A-HUS . - som fødeplass ???

Annicken

Forumet er livet
Hva har dere hørt om A- Hus som fødeplass?
en venninde skal sanns føde der, men er noe usikker, hun har også hør om kvinneklinikken i Oslo=)

så kan dere være så snill å komme med deres erfaringer med A-Hus og gjerne også eventuelt kvinneklinikken.  Hadde vært veldig bra med litt hjelp for å ta valget, og ikke minst få vite hvordan det er der =)

Av de ansatte.. De før fødestuen og på barsel er jeg utrolig misfornøyd med, de som var med meg på fødestuen og under fødselen var flotte folk. Ellers er det jo et fint sykehus og alt sånt der. :p Har hørt utrolig mye fint om sykehuset og de ansatte da:)

Jeg har født der 2 ganger,første gangen på det ganle sykehuset og andre gangen nå på det nye. Er mer fornøyd nå etter 2 gangen.Etter den første fødselen ble jeg alvorlig syk (fikk alvorlig eklampsi) og det tok 2,5 døgn før de klarte å finne ut hva som var galt,da skulle jeg allerede vært flyttet over til Rikshospitalet men jeg var for syk til å flyttes.Når jeg først fikk behandling gikk det bra men det kunne gått fryktelig galt pga inkompetente og uvitende personale på barselavd.Til tross for det valgte jeg Ahus når vi skulle ha andremann,til mannens store ergrelse,men jeg er meget fornøyd.Jeg fikk intens oppfølging allerede fra uke 18 i svangerskapet og under hele fødselen,jeg måtte ligge 2 ekstra døgn på barsel men fikk enerom (bare koste meg jeg,hadde ikke lyst til å reise hjem)og ble hele tiden kontrollert og sjekket på alle mulige måter,jeg ble ordentlig dullet med og passet veldig godt på,så alt i alt er jeg fornøyd med Ahus som fødeplass

opp

jeg har bare godord å komme med om ahus! Å komme fra et dritt offentlig sykehus i Tyrkia, fra flyplass i ambulanse og til rene, pene ahus med nydelige, smilende ansatte og alt av utstyr var som å komme fra helvete til himmlen!

Født på Ahus to ganger og er fornøyd med alt bortsett fra at de venter tre døgn etter vannavgang før de setter igang fødselen.

Har født både på nye og gamle Ahus, og er kjempe fornøyd med alt!

Nå siste gang var jeg der kun i 6 timer fra vi ankom til vi dro hjem med snuppa da, så rakk ikke oppleve særlig mye.

Har født der to ganger og er stort sett fornøyd. Det er store og fine fødestuer og  nytt og fint på barsel også. Jeg har hatt enerom begge gangene. Det eneste er at jeg ble temmelig lei av å forholde enkelte jordmødre som hadde litt spesielle meninger og væremåte så synes kanskje de kunne hatt faste retningslinjer på flere områder. Men sånn er det vel overalt. 

Jeg er veldig godt fornøyd med Ahus, både føde og barsel var supre. Jeg hadde en dramatisk fødsel, og føler jeg fikk all den hjelp og oppfølging jeg trengte. Har valgt Ahus denne gangen også. :)

Back
Topp