8mnd og sover ikke hele natten

M.K

Andre møte med forumet
Hva gjør jeg når min 8 mnd gamle sønn ikke sover gjennom hele natten? Jeg legger han 8, og han sovner omtrent med engang uten protest og sover frem til 1-2 tiden. Da begynner han og hyl skrike. jeg gir han smokken og det hjelper et par minutter før han begynner på an igjen. Og sånn kan det fortsette en times tid og ofte flere tidspunkt om natten. Han spiser masse på dagen så han skal jo ikke være sulten heller. Det blir som oftest til at han raser seg i søvn. Det eneste som roer han er visst jeg holder på han, eller ammer han.

hva med å legge han litt tidligere? kl 19 feks? mulig han er overtrøtt og får forstyrret søvn pga av det. merker det på min jente hvis hun er overtrøtt før vi får henne i seng. da våkner hun flere ganger i løpet av kvelden og skriker, noen hun ikke gjør til vanlig hvis hun bli lagt til "rett" tid.

Det er ikke uvanlig at de ikke sover hele natten. Ingen av mine tre har gjort det før de har nærmet seg 2år. Det var sikkert ikke noen trøst å høre, men at det tra så lang tid før de sover rundt er litt uvanlig. hehe. Det går seg nok til, kan bli slitsomt for deg til tider, men om en stund så retter det seg opp.

Jeg prøvde det en periode, men da skrek han lenge før han endelig sovnet. men han sovner ofte rundt kl. 16-16.30, og han burde jo ikke sove så nærmt leggetid. men vekker jeg han blir han rasende så jeg må trøste han med og kose med han, og da sovner han igjen....... vond sirkel! men det er egentlig den siste mnd han har begynt å lage bråk om natten. Før sov han iallefall i ett til kl. 5.... har ikke endret noen av rutinene så skjønner ingenting :(

siden han er 8 mnd, kan jeg tenke meg det har litt med sep.angst og å gjøre[;)] du sier han blir rolig om du holder på han. selv om du går fra han, gå inn med jevne mellomrom og si at du er der[:)]

men som ei an her sier og, det er vanlig de våkner på natta. jeg ville passa på at han får nok søvn på dagen og ville ikke amma han iallefall. kun vann siden han spiser godt på dagen og også for tennene sin skyld.

Det er min første så følger det helsesøster sier litt slavisk kansje. Hun sier han ikke trenger mat om natten når han får fast føde hvert måltid. Har heller ikke nok melk til han om natten. Bare rart han har blitt mer og mer vanskelig til eldre han e blitt. Trodde det skulle bli lettare. og begynner snart i jobb igjen så har begynt å få litt panikk :)

Prøvde med vann, men då ble han enno sintare og slo flasken vekk! hva er sep.angst?

Har en på 19 mnd som er slik enda [;)]

oiii!!! er du ikke døds sliten hver dag? jeg er det bare etter så kort tid, men nå er jeg hjemme så da er det ikke så gale. Bare kvir meg til eg snart skal i jobb igjen

Har AKKURAT samme problemet med min nesten 8mnd datter. Uansett når jeg legger ho for natta, så skriker ho i 22tiden, så i 1-2tiden. Klokken 4-5 vil ho opp..

Føler med deg[&o]

ok[:)]

men siden d er ganske fast kl.slett han våkner vil jeg tro d er mer en innarbeida rutine enn sult[;)]

når du bestemmer deg for å slutte bør du gjennomføre det.. d er værst første natta, så går det lettere neste, og tilslutt sover han forbi hele greia. jeg hadde tilbydd vann og trøst.

gjorde d m min første.. gikk en tile første natt, 10 minutt neste så 5 og vips så sov han[:)] nr 2 nå nekter all form for fast føde, så jeg ammer som bare den nattestid en stund til[&o]

kan lese litt her: (sep.angst)

http://www.babyverden.no/templates/Article____29968.aspx

bare googla litt nå altså[8D]
finner sikkert noe bedre, men er vanlig det kommer i 8-9 mnd alderen. snupp beg. for en stund siden med det. men ho sover på vårt rom så jeg putter oppi hånda om ho virker redd.
mn ho vræler jo innimellom om jeg forsvinner ut a syne på dagid og...

Oiiii, som å høre oss det der. Vi har det samme..... som M.K og Neda, og gutten vår er 11 mnd.
han sover til rundt 2-3 tiden og da begynner han å bråke eller han er lys våken og står oppreist i senga og vil stå opp. roer seg igjen når vi bærer han i søvn. Men han er super urolig når han sover (det gjelder hele natta...) kaster seg frem og tilbake som en kålorm...
han sover ALDRI mer enn 10 timer på en natt. Så siden han legger seg ca. 19.30 om kvelden (da er han stup trøtt), blir det tiiiiidlig morgen her i huset.
Skulle ønske jeg visste hvorfor han er så urolig. OG ønsker morgenen startet senere.
men vi får krysse fingrene jenter for at det går over med alder......

LYKKE til!!![;)]

jeg ammer han ikke lengre om natten. er bestemt, og gir han ikke før 6 om morningen. men han er så sta og raser til han er utmattet, så vet ikke kor mye lengre jeg klarer og være bestemt!

men hvordan skal jeg da få roet han? eller skal jeg bare la han rase fra seg?

Jeg har ei på 19 som tuller og tøyser om natten, og hun har gjort det helt siden hun ble født. Hehe, min mann kaller henne en natt terrorist[:D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: M.K

Prøvde med vann, men då ble han enno sintare og slo flasken vekk! hva er sep.angst?

Separasjonsangst. Når det gjelder å slutte med pupp/flaske om natten, så er det ofte bedre å la far ta seg av nattevåket, for da lukter han ikke mat, og ser ikke deg. [;)] Jeg flyttet ut på sofaen i noen dager da vi skulle slutte med nattmat. Pappaen ga flaske med vann og hun tok en sup og la seg igjen. [;)] Man kan ikke forvente at babyer skal sove hele natten gjennom uansett. Noen fortsetter å våkne til de er to år uten at det er noe unormalt i det. Jeg sier meg fornøyd så lenge hun legger seg fort igjen uten for mye styr, jeg. [:)] Det ble forresten mye roligere netter og mindre våkning her da vi begynte å samsove. 

d m å la far ta barnet om natten er ikke godt og si hva som er best.. ekspertene strides visst der og[8|]
noen mener d er galt og både ta fra ungen både mor og puppen.. en a delene er nok[:-]

jeg tror d variererer hva som er best fra familie til familie. her tok jeg avvenninga på småen. vi fant ut jeg trøsta best og klarte meg best gjennom skriket og d gikk fint[:)]

men skriker han fordi du går????
kankje du skal prøve det med å si du går og gå inn og trøste med jevne mellomrom. si fra rolig og at du kommer snart tilbake. da lærer han at du er i nærheten, selv om du forsvinner.
vi har hatt mange sånne netter her, f.eks rundt bhg start og tider han hadde sovet for lite på dagen.

Back
Topp