Candykikk

Gift med forumet
håper ikke jeg havner på hatlisten nå, men jeg bare syns dere er veldig kjappe på å "RING BARNEVÆRNET, HVIS IKKE GJØR JEG DET" [:)]

Hun har ko angst! Hun kan ikke ringe NOEN!

er en smule enig...
var uansvarlig av foreldrene å bryte en avtale å etterlate barnet hos henne, men dog... de visste jo at barnet var trygt der... enda verre hadde det vært om de hadde reist på festen og fylla MED barnet - right?
synes det er merkelig at folk skriver at dette er det verste de har hørt.. har hørt om flere grovere tilfeller her inne jeg, så lurer på hvor husken til folk er...[8|]

jeg er litt enig med deg. Men så skjønner jeg ikke hvorfor de skal ringe foreldrene til denne jenta heller da, hun er vel sannsynligvis myndig og gjør som hun vil, foreldrene er jo heller ikke noe å sladre til. Og når hun kan gjøre sånne ting, så vil jeg tippe at hun driter tynt i hva foreldrene måtte si og mene, og kanskje har hun gjort det hele tiden?
Så i denne saken, så syns jeg kanskje at barnevernet hadde vært de lureste å ringe ja..

Men jeg er som sagt enig i at folk er litt raske til å rope ut om barnevernet....

ORIGINAL: Regan

Hun har ko angst! Hun kan ikke ringe NOEN!

poenget er ikke om hun kan ringe eller ikke, poenget er at de fleste her inne roper barneværn bare en mor har kasta fra seg en bæsjbleie på offentlig plass!

Min erfaring er at barnevernet ikke gjør noen ting ( har selv sendt bekymringsmelding...endte vel egentlig opp med at jeg fikk kjeft...[&:])...så bedre å innvolvere familie....

ORIGINAL: Camillas Gutta

er faktis enig i mye av de tingene du sier...i linntendo sin tråd mener jeg de bør inge bv av den grunn at hun skrev de rusa seg og gjorde ting når babyen var til stedet...

men ellers mener jeg at det skal slike sterke årsaker til at man skal ringe bv...er det ikke slikt, så bør man ringe familie først!

jammen dette sa hun selv var rykter som hun har hørt fra andre, annenhåndsinformasjon (rettere sagt sladder) kommer man ikke langt med altså når man skal rapportere noe...[:-]

er faktis enig i mye av de tingene du sier...i linntendo sin tråd mener jeg de bør inge bv av den grunn at hun skrev de rusa seg og gjorde ting når babyen var til stedet...

men ellers mener jeg at det skal slike sterke årsaker til at man skal ringe bv...er det ikke slikt, så bør man ringe familie først!

jeg har selv vært i et dårlig miljø, jeg har vært under barneværnet, å jeg har selv blitt innkalt til møte hos barneværnet når jeg var 16år og gravid. jeg vet akkurat hvor jævli det er, å derfor mener jeg at man heller burde rådføre seg med familien til vedkommende før man ringer barneværnet.

jeg mener at de det gjelder kan ordne opp i ting selv.
er ikke naboen sitt problem om jeg lar barnet mitt sitte i en bil uten belte.

mener at folk skal ta ansvar for seg selv.

ORIGINAL: Labambie

Fordi barnevernet vil det beste for barnet... Og sånne mennesker trenger hjelp.

Jeg blir oppgitt over alle som er totalt mot barnevernet, totalt paranoia. Tror alt de hører av negative ting osv.. Jeg tror neppe barnevernet griper inn uten MEGET god grunn..
Og i de tilfellene de velger å f.eks ta barnet fra foreldrene er det meget berettighet.
Selvom vedkommende aldri vil innse det selv.

Det der stemmer faktisk ikke..

ORIGINAL: engle_mamma

Jeg blir oppgitt over alle som er totalt mot barnevernet, totalt paranoia. Tror alt de hører av negative ting osv.. Jeg tror neppe barnevernet griper inn uten MEGET god grunn..
Og i de tilfellene de velger å f.eks ta barnet fra foreldrene er det meget berettighet.

enig!

Eneste jeg synes er noe dritt med barnevernet til tider er det at det noen ganger skal myyyye til før barnevernet i det hele tatt gjør noe[&o]
synes de i mange saker skulle grepet inn lenge før enn det de gjør,
men alt i alt er barnevernet for å hjelpe.

kjenner ei som fikk barn som 17åring, hun gikk skole, å hadde ikke bil å var avhengi av hjelp for å komme seg opp og på skolen om morgenen, hun kontaktet barneværnet, de plasserte henne på mødrehjem å der fortalte de henne hvordan hun skulle lage middag ! hun fikk ikke hjelp til det hun trengte. altså det å få levert unge i barnehage før hun selv skulle på skolen !

Bedre å ringe barnevernet en gang for mye enn en gang for lite spør du meg!!

De kommer ikke på døra og tar ungen bare fordi noen har ringt, de sjekker opp hvordan barnet har det, har barnet det bra så er det jo veldig greit da[:)] og har ikke barnet det bra, så får det fårhåpentligvis hjelp![:)]

Er alt for mange barn som lider fordi ingen voksne ser at de lider, eller ingen som tar affære!

Den saken som linntendo tok opp mener jeg faktisk var såpass alvorlig at det burde blitt sendt inn en bekymringsmelding, og det tror jeg mange er enig med meg i. Så kan det være opp til barnevernet å bestemme hvor alvorlig saken er, de gjør det bedre enn noen av oss. Jeg er av den oppfatning at det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite.

