9 uker å JEG DØR AV KVALME

Maria883

Betatt av forumet
Hei! er det noen som kan hjelpe meg her, jeg ligger hele natten og dagen kvlm.. vet ikke mine arme råd....

.....stakkars deg Maria22.....

Jeg var gravid for 10 år siden, var kvalm fra tidlige stund til the bitter end, desverre!!!
Men husk det er SKJELDENT altså...
Men da prøvde jeg mye...armband, ingefær, salte kjeks, cola, kaldt vann på handristen, hyppig spising (nesten tvangs spising) osv osv...ikke nåkka hjalp meg i alle fall!!!

Men kansje det er kommet noe nytt siden den gang [;)]

Er du langt på vei da????

Lykke til, håper det går over snart da *klem klem*

Kathrine

Join the club. Det er helt forferdelig! Og det er ikke særlig som hjelper mot det heller. Jeg er nå over 16 uker og kaster fremdeles opp. Og jeg har prøvd alt! Akupunktur, homeopati, kvalmearmbånd, kvalmetabletter fra legen, sure grønne epler, ingefær, osv osv. Ingenting nytter. Det eneste som gjør det litt bedre er å ikke stresse, ligge helt i ro og passe på å ikke være helt tom i magen, men ha litt innabords. Blir du sulten, er det enda værre.

Stakkars deg! Har hatt det akkurat på samme måten, men nå har det roet seg litt hos meg...Har egentlig ingen tips, untatt det som sitrus sier om mye hvile, unngå tom mage og spis lite om gangen. Cola ristet tom for kullsyre er også godt for meg når jeg er kvalm. God bedring, og husk at før eller siden går det over!

Kathrine: Se navn på tråden, ni uker på vei [;)]

Miss BLONDI her Hilde-Anita [8|]

*fniiis*

[:D]

Hei, det som hjelper litt for meg er salte kjeks og grapefrukt. En ørliten skive fersk ananas noen ganger om dagen er også å anbefale. Er fortsatt kvalm og blir aldri helt fortrolig med drikke. Prøver alt mulig, men har ikke funnet noe som er supert. Litt Donald Duck lesing gjør også dagen litt bedre....

Jeg kjøpte pyrodoksin på apoteket,kjempe bra.Funnker helt supert.

Hei...føler med deg da min kvalme nettopp har begynt å avta...noe jeg måtte ta til slutt for kvalmen var postafen (reisesyketabl) MEN det hjalp altså...bare en om du føler deg kvalm...supert spørr du meg[:)]

Hei! er det noen som kan hjelpe meg her, jeg ligger hele natten og dagen kvlm.. vet ikke mine arme råd....

huff ja d e ikkje godt å være kvalm, har vært spyfri nu i 3 daga(bank i bordet)
æ spiste tørre kjeks å drakk cola uten kulsyre d hjalp litt sånn at æ fikk sove
lykke t vidre å håpe at d bi bedre

Jeg vet, jeg vet!!! Idag er min dag 12+0 og jeg er verre enn noensinne!! Og verst er det om kveldene og nettene (og morgenen og dagene). [:'(] Jeg har prøvd ALT, men ingenting funker. Men vi får vel bare lide oss gjennom det for det går snart over!!! Det MÅ gå over snart!!! Du har iallefall min dypeste sympati, jeg vet akkurat hvor ille det er. Lykke til, du blir bra snart! [:D]

Huff jeg vet akkurat åssen du har det, jeg har vel ingen andre råd enn de som allerede er kommet frem her, jeg synes det hjelper med friske frukter jeg da...

og desverre er jeg litt sånn fremdeles, men jeg er blitt mye bedre enn det var..

så du blir nok bedre etterhvert, de første månedene er jo de verste..

ønsker deg lykke til[:)]

Jeg har også begynt med kvalme nå, i uke 6. Håper ikke det blir verre da?? For jeg spyr nemlig ikke, men er nesten kvalm hele tiden, viss jeg ikke passer på å spise. Kan ikke bli sulten for da blir jeg kvalm, så jeg må putte noe i munnen hele tiden. Det er verst om morgenen og formiddagen, til jeg har fått puttet nok i magen liksom. Men kan også være om kvelden viss jeg glemmer å spise en stund etter middag. Og så om natten da, sukk, må spise kjeks om natten, slitsomt, for har absolutt ikke lyst på noe særlig mat. Kan ikke huske jeg var så dårlig forrige gang, og håper det går over etter de første månedene. Orker ikke gå sånn i 9 månder altså.
Når den verste kvalmen har gitt seg på formiddagen har jeg veldig lyst på max-boller....!! Har fått helt dilla. Hadde vi bare hatt en komfyr på jobb.....

Skjønner hva du mener! Jeg var plaget med ekstrem svangerskapskvalme fram til jeg var over 4 mnd på vei, så forsvant det plutselig som dugg for solen. Gikk ned mange kilo (ca. 10), men hadde litt å tære på så det gjorde ikke noe. Det eneste jeg klarte å spise var frukt og bær (særlig moreller) og grove knekkebrød og skonrokker uten smør og pålegg. Og så drakk jeg bare vann, og kun i små slurker! Mer enn en stor munfull kom bare rett opp igjen...
For noen fungerer det å spise lite og ofte, og å holde seg i ro. Samt få seg frisk luft i form av små spaserturer. Noen har også nytte av å tygge/suge på en bit frisk ingefær. For meg var det i grunnen ingenting som hjalp... [:'(] Men mist ikke motet - det går over snart! [:)]

hvis du er heldig så varer det bare i 3 uker til[:)]

Håper på det går fort over. Jeg får i vert fall se det an denne uken, viss ikke det blir noe bedre, viss jeg fortsatt skal være så forferdelig trøtt, tror jeg jeg skal spørre etter en sykemelding. Vil jo ha litt overskudd til å være sammen med Kasper når han kommer fra barnehagen, ellers så vil jeg jo ikke se han i det hele tatt og det går jo ikke an.

ORIGINAL: Kathrin

Jeg kjøpte pyrodoksin på apoteket,kjempe bra.Funnker helt supert.

Hva er pyrodoksin?

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg men ligger den dag i dag selv og spyr uten noe har hjelpt. Prøvde tabbeletene på apoteke men hjalp ikke på meg.
Lykke til

Å kjære deg Linni er du like dårlig så langt ut i svangerskapet? Da skal ikke jeg klage skjønner jeg....

Back
Topp