trolltjora
Elsker forumet
ORIGINAL: Candykikk
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: engle_mamma
ORIGINAL: Candykikk
ORIGINAL: engle_mamma
ORIGINAL: Labambie
Fordi barnevernet vil det beste for barnet... Og sånne mennesker trenger hjelp.
Jeg blir oppgitt over alle som er totalt mot barnevernet, totalt paranoia. Tror alt de hører av negative ting osv.. Jeg tror neppe barnevernet griper inn uten MEGET god grunn..
Og i de tilfellene de velger å f.eks ta barnet fra foreldrene er det meget berettighet.
Selvom vedkommende aldri vil innse det selv.
enig!
Eneste jeg synes er noe dritt med barnevernet til tider er det at det noen ganger skal myyyye til før barnevernet i det hele tatt gjør noe[&o]
synes de i mange saker skulle grepet inn lenge før enn det de gjør,
men alt i alt er barnevernet for å hjelpe.
kjenner ei som fikk barn som 17åring, hun gikk skole, å hadde ikke bil å var avhengi av hjelp for å komme seg opp og på skolen om morgenen, hun kontaktet barneværnet, de plasserte henne på mødrehjem å der fortalte de henne hvordan hun skulle lage middag ! hun fikk ikke hjelp til det hun trengte. altså det å få levert unge i barnehage før hun selv skulle på skolen !
på mødrehjem får man somregel hjelp til det hverdagslige som å lage mat, komme seg steder, komme seg opp om morgenen når man skal, ja alt som har med hverdagen og gjøre..
men om det var den eneste grunnen til at ho ble sendt på mødrehjem fordi ho trengte hjelp til å levere barnet i barnehagen var nok det litt vel drøyt av barnevernet da ja, den er jeg enig i.
Om det var hele grunnen ene og alene, det vet jo bare hun og barnevernet. Barnevernet har taushetsplikt, ergo folk kan jo si hvilken grunn som helst.
tror neppe hun hadde løyet om det.. !
nei, kanskje hun bare ikke har den samme virkelighetsoppfatningen som oss andre?
who knows?