Og jeg skjønner ikke hvordan du kan si at barnevernet ødelegger folk. Det som er totalt feil i dette samfunnet er at mange mennesker har en oppfatning av barnevernet som ikke stemmer med virkeligheten. Barnevernet har et ufortjent dårlig rykte, mye pga at de feilene som avdekkes havner i media, i motsetning til de sakene som ender godt. Og ja, det skjer at barnevernet ikke får gjort nok, dette har mye med at lover og økonomi hindrer dem. Men tro meg, de som jobber der skulle nok gjort veldig, veldig mye for å kunne redde de ungene de ikke klarer å redde.

Folk blir jo aldri fornøyde. Når barnevernet holder seg unna så får de kjeft. Og når de blander seg får de enda mer. Er det ikke bedre å sjekke opp en uskyldig familie én gang for mye, når det innebærer at én unge kan reddes fra en ulykkelig barndom? Og hvis barnevernet ser at det ikke er grunn til bekymring så legger de saken død, ingen der er interessert i å lage sak ut av ingenting.

ORIGINAL: Candykikk

jeg har selv vært i et dårlig miljø, jeg har vært under barneværnet, å jeg har selv blitt innkalt til møte hos barneværnet når jeg var 16år og gravid. jeg vet akkurat hvor jævli det er, å derfor mener jeg at man heller burde rådføre seg med familien til vedkommende før man ringer barneværnet.

Øøøøøøh.... Når du tar unødvendige risikoer på barnets vegner er det naboens problem ja, hvis du ikke lar det være ditt... [8|][8|][8|][8|]

nei det er ikke mitt problem at DU feks ikke har på deg bilbelte, eller at DU spiser en sjokolade rett før middag. det er ditt egent problem, som dermed ikke er sulten når du skal spise, eller som dør i bilulykke fordi du ikke har fornuft nokk !

ja barnet er ikke i stand til å skjønne selv at han eller hun skal ha på bilbelte, men foreldrene burde vite såpass..

å om jeg ikke har bilstol på mitt barn så er det mitt å barnet mitt sitt problem . ikke ditt.. ! [>:]

....selv om jeg syns tanken på at barn skal sitte uten bilbelte er helt forferdelig

Jeg mener at å IKKE bry seg, men å snu seg vekk og late som om man ikke ser, er grunnen til at vi får sånne tragiske historier som Christoffer-saken og andre liknende tilfeller.
Hvem skal si i fra om at mor og far drikker, slår og mobber om ikke naboer, lærere og andre BRYR seg? [&o]

Dog er jeg enig om at BV nok er feil innstans når det gjelder manglende barnesete/bilbelte - ring politiet i stedet, om det trengs. [;)]

ORIGINAL: talata

Det der stemmer faktisk ikke..

Det har du faktisk helt rett i. Som alle andre instanser gjør Barnevernet fra tid til annen grove feil.

Der tar du grundig feil. Hvis ikke samfunnet bryr seg, så gjør ingen det. Er du klar over hvor mange unger som hadde lidd hvis det ikke var for at naboer varslet fra? Det er samfunnets PLIKT å melde fra hvis de er vitne til at noen ikke tar ansvar for ungene sine!

Denne setningen sa for meg veldig mye om deg (og det tenker jeg selvfølgelig ikke om hvem som spiser sukker eller sitter forovervendt, men der vi snaker om omsorgssvikt).

ORIGINAL: .meta.

Bedre å ringe barnevernet en gang for mye enn en gang for lite spør du meg!!

De kommer ikke på døra og tar ungen bare fordi noen har ringt, de sjekker opp hvordan barnet har det, har barnet det bra så er det jo veldig greit da[:)] og har ikke barnet det bra, så får det fårhåpentligvis hjelp![:)]

Er alt for mange barn som lider fordi ingen voksne ser at de lider, eller ingen som tar affære!

en gang for mye er akkurat en gang for mye ! [>:]
jeg syns det er helt forferdelig å tenkte på at noen kan melde meg som dårlig mor til barneværnet, å at jeg kan ende opp med ikke å få se barnet mitt fordi barneværnet mener at jeg er uansvalig mor.. at de dømmer meg uten å faktisk vite hvordan jeg er. (bare fordi jeg er ung)

må si det at jeg begynner å bli trøtt av alle disse personlige erfaringene som kommer opp hver gang noen nevner barnevernet...

enig!

Eneste jeg synes er noe dritt med barnevernet til tider er det at det noen ganger skal myyyye til før barnevernet i det hele tatt gjør noe[&o]
synes de i mange saker skulle grepet inn lenge før enn det de gjør,
men alt i alt er barnevernet for å hjelpe.

kjenner ei som fikk barn som 17åring, hun gikk skole, å hadde ikke bil å var avhengi av hjelp for å komme seg opp og på skolen om morgenen, hun kontaktet barneværnet, de plasserte henne på mødrehjem å der fortalte de henne hvordan hun skulle lage middag ! hun fikk ikke hjelp til det hun trengte. altså det å få levert unge i barnehage før hun selv skulle på skolen !

på mødrehjem får man somregel hjelp til det hverdagslige som å lage mat, komme seg steder, komme seg opp om morgenen når man skal, ja alt som har med hverdagen og gjøre..

men om det var den eneste grunnen til at ho ble sendt på mødrehjem fordi ho trengte hjelp til å levere barnet i barnehagen var nok det litt vel drøyt av barnevernet da ja, den er jeg enig i.

Om det var hele grunnen ene og alene, det vet jo bare hun og barnevernet. Barnevernet har taushetsplikt, ergo folk kan jo si hvilken grunn som helst.

tror neppe hun hadde løyet om det.. !

Back
Topp