9 uker eller 12..??.

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Var hos legen idag,og han mente at eg var 12+1 idag,ut i fra mensen eg hadde fra 13 til 16 mars.
Men gynekologen min mener at eg er 9+2.. Var på ul for litt siden,men da målte han ingenting,bare skulle sjekke at hjertet slo.
Har så lyst og være 12 uker for eg klarer snart ikkje å la være og si noe.. eg skal på ultralyd igjen 1 juli,men det er så lenge til.
Hva hadde dere gått etter?

Kanskje legen mener at du er 12 uker, mens gynekologen går ut fra alder på fosteret/embryoet ;)

Isåfall stemmer det jo. Men det vanligste er å gå ut fra hvor langt på vei du er, så jeg ville gjort det. Gratulerer! :)

Ut i fra første dag i siste mens, så stemmer det med 12+1. Men det kan jo være at gynekologen ikke sa at han målte fosteret, også vet at du er kortere. Men litt rart, i og med at du vet mensdagen da. Tipper han/hun regner fosterets alder, og ikke hvor langt du er på vei. :)

Har du stabile sykluser? Hvis ikke så kan du jo ha hatt en senere el denne gangen for eksempel? Og da kan gyn ha rett.
Legen beregner jo bare etter kalenderen og vet ikke noe om hva som faktisk har foregått i kroppen din. Det er det gynekologen som kan måle.
Jeg har enda ikke vært borti helsepersonell som ikke oppgir svangerskapsuke men fosterets alder... Jeg tror jeg hadde hørt på gynekologen enn så lenge og så blitt positivt overrasket senere!

Har ikkje hatt noe mens siden september,uten om denne korte da i mars.
Begynte på pergo time 17 mars.
Vanskeligt og vite alltså,men eg får bare smøre meg med tolmodighet og vente til 1 juli

Tror det stemmer med 12, dersom EL var "normalt" etter mens.. jeg hadde første dag av siste mens 17.april, og jeg er 7 + 2.. så da må jo du være komt mye lengre enn meg :)

Om du ikke har jevne sykluser ville jeg ikke gått utifra det legen sa. Første gang gikk vi rett over fra flere år med prevansjon til prøving og når spiren da satt var syklusen min helt på tur. Legen ga meg termin utifra normal syklus og på UL ble jeg satt tre uker tilbake. Det var en skikkelig smell! Trodde jeg skulle gå over 12 ukersgrensen straks, men måtte plutselig vente tre uker ekstra med det. Denne gangen regnet også legen utifra normal syklus på 28 dager selvom jeg sa ut syklusene mine er på 35 dager. Så denne gangen stoler jeg mer på meg selv enn legen:) Men nå vet jeg jo faktisk når jeg hadde EL og når vi unnfanget denne spiren:)

Takk for svar
Tror eg stoler mer på meg selv eg og,så får heller overraskelsen komme om eg skulle vert lenger på vei den 1 juli:)

Hvis gynekologen ikke målte noe, så er det jo litt rart han kan si ni uker utifra ingenting. Med mindre han er veldig god på øyemål da. Hadde han målt hadde jeg stolt mer på gynekologen. Å regne utifra mens er i seg selv usikkert..

Back
Topp