jeg lurer rett og slett om du er en A4 mamma som gjør det meste etter boka, eller om du går din egen vei og gjør sånn som du mener er best for barnet?

Jeg er ikke A4 mamma, jeg gjør stort sett mye som ikke anbefales. Men jeg gjør det jeg føler er rett for mitt barn og bryr meg lite om hva folk rundt meg mener.
Jeg blir helt matt av alt man ikke burde eller skal gjøre med barna sine. Noe passer kanskje for noen barn men ikke for alle....

Hehe, det er rart at besteforeldrene våre, eller foreldrene våre, ikke minst VI har overlevd! :-)

De fleste "regler" om hva man skal og ikke skal har kommet i ettertid, og det blir bare flere og flere av dem.

Greit å følge med på anbefalingene, men skal man gå etter boken så tror jeg vi blir gale etterhvert.

Hvert sitt barn - hvert sitt behov! :) jeg er IKKE a4

ORIGINAL: Frøken Lillan

Hehe, det er rart at besteforeldrene våre, eller foreldrene våre, ikke minst VI har overlevd! :-)

De fleste "regler" om hva man skal og ikke skal har kommet i ettertid, og det blir bare flere og flere av dem.

Greit å følge med på anbefalingene, men skal man gå etter boken så tror jeg vi blir gale etterhvert.

heelt enig!

Helt enig med Frøken Lillan. Er jo et under at vi har overlevd når man hører alle "fy fy regler" osv. Jeg finnes ikke noe A4 overhodet[8D] Jeg er av den oppfatning at "mamma vet best". JEG vet hva som er best for MITT barn[:D] Men tar selvfølgelig imot råd, for jeg vet jo ikke alt. Men tar alt med en klype salt.

Absolutt ikke noen A4 -mamma tror jeg. Gjorde nok det meste etter boka med førstemann, men nå med nr 2 merker jeg at jeg gjør mer som jeg tenker og synes er greit [;)] Førstemann fullammet jeg til han var 6 måneder, denne gangen kommer jeg til å starte med grøt fra 4 mnd, førstemann lå aldri på magen og sov, det gjør lillesøster (men bare under oppsyn på dagtid, ikke på natt), førstemann brukte aldri våtservietter noe lillesøster bruker omtrent hver dag.... Bare noen eksempler... Blir litt mindre nøye med nr 2 merker jeg! [8D]

Jeg er IKKE A4[:)]
Om man skulle fulgt alle "regler" etter boka, så hadde man vel blitt smårar..... Som dere sier; Man vet som regel best for sitt eget barn [:)]

Signerer denne jeg[:D]

Man blir sikrere på seg selv jo mer man vokser inn i rollen som mamma. Synes Mye var "vanskelig" første gangen. Ville jo bare at den lille skulle ha det kjempe godt[:)] Med nummer 2 var i allefall eg mye sikrere på meg selv og nå med nummer 3 bare koser vi oss, og gjør det vi vil når vi vil[:D]

Jeg var nok mer en a4 mamma med nummer en.. Var mye mer usikker og fløgte vell dei fleste råd og slikt da ja:p men nå er jeg mye tryggere i morsrollen å gjør de jeg mener er best for mitt barn:) klart jeg tar i mot råd og slikt:) tror de meste er lettere med nr 2 :)

ORIGINAL: mettemor!

Absolutt ikke noen A4 -mamma tror jeg. Gjorde nok det meste etter boka med førstemann, men nå med nr 2 merker jeg at jeg gjør mer som jeg tenker og synes er greit [;)] Førstemann fullammet jeg til han var 6 måneder, denne gangen kommer jeg til å starte med grøt fra 4 mnd, førstemann lå aldri på magen og sov, det gjør lillesøster (men bare under oppsyn på dagtid, ikke på natt), førstemann brukte aldri våtservietter noe lillesøster bruker omtrent hver dag.... Bare noen eksempler... Blir litt mindre nøye med nr 2 merker jeg! [8D]

Signerer denne![:D] 

ORIGINAL: RonjaR

ORIGINAL: mettemor!

sign.

bortsett fra at jeg brukte våtservietter forrige gang, men ikke nå[;)]

Signerer denne![:D] 

ORIGINAL: Tyramor

Jeg lurer rett og slett om du er en A4 mamma som gjør det meste etter boka, eller om du går din egen vei og gjør sånn som du mener er best for barnet?

Jeg er ikke A4 mamma, jeg gjør stort sett mye som ikke anbefales. Men jeg gjør det jeg føler er rett for mitt barn og bryr meg lite om hva folk rundt meg mener.
Jeg blir helt matt av alt man ikke burde eller skal gjøre med barna sine. Noe passer kanskje for noen barn men ikke for alle....

Hihi! Det finnes jo så mange bøker og vidt forskjellige anbefalinger - så jeg slår meg til ro med en god mix av alt, så ja, da er jeg nok en A4-mamma [:)]

jag går min egen vag. jag vet best vad gutten vill ha. min förstfödda överlevde och har blitt en flott 4 åring, så det skal nog gå bra den här gången med.

Jeg er ikke A4 mamma! Gjør som jeg selv vill, er jo mitt barn. :)

Enest rådene vi følger er om amming, særlig når hun var så liteen, nå styrer hun det meste selv, og våre rutiner er ikke godt mottatt på helsestasjonen, men det passer for oss, og sånn får snuppa og pappan litt våken timer sammen også! De er jo såopptatt av at han ikke deltar, også vil de at jeg skal ta fra dem de våken timene de ar sammen!! Passer fint for oss at vi legger oss rundt midnatt og sover til 11[;)]

ORIGINAL: LinnKristin10

heelt enig!

[:D][:D]

Jeg er ikke A4 mamma jeg heller, er så mye råd og tips og hurramegrundt at jeg blir sliten i huet av alt sammen.

Men selvfølgelig noen ting er det jo greit å sjekke og sånt,men det er helst ting jeg lurer på selv.

Kan ikke fordra de som skal komme med råd om hva man bare MÅ gjøre og de fleste som kommer med sånne råd har jo ikke hatt unger på maaaaaange år!

Gjør det jeg føler er rett for oss og våres barn[:)]
Driter rett og slett i hva andre mener, jeg vet selv best hva barna mine liker og ikke liker[;)]

Back
Topp