N
neledam
Guest
Vi var og veide og målte i dag (7,5 mnd) siden det er så lenge til neste kontroll. Hun var 69,5 cm og 8150. Hadde bare lagt på seg 280 gram på nesten 6 uker, er ikke det litt lite?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi var og veide og målte i dag (7,5 mnd) siden det er så lenge til neste kontroll. Hun var 69,5 cm og 8150. Hadde bare lagt på seg 280 gram på nesten 6 uker, er ikke det litt lite?
Jeg leste at normalt for babyer på rundt 6 mnd er å legge på seg rundt 50'g i uken, så vil ikke si det er lite for din jente med 250 g på 6 uker. Det går sikkert litt opp og ned på hvor mye de legger på seg også.
Min gutt hadde lagt på seg 870 g på 6 uker og er 1 cm lenger enn din jente, så han har jo lagt på seg veldig mye egentlig. Bare de holder seg fint på kurven så er det jo greit![]()
Er vel helt normalt at den vektøkninga minsker nå, de kan jo ikke fortsette i samme tempo hele veienMulig det går litt i rykk og napp da. Hun har pleid å legge på seg 150-200 gram i uka.
Vet ikke hvordan hun ligger ann på kurven sin siden vi kun var til veiing idag og ikke fikk prate med helsesøster. I tillegg har ho vært litt sutrete i mellom måltidene så lurte på om det kanskje var på tide å øke litt på matmengden. Men hvis 50 gram i uka er normalt så er kanskje ikke det nødvendig![]()
Er vel bare i starten de legger på seg så mye. Du trenger nok ikke bekymre degMulig det går litt i rykk og napp da. Hun har pleid å legge på seg 150-200 gram i uka.
Vet ikke hvordan hun ligger ann på kurven sin siden vi kun var til veiing idag og ikke fikk prate med helsesøster. I tillegg har ho vært litt sutrete i mellom måltidene så lurte på om det kanskje var på tide å øke litt på matmengden. Men hvis 50 gram i uka er normalt så er kanskje ikke det nødvendig![]()
Neimen hei! Lenge siden...?Hun var 7960 gr og 73 cm nå på 8 mndr-kontrollen.
Jeg gikk med storebroren. Evt gikk vi begge to, husker ikke. Var så nysgjerrig at det var uaktuelt for meg å gå glipp av en kontroll. Var ingen som brydde seg om det. Nå ble det ikke en gang nevnt at far skulle dra på ni måneder. Vet ikke om hun glemte det eller om det var fordi hun visste jeg fortsatt er i perm da. Mannen har også vært med på flere kontroller før så hun så kanskje ikke helt poenget heller.Ja, jeg har veldig lyst å være med hvis jeg kan, men samtidig så tenker jeg at det er bra for han å få alene. Så får han kanskje pratet mer med helsesøster, blir fort at jeg skravler mye når jeg er der.
Er det en pappagruppe på helsestasjonen? Her har vi ikke noe sånt.
Ho har jo blitt stoooor jenteSnuppa var 73 cm og 10,3 kg på 8 mnd kontroll i går
![]()
Ho har jo blitt stoooor jente![]()
Hun er perfekt!Ja vetvokser i rekordfart! Omg. Hun veier jo mer enn gjennomsnittet, men jeg syns ikke akkurat hun ser blubbete ut
hun legger godt på seg iallfall
men så mye som hun beveger seg nå så regner jeg med at kurven flater seg ut. Håper det, for bilstolen er bare inntil 18 kg! Ha ha ha!!
Hun er perfekt!og lang til å være jente og derfor ikkje så full i valker
hehe.. min har jo blir vurdert slanket så er spent på hvordan han ligger på kurven
![]()
Melk som i mme? Hehe.. min har fått for seg at grøt er livet og middag skal ikkje under noen omstendigheter inn i munnen... plutslelig... Og brød er heller ikkje noe å samle på... (leverpostei flekker i taket!)<3
Vi ble bedt om å gå fra fem måltider til fire. Men gi melk til hvert måltid, og måltid to skulle være brødskive. Gikk visst veldig bra i gårtror ikke hun skjønte konseptet med brødet da
ha ha ha ha!
Er ikke lenge til hun er ett år10.5 kilo og 76.5 cm. Hun nærmer seg vel en gjennomsnittelig 1-åring![]()
Er ikke lenge til hun er ett årDet går fort og de vokser ikke så raskt framover nå vettu
Sent from my iPhone using BV Forum
Oi, jeg var 12 kg da jeg var 2,5 år!Ja det er sant. Det har bremset litt opp på vekten allerede.
Ser ikke ut til at hun slår pappaen på vekt. Han var 14 kilo da han var 1 år! Men ser ut som om hun kan slå han på lengden![]()