a-creme

tuppetupp

Gift med forumet
noen som bruker den?

emma hadde litt tørr hud på kinna nå når d var kaldt, så jeg kjøpte denne A-cremen, å den var bare kjeempe god[:)]

har hørt mye skryt om den, så jeg foreslø den til søstra mi oxo.

ho hadde lest på den, å fannt ut att den inneholder desse paraben-stoffene som de sies er så farlig for huda!
kreft fremmkallende eller noe sånnt. så da vart jeg litt skremmt å tørr ikke bruke den, men den er jo såå god!hehe

neon andre som bruker den på de små? bør man være forsiktig å bruke kremer som inneholder parbaben eller er d bare tull?

Har brukt den siden småen ble født... Smører han i ansiktet hver kveld etter bad.. Og smører dersom han får tørre flekker.. Funkerer kjempefint [:)] Har også brukt den selv hvis jeg har vært tørr i ansiktet, blir jo suuperglatt og god [;)]

Nå er det vell ikke tilfelle sørpå, men hvis den skal brukes som kuldekrem, så må den smøres på hvertfall en halvtime før man skal ut, så den rekker å trekke inn...
(vi har ikke brukt den som kuldekrem, brukte sebamed sin)

ORIGINAL: decel

Oj det visste jeg ikke.Jeg har alltid brukt den på jentene.både i ansiktet og stompen.
De hadde vel ikke skryti så fælt av den hvis den var farlig vel?

nei jeg vet ikke[8|] ble litt skeptisk når jeg ser d er paraben i den, for den er jo såå god! men d må jo være en grunn til att de er så mye skryt om den ja? selv om d er paraben i den..hmm, men jeg vet ikke om jeg tørr å bruke den mer

ORIGINAL: pewsie

Har brukt den siden småen ble født... Smører han i ansiktet hver kveld etter bad.. Og smører dersom han får tørre flekker.. Funkerer kjempefint [:)] Har også brukt den selv hvis jeg har vært tørr i ansiktet, blir jo suuperglatt og god [;)]

Nå er det vell ikke tilfelle sørpå, men hvis den skal brukes som kuldekrem, så må den smøres på hvertfall en halvtime før man skal ut, så den rekker å trekke inn...
(vi har ikke brukt den som kuldekrem, brukte sebamed sin)

ble bare så skeptisk når jeg såg d er paraben i den..

*sniker igjen*

Vet du hvilken type parabener det er? Det er nemlig ikke alle som er farlige...

Hvis du går inn på www.gronnhverdag.no og søker på parabener så kommer det opp en liste over hvilke som er farlige og ikke [:)]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

*sniker igjen*

Hvis du går inn på www.gronnhverdag.no og søker på parabener så kommer det opp en liste over hvilke som er farlige og ikke [:)]

Gjør det Idama, så skriver du inn her [:D] Orker ikke reise meg for å gå å hente a-cremen selv, for å se [8D]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

*sniker igjen*

åkey, de visst jeg ikke[:)] methylparaben står de, da må jeg sjekke d[:)]

Jeg tror i allefall ikke det er no farlig i den.. Da hadde de aldri skrytt så mye av den overalt...

Følgende parabener anser Grønn Hverdag som trygge:
Methylparaben
Sodium Methylparaben
Ethylparaben

Følgende parabener er usikre og bør unngås:
Propylparaben
Isopropylparaben
Butylparaben
Isobutylparaben

Fortsatt riktig å unngå parabenholdige pleieprodukter
Mattilsynet og Statens Forurensningstilsyn har nylig lagt fram hver sin vurdering av henholdsvis helse- og miljørisiko knyttet til bruk av konserveringsmidlene parabener i pleieprodukter, etter Grønn Hverdags [link=http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1506]kartlegging av innholdsstoffer i pleieprodukter til baby[/link] i oktober 2003. I kartleggingen fant vi parabener i 10 av 31 produkter. Flere av parabenene har vist hormonforstyrrende effekter i en rekke dyreforsøk.
Både helse- og miljømyndighetene har i sine vurderinger kommet fram til at dagens bruk av parabener i pleieprodukter ikke utgjør noen helse- eller miljørisiko. Grønn Hverdag har gått gjennom premissene for disse konklusjonene, og velger å opprettholde sitt syn: Parabener bør ut av pleieprodukter, og erstattes med tryggere alternativer.

Bakgrunnsnotat: [link=http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1633]Fortsatt riktig å unngå parabener i pleieprodukter[/link]

fannt ikke noe om akkurat den typen som er i A-cremen, leita ikke så godt heller da men

ORIGINAL: pewsie

Følgende parabener anser Grønn Hverdag som trygge:
Methylparaben
Sodium Methylparaben
Ethylparaben

Følgende parabener er usikre og bør unngås:
Propylparaben
Isopropylparaben
Butylparaben
Isobutylparaben

da er den vell trygg da??[:D] de var bra!

Vi bruker iallfall a-creme hver dag. Bruker den på stumpen hennes hver gang vi skifter bleie og hvis hun skulle være tørr på huden andre steder. Det er jo en kjempegod krem[:)] Har ikke hørt før at det er farlige stoffer i den... men å ble jeg jo litt skeptisk[8|]

(A-Creme inneholder kun metylparaben, som er det ”snilleste” parabenet. Det er ufarlig og benyttes blant annet i mange matvarer som for eksempel ost, fiskeboller og pølser.)

Back
Topp