90-talls mote...

Huff herregud! De buksene med skjørt over! Jeg tror jeg hadde 2 sånne hvertfall. Og buff sko ja. Det står fortsatt 2 par i gangen her. [:)] Har sikkert ikke brukt de siden slutten av 90 tallet. Er jo i bra stand så klarer liksom ikke å kaste de. Hadde et par til før og de gikk jeg så mye med at det vart hull i hele sålen på de. [:D] Gikk mye med polo genser, college gensere, og ikke minst slengbukser! Levis 501 og 555 var poppis òg.

ORIGINAL: BlåBobler

Jeans'a må være stenvaska!! Sånn flekkete i fargen, vettu... Dritstygt! [:D] BALL-genser, tynt skinnslips og tynt skinnbelte, buksa oppunder armene omtrent [:D]

Nå er du vel på 80-tallet [;)]

Tidlig 90-tallet (preget av hip hop, med saggebukser, capser og baggy klær, jenter gikk også ganske "guttete")

psyko cowboy
Hettegensere med eks. Chigago Bulls, Raiders osv.
Fila sko
Fruit of the loom gensere
Pologensere
Adidas joggedress med 3 stripes og knapper på siden
Gamle old school joggedrsser (spesielt 3-stripes fra adidas) Husker de var kjempevanskelig å få tak i og man måtte på fretex og uff.

Grunge:
Svarte t-shorter med trykk (spesielt Nirvana)

Techno stil:

Buffalosko (jeg har sikkert hatt 10 par buffalosko, de høyeste var 20 cm)
Sefa bukser
Miss sixty
Bukser med kjørt
Svære plysj leggvarmere i knæsje farger
Korte topper med bar mage og skrift på.

svarte halskjeder med peacemerker og andre symboler.

Gutter med kort hår og en liten pannelugg som sto rett opp
Hull i ørene på guttene.

Levis 501

Ja listen kan bli uendelig.

ORIGINAL: Febbis

Djjiiiiisssssss, herregud.

Maaaange pologensere over hverandre istedet for jakke.
Mellow-bukser med skjørt over.
alt håret stramt bakover, utenom to tynne striper av panneluggen rett ned.
fila sko som skulle se bittesmå ut
sefa bukser med college genser over, helst adidas, russel athletic, champion eller nike. Som måtte være hvertfall 3 str for stor.
STORE boblejakker
"subbe" med buffalo eller art sko.

hahahahahhahahahahhahaha Der hadde du meg liksom, med disse klærne nøyaktig [:D]

Husker jeg hadde Mellow bukse, kjøpte den på 2. etg. på Arkaden. Noen som husker navnet på butikken?

Helt klart store forskjeller på tidlig 90 tallet og sent. Begynnelsen gikk jeg på barneskolen og var ikke så opptatt av mote, men husker de høye tynne luggene med et par liter hårspray i, seggebukser som var rullet opp så en kunne se de ned rullete sokkene[8D]
Cowboyboots, store gensere, skjorter enten i flanell eller dongeri.

Midt på 90 tallet gikk jeg på u-skolen, da var det levis, buffalo, fruit og the loom, jentene kunne gjerne bruke utringende topper som gjerne også viste magen.

Sent på 90-tallet gikk ihvertfall jeg med guttebukser og trange singletter. Segget ikke, men buskene hang så vidt på hofta og var løse hele veien ned. Vennina mi var litt mer jentete i stilen og hadde miss sixty bukse, gjerne med sleng som var like vid som buksa var i livet, trang over låret og lav i livet.[:D]

Haha, skulle ha scannet noen av bildene fra den tida.[8D]

ORIGINAL: Mesaana

Helt klart store forskjeller på tidlig 90 tallet og sent. Begynnelsen gikk jeg på barneskolen og var ikke så opptatt av mote, men husker de høye tynne luggene med et par liter hårspray i, seggebukser som var rullet opp så en kunne se de ned rullete sokkene[8D]
Cowboyboots, store gensere, skjorter enten i flanell eller dongeri.

Midt på 90 tallet gikk jeg på u-skolen, da var det levis, buffalo, fruit og the loom, jentene kunne gjerne bruke utringende topper som gjerne også viste magen.

Sent på 90-tallet gikk ihvertfall jeg med guttebukser og trange singletter. Segget ikke, men buskene hang så vidt på hofta og var løse hele veien ned. Vennina mi var litt mer jentete i stilen og hadde miss sixty bukse, gjerne med sleng som var like vid som buksa var i livet, trang over låret og lav i livet.[:D]

Haha, skulle ha scannet noen av bildene fra den tida.[8D]

Ja du skulle virkelig scanna någen bilder, har prøvd å Google bilder fra 90-tallet men finner svært lite.
Lurer på hvordan jeg skal få tak i slike klær?? Har vært å sett på fretex, men lite å finne....[:'(]

Back
Topp